Strona 253 z 598

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 11 stycznia 2018, 07:50
autor: sambo
fullsize pisze:fonderal, dzięki za wskazówki, w weekend planuję zakładać tempomat do swojej 940, więc się przydadzą :)
Od siebie tylko dodam, że centralka jest faktycznie przykręcona do bocznej lewej ścianki, nad lewą nogą kierowcy i jest mocno schowana pod wiązkami, tak więc dostęp do niej od dołu jest beznadziejny. Przy wykręcaniu jej z dawcy mocno się napociłem i prawdę mówiąc, nie sądzę, żeby udało mi się przekręcić u siebie w tym samym miejscu więc pewnie będzie wisiała...
Jak będę pamiętał, to zrobię parę zdjęć przy całej zabawie i zrobię jakiś tutorialik ;)
sambo, masz volvowe pdfy z instrukcją instalacji? Jak coś, to wal na PW ;)
fonderal - tez bardzo dziekuje za odpowiedz.
fullsize - tak , poprosze pdf'a . PW w drodze.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 11 stycznia 2018, 19:00
autor: David
Gdzie na internecie najlepiej zakupić sprzęgło do D24TIC z M46?

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 11 stycznia 2018, 20:13
autor: takijedenkuba
Sytuacja jest taka: Volvo 240 82r bez ABSu, skrzynia M47, prędkościomierz napędzany linką.
W aucie będzie wymieniona skrzynia na M90 która takiej linki nie ma, a licznik ma działać.
W związku z tym mam w planie:
1. Wymienić w moście kosz dyferencjału na taki z koronką/impulsatorem + dekiel z czujnikiem impulsatora + dwużyłowy przewód do licznika ( tak jak w późniejszych wersjach).
2. Wymienić w zestawie zegarów sam prędkościomierz lub cały zestaw z prędkościomierzem zasilanym sygnałem z impulsatora.
Pytania do doświadczonych kolegów:
Czy to zadziała? Czy szukać mam jakiegoś konkretnego licznika czy tylko po prostu sprawnego?
Czy będę potrzebował jeszcze jakiś elementów?
Jeśli ktoś z was przerabiał ten temat, lub wie jak to ugryźć i może się podzielić swoją wiedzą, schematami, wskazówkami, poradą techniczną, będę naprawdę wdzięczny za pomoc.
Kuba

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 11 stycznia 2018, 22:20
autor: fullsize
Przy okazji wymiany dwumasy w M90, będę chciał uszczelnić co trzeba. Czy dobrze kombinuję, że będę potrzebował na przód uszczelniacza 6843480 + oringu 978268, a na tył uszczelniacza 9183891?
Drugie pytanie, jako umiarkowanego, niezupełnie totalnego ignoranta technicznego: czy wymiana tych uszczelniaczy jest prosta do przeprowadzenia jak skrzynia będzie zrzucona, czy konieczne są jakieś specjalne procedury i/lub dodatkowe demontaże?

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 11 stycznia 2018, 22:43
autor: Angie vel Pinda
Wracając do tematu Bilsteinów. mac-pro napisał, że B6 do obniżenia max 40, powyżej już B8. Jakie w takim razie polecacie do Jamexów -60/-40, B6 czy B8, czy może B8 przód, a B6 tył?

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 12 stycznia 2018, 00:20
autor: fonderal
fullsize pisze:Przy okazji wymiany dwumasy w M90, będę chciał uszczelnić co trzeba. Czy dobrze kombinuję, że będę potrzebował na przód uszczelniacza 6843480 + oringu 978268, a na tył uszczelniacza 9183891?
Bingo :)

