Strona 305 z 598

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 09 czerwca 2018, 10:47
autor: saabauto
nckpol pisze:
fonderal pisze:W 900 otworek jest na firewallu jakieś 10 cm nad prawą podłużnicą. Leci do podłużnicy i dopiero z niej na ziemię. Może i w 700 też tak jest?
Czyli że gdzieś pod osuszaczem?
procedura przepychania standardowa? Linka i pchamy aż wyjdzie, czy ten odpływ jest jakiś delikatniejszy?
Zdejmij osłone nad nogami pasażera, masz tam odpływ spod wymiennika ciepła - rurke w dolnej jego części. Łączy się ona z gumowym mieszkiem - rurką wchodzącym w gródź. Ja bym od strony kabiny sprężonym powietrzem spróbował przepchnąć, nie od grodzi.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 09 czerwca 2018, 20:39
autor: konradko
Brzęczy mi przekaźnik OD. Nie wiem czy tak ma być ale po przekręceniu kluczyka brzęczy a stycznik jest rozłączony. Po złączeniu stycznika palcem buczenie ustaje. To problem przekaźnika czy coś innego?

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 10 czerwca 2018, 18:53
autor: saabauto
konradko pisze:Brzęczy mi przekaźnik OD. Nie wiem czy tak ma być ale po przekręceniu kluczyka brzęczy a stycznik jest rozłączony. Po złączeniu stycznika palcem buczenie ustaje. To problem przekaźnika czy coś innego?
A nie jest to przekaźnik od kierunkowskazów? Albo czy nie są zamienione miejscami?

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 10 czerwca 2018, 20:02
autor: konradko
saabauto pisze:
konradko pisze:Brzęczy mi przekaźnik OD. Nie wiem czy tak ma być ale po przekręceniu kluczyka brzęczy a stycznik jest rozłączony. Po złączeniu stycznika palcem buczenie ustaje. To problem przekaźnika czy coś innego?
A nie jest to przekaźnik od kierunkowskazów? Albo czy nie są zamienione miejscami?
Nie, po numerze sprawdziłem i to jest OD. Sprawdzę czy jest w dobrym miejscu.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 12 czerwca 2018, 00:31
autor: Maciek4530
Czy seria 200 była kiedykolwiek ocynkowana? W internecie nie ma żadnych konkretów a sporo domysłów i różnych wersji "zeznań"... Jednie uważają że ocynk nigdy się nie pojawił, inni że polifty od 86' łącznie a jeszcze inni że 88'+... Ktoś ma jakieś doświadczenie czy też wiedzę tajemną z jakimś potwierdzeniem? :) (Gdzieś czytałem że w którymś konspekcie było o tym wspomniane ale link nie działał więc i nie mogłem tego sprawdzić...)

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 12 czerwca 2018, 00:49
autor: dom?n
Ja miałem ocynk w dieslu z 1991. Gnił i tak :) ale miałem ubytek lakieru na błotniku i było tam widać ładną, ocynkowaną blachę jak na rynnie.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 12 czerwca 2018, 07:15
autor: endriugto
Maciek4530 pisze:Czy seria 200 była kiedykolwiek ocynkowana? W internecie nie ma żadnych konkretów a sporo domysłów i różnych wersji "zeznań"... Jednie uważają że ocynk nigdy się nie pojawił, inni że polifty od 86' łącznie a jeszcze inni że 88'+... Ktoś ma jakieś doświadczenie czy też wiedzę tajemną z jakimś potwierdzeniem? :) (Gdzieś czytałem że w którymś konspekcie było o tym wspomniane ale link nie działał więc i nie mogłem tego sprawdzić...)
Pamiętam że kiedyś ktoś na forum dodał schemat budy serii 200 z elementami które były cynkowane (bo nie wszystkie były).
Musisz przetrzepać forum to powinieneś znaleźć.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 12 czerwca 2018, 08:53
autor: sambo
endriugto pisze:
Maciek4530 pisze:Czy seria 200 była kiedykolwiek ocynkowana? W internecie nie ma żadnych konkretów a sporo domysłów i różnych wersji "zeznań"... Jednie uważają że ocynk nigdy się nie pojawił, inni że polifty od 86' łącznie a jeszcze inni że 88'+... Ktoś ma jakieś doświadczenie czy też wiedzę tajemną z jakimś potwierdzeniem? :) (Gdzieś czytałem że w którymś konspekcie było o tym wspomniane ale link nie działał więc i nie mogłem tego sprawdzić...)
Pamiętam że kiedyś ktoś na forum dodał schemat budy serii 200 z elementami które były cynkowane (bo nie wszystkie były).
Musisz przetrzepać forum to powinieneś znaleźć.
Ocynkowane były już częściowo przedlifty ( zobacz moje posty o 245 1979)
Przez lata produkcji wprowadzano zmiany inżynierskie, na skutek których zmieniała się ilość i jakość ocynkowanych paneli.
Korespondowałem nawet kiedyś z jednym inżynierem z wydziału karoserii w volvo, ale nie chciał się podzielić dokumentacja :(

a ten post ze schematem ocynku na budzie byl moj, ale nie moge go namierzyc :roll: wiec wklejam jeszcze raz :

Obrazek

Źródło: "VOLVO Part Smart" 1992
informacja dotyczy tzw "economy panels" czyli elementów karoserii do napraw blacharskich sprzedawanych przez serwisy volvo.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 12 czerwca 2018, 10:52
autor: nckpol
saabauto pisze:
nckpol pisze:
fonderal pisze:W 900 otworek jest na firewallu jakieś 10 cm nad prawą podłużnicą. Leci do podłużnicy i dopiero z niej na ziemię. Może i w 700 też tak jest?
Czyli że gdzieś pod osuszaczem?
procedura przepychania standardowa? Linka i pchamy aż wyjdzie, czy ten odpływ jest jakiś delikatniejszy?
Zdejmij osłone nad nogami pasażera, masz tam odpływ spod wymiennika ciepła - rurke w dolnej jego części. Łączy się ona z gumowym mieszkiem - rurką wchodzącym w gródź. Ja bym od strony kabiny sprężonym powietrzem spróbował przepchnąć, nie od grodzi.
Gdyby ktoś kiedys miał problem z wodą pod nogami pasażera przy włączonej klimie.
Odpływ miałem jak najbardziej drożny - ale albo ktoś kiedyś ułamał kawałek rurki, albo zwyczajnie woda po 30 latach zrobiła swoje, ale u mnie odpływ kończył się na równi z grodzią. W wyniku tego woda "zawijała" się po króćcu i zamiast spływać dalej po grodzi pod maską, nasiąkała w gąbkę amortyzującą króciec w grodzi i wracała do wnętrza auta - wydłużenie króćca załatwiło sprawę :)

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 12 czerwca 2018, 16:18
autor: ajzol
Cześć Wszystkim!
940ka od kwietnia i pytania ;)
Wisko chodzi mi lekko na gorącym motorze i pytanie czy da się je przywrócić do sprawności np. tak http://sam-naprawiam-bmw.com.pl/naprawy ... a-wiskozy/ czy trza nowe zakupić np. tutaj https://www.draken.com.pl/volvo/czujnik ... -940-.html
Za sprawą pierwszego zaczął mi płyn chłodniczy spie_lać po osi pompy jak patrze i pytanie nr 2 czy pompy dostępne na https://www.draken.com.pl/volvo/313-pompy-wody są perspekktywiczne? ;)
Motor B230FB.