Strona 277 z 598

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 05 marca 2018, 09:34
autor: xjtdi
takijedenkuba pisze:
xjtdi pisze:
takijedenkuba pisze: Ale jak to..? Skąd ta informacja?
Faktycznie B230K miał inną głowicę o końcówce oznaczenia ...631 która była płaska a komora spalania była w tłoku i ten był na 100%kolizyjny.
100% kolizyjny... Sam to wymyśliłeś? Usłyszałeś na postoju TAXI? Po co to pisać takie pierdoły..?
W nawiązaniu do twojego posta, wbrew obiegowej opinii która utarła się na twoim postoju TAXI nie wszystkie redbloki są bezkolizyjne, poniżej zdjęcie zaworów w głowicy ...631 zdjętej z B230K po zerwaniu paska:

https://zapodaj.net/c6b8424083604.jpg.html

Poniżej link do skanu strony z starego Haynesa na którym widać jak to jest zrobione:
https://zapodaj.net/0d52324fa0c31.jpg.html

Dlatego uzupełniając obiegowe opinie z postojów TAXI owszem większość redbloków jest bezkolizyjna, wyjątkami są:
- wszystkie wersje z głowicą 16V;
- B230K w wersji z głowica o końcówce numeru ...631;
- B200F z głowicą o końcówce numeru ...530.
Uprzedzając pytania i nie trafione uwagi - na silnikach 2.3L ta głowica (...530) jest bezkolizyjna w wersji dwulitrowej wolnossącej jest inaczej bo tłoki mają nadlewy o które zahaczają zawory przy zerwaniu paska. Nadlewy są po to by był odpowiedni stopień sprężania przy takiej samej komorze w głowicy a mniejszej pojemności skokowej cylindra.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 05 marca 2018, 10:28
autor: takijedenkuba
Zwracam honor
Mam w garażu takie tłoki b230k

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 05 marca 2018, 13:19
autor: Sinuspi
xjtdi pisze:
takijedenkuba pisze:
xjtdi pisze: Faktycznie B230K miał inną głowicę o końcówce oznaczenia ...631 która była płaska a komora spalania była w tłoku i ten był na 100%kolizyjny.
100% kolizyjny... Sam to wymyśliłeś? Usłyszałeś na postoju TAXI? Po co to pisać takie pierdoły..?
W nawiązaniu do twojego posta, wbrew obiegowej opinii która utarła się na twoim postoju TAXI nie wszystkie redbloki są bezkolizyjne, poniżej zdjęcie zaworów w głowicy ...631 zdjętej z B230K po zerwaniu paska:

https://zapodaj.net/c6b8424083604.jpg.html

Poniżej link do skanu strony z starego Haynesa na którym widać jak to jest zrobione:
https://zapodaj.net/0d52324fa0c31.jpg.html

Dlatego uzupełniając obiegowe opinie z postojów TAXI owszem większość redbloków jest bezkolizyjna, wyjątkami są:
- wszystkie wersje z głowicą 16V;
- B230K w wersji z głowica o końcówce numeru ...631;
- B200F z głowicą o końcówce numeru ...530.
Uprzedzając pytania i nie trafione uwagi - na silnikach 2.3L ta głowica (...530) jest bezkolizyjna w wersji dwulitrowej wolnossącej jest inaczej bo tłoki mają nadlewy o które zahaczają zawory przy zerwaniu paska. Nadlewy są po to by był odpowiedni stopień sprężania przy takiej samej komorze w głowicy a mniejszej pojemności skokowej cylindra.
i pozamiatał

+1 :) ;)

Dodam, że tfu :lol: k-jet z B200E i 530tką ma długie korby i większy stopień sprężania a więc i nadlewki na tłoku.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 05 marca 2018, 20:32
autor: saabauto
takijedenkuba pisze:Zwracam honor
Mam w garażu takie tłoki b230k
Wziąłbyś proszę jeden ze sobą do pracowni?? Pomierzyłbym.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 05 marca 2018, 20:48
autor: takijedenkuba
saabauto pisze:
takijedenkuba pisze:Zwracam honor
Mam w garażu takie tłoki b230k
Wziąłbyś proszę jeden ze sobą do pracowni?? Pomierzyłbym.
Jak się trochę ociepli, teraz nie chce mi się do garażu chodzić, tam jest jak w lodówce..
Obrazek

Obrazek

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 05 marca 2018, 21:05
autor: kapsel
Witam. Do 740 z D24TiC przypada korek płynu chłodniczego 75kPa czy 100kPa? Nie sugeruje sie tym korkiem co mam, ponieważ nie jestem pewien czy mam z diesla czy inną wydumkę, a musze wymienić i nie wiem jaki brać z drakena?

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 05 marca 2018, 21:53
autor: saabauto
takijedenkuba pisze:
saabauto pisze:
takijedenkuba pisze:Zwracam honor
Mam w garażu takie tłoki b230k
Wziąłbyś proszę jeden ze sobą do pracowni?? Pomierzyłbym.
Jak się trochę ociepli, teraz nie chce mi się do garażu chodzić, tam jest jak w lodówce..
Przywieź proszę, mam pomysł i muszę dokładne wymiary mieć, a nie chce mi się frezować na pałę :-)

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 05 marca 2018, 21:55
autor: saabauto
kapsel pisze:Witam. Do 740 z D24TiC przypada korek płynu chłodniczego 75kPa czy 100kPa? Nie sugeruje sie tym korkiem co mam, ponieważ nie jestem pewien czy mam z diesla czy inną wydumkę, a musze wymienić i nie wiem jaki brać z drakena?
Do diesla były i 150kPa, ale bezpieczniej wziąć nowy 100kPa.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 06 marca 2018, 10:13
autor: endriugto
JoeM pisze:
JoeM pisze:Dystanse przykręcane (winnej opcji chyba nie ma) to lepiej ze szpilkami czy z gwintem pod śruby?
Nie znam się zupełnie na dystansach. Nigdy nie używałem. Czy to bez znaczenia jakie rozwiązanie wybiorę?
Niby lepsze przykręcane bo śruby nie są za długie. Ja w dwusecie mam przykręcane ale tacie do XC60 daliśmy długie śruby i też jest ok.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 07 marca 2018, 07:15
autor: xjtdi
Przymierzam się do przeróbki z visco na elektryczny wentylator. Mam już oryginalny dwubiegowy wiatrak z 960, do tego przekaźnik dwucewkowy oryginalny do tego wentylatora.
- Pozostaje pytanie jaki czujnik powinienem kupić, żeby mieć te dwa stopnie obrotów wentylatora, ktoś zna typ, numer?
- Gdzie fabrycznie jest montowany ten czujnik? Jeśli w chłodnicy to będę musiał coś wymyślić innego bo w mojej nie ma żadnego otworu na czujnik, chyba że jest a go nie widzę?