Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
: 06 listopada 2015, 21:45
Patrzeć czy ubywa płynu, czy przybywa oleju, zobaczyć czy węże od wody nie są mocno spuchnięte i będzie co nieco wiadomo czy to nie głowica.
Stary diesel zawsze będzie dymił na biało przy niskich temperaturach, lecz gdy dymu jest sporo na zimnym silniku mogą być winne słabo grzejące świece lub trzeba wyregulować kąt wtrysku - u mnie trochę pomogło.grzesiekosmos pisze:Tic - z wydechu dymi na biało co może być popsute ?
Gniazdo EQ możesz potraktować jak gniazdo Aux. Jakiś emulator zmieniarki pasuje do Volvowskich jednostek, ale to trzeba pogrzebać na VF, nie pamiętam kto i w jakim aucie. Chyba lepiej wykombinować kabel do gniazda AUX i podpinać sobie urządzenie zewnętrzne, nawet telefon albo przenośną mp3.nckpol pisze:takie jak w serii 400 (7 pinów góra i 7 dół nie symetryczne względem siebie, http://audiocar.home.pl/FOTO/X/X-V440/2.jpg)
do tego gniazdo EQ, CD, AMP
W zasadzie to jedyne wolne gniazdo jakie mi zostanie to pod zmieniarkę - dlatego pytałem o jakiś emulatro.dom?n pisze: Gniazdo EQ możesz potraktować jak gniazdo Aux. Jakiś emulator zmieniarki pasuje do Volvowskich jednostek, ale to trzeba pogrzebać na VF, nie pamiętam kto i w jakim aucie. Chyba lepiej wykombinować kabel do gniazda AUX i podpinać sobie urządzenie zewnętrzne, nawet telefon albo przenośną mp3.
no właśnie nigdzie nie mogę znaleźć info czy to możliwe i jak miałoby działać - pozostaje chyba znalezienie magika, który w tym siedzidom?n pisze: Przestrojenie: podejrzewam że wystarczy wlutować jedną diodę w przygotowane na płytce miejsce. Tak to było w radio z naszej Mazdy MX5 która też cierpiała na amerykańskie częstotliwości. Gorsza jest wiadomość że tam wiedziałem gdzie szukać i co wlutować, w CR-814 nie mam pojęcia...
Ja znowuż znalazłem gdzieś info, że europejskim odpowiednikiem miałoby być cr-824 ale też nigdzie takiego nie znalazłem. Z drugiej strony w Szwecji jest sporo cr-814 więc coś każe mi myśleć że to radio występowało i w EUdom?n pisze: Czy europejski rynek miał w ogóle odpowiednik CR-814? Wg. nomenklatury Volvo powinno nazywać się CR-804 ale Google nie wypluwa żadnych wiadomości o czymś takim. Jeśli takowego nie było to możliwe że to jednostka specyficzna dla hameryki i to może być jeszcze trudniejsze.
CR-804 to chyba w ogóle nie było.nckpol pisze:Ja znowuż znalazłem gdzieś info, że europejskim odpowiednikiem miałoby być cr-824 ale też nigdzie takiego nie znalazłem. Z drugiej strony w Szwecji jest sporo cr-814 więc coś każe mi myśleć że to radio występowało i w EU
Żródło http://forums.turbobricks.com/showpost. ... ostcount=3x0x is for European market, with RDS.
x1x is for American market, without RDS. FM only has odd numbers after decimal, while AM has 10kHz spacing.
x2x is for Australian market, without RDS. FM has odd & even numbers after decimal, while AM has 9kHz spacing.
x3x is for Japanese market, without RDS. FM band 76-90 MHz instead of the usual 87.5-108 MHz like the rest of the world. Most models have a dedicated button that tunes into highway traffic broadcast on 1620kHz. The button looks like a series of ))))) from small to big.
For example, CR-814, CR-824 and CR-834 are the same radio for American, Australian and Japanese market respectively.
From about 1995 onwards x1x versions gained the ability to switch between American / Australian frequencies, so x2x versions disappeared and x1x versions became American & Australian dual market version.
So SC-805, SC-815 and SC-835 are the same radio for European, American/Australian and Japanese market respectively.
ogromne dzięki - to wiele wyjaśniafonderal pisze:CR-804 to chyba w ogóle nie było.nckpol pisze:Ja znowuż znalazłem gdzieś info, że europejskim odpowiednikiem miałoby być cr-824 ale też nigdzie takiego nie znalazłem. Z drugiej strony w Szwecji jest sporo cr-814 więc coś każe mi myśleć że to radio występowało i w EU
A klucz co na jaki rynek jest taki:Żródło http://forums.turbobricks.com/showpost. ... ostcount=3x0x is for European market, with RDS.
x1x is for American market, without RDS. FM only has odd numbers after decimal, while AM has 10kHz spacing.
x2x is for Australian market, without RDS. FM has odd & even numbers after decimal, while AM has 9kHz spacing.
x3x is for Japanese market, without RDS. FM band 76-90 MHz instead of the usual 87.5-108 MHz like the rest of the world. Most models have a dedicated button that tunes into highway traffic broadcast on 1620kHz. The button looks like a series of ))))) from small to big.
For example, CR-814, CR-824 and CR-834 are the same radio for American, Australian and Japanese market respectively.
From about 1995 onwards x1x versions gained the ability to switch between American / Australian frequencies, so x2x versions disappeared and x1x versions became American & Australian dual market version.
So SC-805, SC-815 and SC-835 are the same radio for European, American/Australian and Japanese market respectively.