Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 631
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: fonderal » 08 marca 2018, 12:03

nckpol pisze:
fonderal pisze:Znam patenty z wstawianiem w dolny wąż kawałka metalowej rury z gniazdem do wkręcenia czujnika i też działało...


oto taki patent ;)
http://allegro.pl/adapter-czujnika-temp ... 36680.html

O proszę, nawet nie wiedziałem, że to już przyjęło taką formę, zatrzymałem się na samoróbkach :)

sambo pisze:dlaczego w dolny a nie górny?

Górny jest wejściem, dolny wyjściem z chłodnicy. Jeśli na wyjściu płyn będzie miał za wysoką temperaturę będzie to oznaczało, że sama chłodnica to za mało i trzeba jej pomóc wentylatorem. Włącznik na wejściu powodowałby stałą pracę wentylatora.
0 x

Awatar użytkownika
sambo
Posty: 843
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: sambo » 08 marca 2018, 12:44

fonderal pisze:
nckpol pisze:
fonderal pisze:Znam patenty z wstawianiem w dolny wąż kawałka metalowej rury z gniazdem do wkręcenia czujnika i też działało...


oto taki patent ;)
http://allegro.pl/adapter-czujnika-temp ... 36680.html

O proszę, nawet nie wiedziałem, że to już przyjęło taką formę, zatrzymałem się na samoróbkach :)

sambo pisze:dlaczego w dolny a nie górny?

Górny jest wejściem, dolny wyjściem z chłodnicy. Jeśli na wyjściu płyn będzie miał za wysoką temperaturę będzie to oznaczało, że sama chłodnica to za mało i trzeba jej pomóc wentylatorem. Włącznik na wejściu powodowałby stałą pracę wentylatora.


pytanie miało charakter prowokacyjny, ponieważ w przypadku większości "projektów" , które miałem okazje oglądać,
czujniki montowano na górnym, "gorącym" przewodzie :roll:
0 x
Obrazek

Marcin1988
Posty: 97
Rejestracja: 31 sierpnia 2015, 11:25

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Marcin1988 » 08 marca 2018, 13:34

Pomóżcie bo nie chce mi się ściągać koła. Jakie trzeba kupić minimalny dystans żeby schowały się stare szpilki i jaki otwór centrujący. volvo 2xx
0 x

czk
Posty: 73
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: czk » 08 marca 2018, 15:59

Marcin1988 pisze:Pomóżcie bo nie chce mi się ściągać koła. Jakie trzeba kupić minimalny dystans żeby schowały się stare szpilki i jaki otwór centrujący. volvo 2xx


U mnie szpilki maja 25 mm od czola tarczy, jezeli felga ma chociaz odrobine wyfrezowane miejsca na lebki szpilek to nie powinno byc problemu. Czyli 25 mm i krotkie nakretki, przy 30 mm juz swobodnie.

(w krajach skandynawskich dystanse 25 mm na tylnej osi w 240 normalnie przechodza badanie techniczne bo rozstaw kol p i t sie wyrownuje)
0 x
1993 240GL B230FD Kąbi
1994 940GL B230FB Nie kąbi

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 631
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: fonderal » 09 marca 2018, 00:32

sambo pisze:pytanie miało charakter prowokacyjny, ponieważ w przypadku większości "projektów" , które miałem okazje oglądać,
czujniki montowano na górnym, "gorącym" przewodzie :roll:

Szczerze, trochę się zdziwiłem, że pytasz o takie rzeczy :)
0 x

xjtdi
Posty: 346
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: xjtdi » 09 marca 2018, 09:03

sambo pisze:pytanie miało charakter prowokacyjny, ponieważ w przypadku większości "projektów" , które miałem okazje oglądać,
czujniki montowano na górnym, "gorącym" przewodzie :roll:

W "projektach" często się montuje czujnik w górnym przewodzie ale jest to zwykle czujnik do dodatkowego zegara, nie do sterowania pracą wentylatora.
Wyłączniki termiczne z 440 doszły, jutro robię inżynierkę na temat jak to wszystko połączyć, wentylator jest z 960, moduł przekaźnika z 850 a czujnik z 440 :lol: ale wszystko od volvo ;)
0 x

Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 568
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: V945turbo » 09 marca 2018, 19:33

Ja mam zestaw też gotowy w króciec węża ale chyba puszcze sygnał z ECU. Możliwości jest kilkanaście.
0 x
744 B230FT+ stay tuned... / 745 B234F

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 631
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: fonderal » 09 marca 2018, 20:01

xjtdi pisze:Wyłączniki termiczne z 440 doszły, jutro robię inżynierkę na temat jak to wszystko połączyć, wentylator jest z 960, moduł przekaźnika z 850 a czujnik z 440 :lol: ale wszystko od volvo ;)

Dwubiegowe przekaźniki funkcjonalnie są takie same we wszystkich starych volvo, wiatraki też, nie powinieneś mieć problemu. Kostka od wiatraka powinna pasować do przekaźnika, pozostaje dorobienie zasilania i sterowania. Do zasilania poprowadź minimum 4mm2, tam płynie spory prąd. Do sterowania wystarczy cokolwiek, 0,75 też będzie dobry.
W oryginale przekaźniki są sterowane masą z ecu (albo z presostatów klimy), jak było w 440 nie pamiętam. Ale to nie powinno mieć znaczenia.
0 x

swital
Posty: 390
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: swital » 10 marca 2018, 01:49

w 400 układ czujnik - wentylator działa bez przekaźników, idą 3 przewody do czujnika: stały plus z aku (nawet bez bezpiecznika) i dwa przewody do wentylatora 1 i 2 bieg. Tam nie ma żadnej filozofii.
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico

Awatar użytkownika
volvo 244 v8
Posty: 223
Rejestracja: 22 lipca 2015, 10:10

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: volvo 244 v8 » 10 marca 2018, 21:54

Wie ktoś czy można jeszcze gdzieś kupić oryginalne gumy/uszczelki tylnych lamp do 745/945?
0 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość