Strona 236 z 598

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 25 listopada 2017, 02:01
autor: czk
Witajcie,

Jaki z grubsza bedzie efekt wymiany mostu 3,54 na 3,74+?

Pozdrawiam

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 25 listopada 2017, 02:42
autor: David
Jak sie zdecydujesz to mam 3.73 (na aucie) i chętnie zamienie na coś wolniejszego

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 25 listopada 2017, 08:56
autor: saabauto
czk pisze:Witajcie,

Jaki z grubsza bedzie efekt wymiany mostu 3,54 na 3,74+?

Pozdrawiam
Wyższe obroty silnika przy zadanej prędkości samochodu, wóz będzie mocniejszy, tzn będzie miał więcej odczuwalnego momentu, bo będzie miał krótsze przełożenie.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 25 listopada 2017, 09:59
autor: xjtdi
David pisze:Jak sie zdecydujesz to mam 3.73 (na aucie) i chętnie zamienie na coś wolniejszego
Dla ścisłości - Twój przedmówca ma 3,54 a chce zamienić na 3,73 w twoim wypadku możliwe dostępne wolniejsze przełożenia to 3,91 lub 4,10.
Dla porównania przy skrzyni M46 lub M47 (maja praktycznie takie same przełożenia końcowe) oraz 2tys obrotów silnika na najwyższym biegu w zależności od założonego mostu jedzie się odpowiednio:
3,54=90km/h
3,73=78km/h
3,31=105km/h
Podsumowując zamiana 3,54 na 3,73 ma sens jeśli jeździsz dużo po mieście a mało w trasach, jeśli zależy Ci na super przyspieszeniu to różnica między tymi mostami nie będzie duża aczkolwiek na 3,73 będzie zbierał się trochę lepiej. Do dryftu i innych szaleństw najlepszy most to 4,10 ale nie sposób jeździć z nim na trasie.
Dość powiedzieć, że mam w domu 3 auta i jak wsiadam do tego z mostem 3,73 to i tak odruchowo jadąc na piątce próbuję wrzucać piątkę...Most 3,31 super sprawa do jazdy na trasie ale po mieście sprzęgło trochę dostaje wycisk bo 1bieg jest prawie tak szybki jak 2bieg przy moście 3,73. W moim odczuciu most 3,54 jest najbardziej optymalny i uniwersalny do tego auta.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 25 listopada 2017, 13:18
autor: czk
Dzieki za rzeczowa odpowiedz Panowie.
W sumie wszystko sie zgadza z tym co sobie myslalem. Woz spedza zdecydowanie wiecej czasu w trasie i tak wlasnie podejrzewalem ze 3,54 jest optymalne. Wymiana na inne przelozenie nie wchodzi zatem w rachube.

Zasadniczo jedyny powod dla ktorego zastanawialem sie nad zmiana to zakup szpery eaton truetrack. Zamowilem model TT70P53077 ( TT912A588). Internet gubi sie w zeznaniach a sprzedawcy nie potrafia jednoznacznie stwierdzic czy bedzie pasowac do 3,54.

Wg tej strony i odpowiedzi udzielonej w pytaniach od kupujacych, zadziala nawet z 3,15: https://www.summitracing.com/int/parts/dtl-912a588

Tutaj z kolei jasno jest napisane, ze dla tego modelu to 3,74 i wiecej: http://www.justdifferentials.com/TT912A ... 12a588.htm

Znalazlem informacje, ze ktos uzywal jej z 3,54 i mimo wszystko dzialalo. Jakies sugestie/pomysly?

Pozdrawiam

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 25 listopada 2017, 14:20
autor: volvo 244 v8
Można gdzieś kupić taki wyświetlacz od radia CR-101/CR-4041?
Obrazek

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 25 listopada 2017, 17:55
autor: V945turbo
Fajna i tania ta szpera, moim skromnym zdanie nie ma znaczenia czy to będzie 3,15 czy 4,10 bo to tylko wkład, koło atakujace i główne wyznaczają przełożenie.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 25 listopada 2017, 23:00
autor: David
xjtdi pisze:
David pisze:Jak sie zdecydujesz to mam 3.73 (na aucie) i chętnie zamienie na coś wolniejszego
Dla ścisłości - Twój przedmówca ma 3,54 a chce zamienić na 3,73 w twoim wypadku możliwe dostępne wolniejsze przełożenia to 3,91 lub 4,10.
Dla porównania przy skrzyni M46 lub M47 (maja praktycznie takie same przełożenia końcowe) oraz 2tys obrotów silnika na najwyższym biegu w zależności od założonego mostu jedzie się odpowiednio:
3,54=90km/h
3,73=78km/h
3,31=105km/h
Podsumowując zamiana 3,54 na 3,73 ma sens jeśli jeździsz dużo po mieście a mało w trasach, jeśli zależy Ci na super przyspieszeniu to różnica między tymi mostami nie będzie duża aczkolwiek na 3,73 będzie zbierał się trochę lepiej. Do dryftu i innych szaleństw najlepszy most to 4,10 ale nie sposób jeździć z nim na trasie.
Dość powiedzieć, że mam w domu 3 auta i jak wsiadam do tego z mostem 3,73 to i tak odruchowo jadąc na piątce próbuję wrzucać piątkę...Most 3,31 super sprawa do jazdy na trasie ale po mieście sprzęgło trochę dostaje wycisk bo 1bieg jest prawie tak szybki jak 2bieg przy moście 3,73. W moim odczuciu most 3,54 jest najbardziej optymalny i uniwersalny do tego auta.
Źle się wyraziłem, w takim razie szukam mostu szybszego. Właśnie pasowało by mi żeby były jak najdłuższe przełożenia żeby dało się D24TIC w trasie jechać 120-130 bez 3.5tys obr.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 26 listopada 2017, 21:48
autor: m.c.2
koledzy
czym zalać skrzynię m90? i dyfer (ald jeśli to ma jakieś znaczenie)
i może ma ktoś gdzieś rozmiary uszczelniaczy do m90?

wymieniam dwumas i jak już będzie wyjęta to chyba warto powymieniać uszczelniacze
niby nie cieknie, ale jednak 20 lat i 500k przelatane mają...

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 26 listopada 2017, 23:13
autor: Sinuspi
m.c.2 pisze:koledzy
czym zalać skrzynię m90? i dyfer (ald jeśli to ma jakieś znaczenie)
i może ma ktoś gdzieś rozmiary uszczelniaczy do m90?

wymieniam dwumas i jak już będzie wyjęta to chyba warto powymieniać uszczelniacze
niby nie cieknie, ale jednak 20 lat i 500k przelatane mają...
Do M90 leje się olej spełniający normę volvo 97308. Wchodzi ~1,75 litra, ze szpera lej OEM.
Do mostu SAE 90 lub 80W90 ew 75W90 lub 75W140 (Motul, Castrol, Gulf) ok 1,7litra API-GL-5 (MIL-L-2105 C lub D)