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 12 stycznia 2018, 07:12
autor: xjtdi
takijedenkuba pisze:Sytuacja jest taka: Volvo 240 82r bez ABSu, skrzynia M47, prędkościomierz napędzany linką.
W aucie będzie wymieniona skrzynia na M90 która takiej linki nie ma, a licznik ma działać.
W związku z tym mam w planie:
1. Wymienić w moście kosz dyferencjału na taki z koronką/impulsatorem + dekiel z czujnikiem impulsatora + dwużyłowy przewód do licznika ( tak jak w późniejszych wersjach).
2. Wymienić w zestawie zegarów sam prędkościomierz lub cały zestaw z prędkościomierzem zasilanym sygnałem z impulsatora.
Pytania do doświadczonych kolegów:
Czy to zadziała? Czy szukać mam jakiegoś konkretnego licznika czy tylko po prostu sprawnego?
Czy będę potrzebował jeszcze jakiś elementów?
Jeśli ktoś z was przerabiał ten temat, lub wie jak to ugryźć i może się podzielić swoją wiedzą, schematami, wskazówkami, poradą techniczną, będę naprawdę wdzięczny za pomoc.
Kuba
Ogólnie dobrze kombinujesz, nie wiem jak w 240 ale być może podobnie jak w 740 były 2 rodzaje koronki w tylnym moście - z większą i mniejszą ilością zębów, dobierając licznik musisz to uwzględnić. Ja zmieniając kiedyś most w 740 z 85" zdziwiłem się jak mi licznik przestał działać, okazało się, że w nowym moście była inna "gęsta" koronka. Takie koronki były w 940 i późnych 740 po 88 a na pewno po 89roku.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 12 stycznia 2018, 07:33
autor: re5pect
Angie vel Pinda pisze:Wracając do tematu Bilsteinów. mac-pro napisał, że B6 do obniżenia max 40, powyżej już B8. Jakie w takim razie polecacie do Jamexów -60/-40, B6 czy B8, czy może B8 przód, a B6 tył?

Do jamexów bezproblemowo starczą B6, ale osobiście dołożyłbym te kilka stówek na b8. Zawsze potem możesz jeszcze zejść kilka cm w dół.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 12 stycznia 2018, 07:44
autor: takijedenkuba
xjtdi pisze:Ogólnie dobrze kombinujesz, nie wiem jak w 240 ale być może podobnie jak w 740 były 2 rodzaje koronki w tylnym moście - z większą i mniejszą ilością zębów, dobierając licznik musisz to uwzględnić. Ja zmieniając kiedyś most w 740 z 85" zdziwiłem się jak mi licznik przestał działać, okazało się, że w nowym moście była inna "gęsta" koronka. Takie koronki były w 940 i późnych 740 po 88 a na pewno po 89roku.
OK jest to cenna uwaga!
Znane są może numery oem liczników volvo 240 które współpracują z gęstą lub małą ilością zębów na koronce impulsatora?
Obrazek

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 12 stycznia 2018, 08:42
autor: Mareek
takijedenkuba pisze:Sytuacja jest taka: Volvo 240 82r bez ABSu, skrzynia M47, prędkościomierz napędzany linką.
W aucie będzie wymieniona skrzynia na M90 która takiej linki nie ma, a licznik ma działać.
W związku z tym mam w planie:
1. Wymienić w moście kosz dyferencjału na taki z koronką/impulsatorem + dekiel z czujnikiem impulsatora + dwużyłowy przewód do licznika ( tak jak w późniejszych wersjach).
2. Wymienić w zestawie zegarów sam prędkościomierz lub cały zestaw z prędkościomierzem zasilanym sygnałem z impulsatora.
Pytania do doświadczonych kolegów:
Czy to zadziała? Czy szukać mam jakiegoś konkretnego licznika czy tylko po prostu sprawnego?
Czy będę potrzebował jeszcze jakiś elementów?
Jeśli ktoś z was przerabiał ten temat, lub wie jak to ugryźć i może się podzielić swoją wiedzą, schematami, wskazówkami, poradą techniczną, będę naprawdę wdzięczny za pomoc.
Kuba
Czy to było krótkie pytanie?
Możemy poćwiczyć na moim liczniku.. Na wiosnę.