Strona 375 z 598

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 04 marca 2019, 13:08
autor: fonderal
endriugto pisze: Zamontowane.
Wyszło nieźle, a trzeba wiedzieć, że nie jestem zbyt wyrywny do chwalenia ;)
ijon pisze:pasek
Do wszystkich wolnossących redbloków pasek pompy wody i pompy wspomagania (jeśli ta jest po stronie wydechu, dawniej bywały tam, gdzie altek) ma numer OE 973487 i rozmiar 1013x11,9. 1000 też się na upartego zmieści, 885 jak już wiesz jest za krótki. Oznaczenie 6135 po coś pewne tam jest, ale dla dopasowania paska jest nieistotne.
6364MC to Gates, jeśli chcesz zostać przy tej marce szukaj 6375MC (1010x11,9).

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 04 marca 2019, 13:12
autor: ijon
To już zamówiony, bardzo dziękuję :)

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 04 marca 2019, 13:20
autor: endriugto
fonderal pisze:
endriugto pisze: Zamontowane.
Wyszło nieźle, a trzeba wiedzieć, że nie jestem zbyt wyrywny do chwalenia ;)
Dzięki :)

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 05 marca 2019, 12:11
autor: gruszka2
Pytałem jakiś czas temu pytałem o słabe ładowanie .
Problem rozwiązał polecony przez Szanowne Grono Bajpasik ładowanie wzrosło do 14 ,1 po obciążeniu spada do 13, 97 .
Dzięki.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 14 marca 2019, 17:44
autor: Maciek4530
Czy krata w 240 potrzebuje jakiegoś zatrzasku aby zostać zablokowana przy dachu? A może jest jakiś inny sposób jej zablokowania o którym nie wiem?

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 14 marca 2019, 20:48
autor: endriugto
Maciek4530 pisze:Czy krata w 240 potrzebuje jakiegoś zatrzasku aby zostać zablokowana przy dachu? A może jest jakiś inny sposób jej zablokowania o którym nie wiem?
Tak. Nie. :)

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 14 marca 2019, 21:50
autor: Maciek4530
endriugto pisze:
Maciek4530 pisze:Czy krata w 240 potrzebuje jakiegoś zatrzasku aby zostać zablokowana przy dachu? A może jest jakiś inny sposób jej zablokowania o którym nie wiem?
Tak. Nie. :)
Teraz pytanie pod jaką nazwą szukać tej blokady na skandix :P Szukam, szukam i nie mam pojęcia nawet jak to ma wyglądać :idea:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 15 marca 2019, 07:26
autor: endriugto
Maciek4530 pisze:
endriugto pisze:
Maciek4530 pisze:Czy krata w 240 potrzebuje jakiegoś zatrzasku aby zostać zablokowana przy dachu? A może jest jakiś inny sposób jej zablokowania o którym nie wiem?
Tak. Nie. :)
Teraz pytanie pod jaką nazwą szukać tej blokady na skandix :P Szukam, szukam i nie mam pojęcia nawet jak to ma wyglądać :idea:
Przechodziłem przez to ale do siedemsety. W ASO nie mieli. Mam dwie blokady od 700 może podejdą do dwusety...

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 18 marca 2019, 13:22
autor: ijon
Czy w waszych Volvo (mam 940) po przestawieniu przełącznika świateł w pozycję na lewo świecą światła mijania, czy tylko pozycyjne, ewentualnie światła mijania ale ze zmniejszoną intensywnością? Pamiętam, że poprzedni właściciel gadał, że to "wersja szwedzka" i że światła mijania ma na stałe. Pytam, bo pisałem kiedyś, że mam nadpalone gniazdo bezpiecznika 25 (Opisane jako: Low Beam (EU/OS) - (Rear Fog Lamps (USA/CDN) ), bezpiecznik w środku był stopiony, ale działał. Po włożeniu nowego grzeje się jak cholera nawet po kilku minutach jazdy. Zastanawiam się więc, czy to nie jest jakaś domorosła przeróbka z tymi mijania na stałe i po prostu za duży prąd idzie na to jedno gniazdo? Ostatecznie przecież światła mijania mają osobne bezpieczniki na lewa i prawą lampę... W instrukcji którą mam (nie oryginalna z mojego wozu, ale z modelu i rocznika właściwego) bezpiecznik 25 jest opisany jako "Dim-dip lights" - wyguglałem, że to jakaś brytyjska wersja świateł mijania świecących na 10-20% mocy, co by pasowało... Kiedy kręcę przełącznikiem świateł w lewą pozycję albo w prawą to nie zauważam żadnej różnicy w mocy świecenia świateł mijania.
(Niezbyt krótkie mi te pytanie wyszło, sorry :P)

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 18 marca 2019, 16:25
autor: fonderal
Bezpiecznik 25 powinien być na prąd 25A. Przyczyną grzania może być założenie mniejszego bezpiecznika albo częściej słaby kontakt w jego gnieździe. Najpierw sprawdzasz i ew. eliminujesz te dwie rzeczy i jeśli nie ma poprawy szukasz dalej. Przy czym warto zainwestować 2 zł w jakiś markowy bezpiecznik, chińskie po złotówce za 10 szt. mają parametry odpowiadające cenie, mi kiedyś palił się 25A a 15 z tej samej paczki trzymał.

W tych autach było kilka różnych systemów przednich świateł, jednym z nich jest właśnie wersja ze ściemniaczem, jedna z dwóch na rynek GB. Ściemniacz z tego co pamiętam ściemniał o 20% a nie do 20%, ale i ta różnica powinna być widoczna. Ściemnione mijania świeciły po włączeniu zapłonu i przełączniku w lewo (\). Wersja nordycka/belgijska/holenderska i jeszcze jakaś miała tak samo, ale światła mijania świeciły zawsze pełną mocą w lewym i prawym położeniu przełącznika, w środkowym działały postojowe. Skoro nie widzisz różnicy w natężeniu światła, to masz raczej właśnie taką wersję, bez ściemniacza.
Obwód zapalania świateł w lewym położeniu wyłącznika (bypass przekaźnika świateł uruchamianego w prawym położeniu przełącznika, dlatego płynie przez niego duży prąd i może się grzać) jest zabezpieczony właśnie tym przegrzewającym się bezpiecznikiem 25, poza nim każdy reflektor ma swoje normalne bezpieczniki. Spróbuj go wyjąć w ogóle (ten 25), a światła powinny zacząć działać tak, jak w normalnej wersji europejskiej, czyli:
(\) wyłączone
(|) pozycyjne
(/) mijania albo drogowe.
Po ustawieniu w trzecim położeniu światła będą zapalały się dopiero po przekręceniu kluczyka, nie trzeba o nich pamiętać. Czyli w zasadzie tak jak poprzednio (z bezpiecznikiem 25), ale będzie można je wyłączyć przy włączonym zapłonie.