Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
David
Posty: 171
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: David » 06 listopada 2015, 21:45

Patrzeć czy ubywa płynu, czy przybywa oleju, zobaczyć czy węże od wody nie są mocno spuchnięte i będzie co nieco wiadomo czy to nie głowica.
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.

Tomeczek90
Posty: 45
Rejestracja: 26 września 2015, 13:04

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Tomeczek90 » 07 listopada 2015, 10:42

grzesiekosmos pisze:Tic - z wydechu dymi na biało co może być popsute ?


Stary diesel zawsze będzie dymił na biało przy niskich temperaturach, lecz gdy dymu jest sporo na zimnym silniku mogą być winne słabo grzejące świece lub trzeba wyregulować kąt wtrysku - u mnie trochę pomogło.
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T - ex
1980 Zastava 1100p

Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 679
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: nckpol » 07 listopada 2015, 20:45

Czy CR-814 można przestroić na europejskie FM tak by zmieniało fale co 0,1 a nie co 0,2? I przy okazji orientuje się ktoś czy mozna do niego podpiąć emulator zmieniarki -jakiś yatour czy coś innego?
0 x

Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 1945
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: dom?n » 07 listopada 2015, 22:38

Jakie masz gniazda z tyłu radia?
0 x
'79 volvo 242 DL · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą

re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D

Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 679
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: nckpol » 08 listopada 2015, 12:18

takie jak w serii 400 (7 pinów góra i 7 dół nie symetryczne względem siebie, http://audiocar.home.pl/FOTO/X/X-V440/2.jpg)
do tego gniazdo EQ, CD, AMP
0 x

jajacek
Posty: 306
Rejestracja: 02 października 2014, 23:34
Lokalizacja: warszawa/grochów

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: jajacek » 09 listopada 2015, 00:04

Jest na forum specjalista od automatów? Pacjent to 960 w 6 garach.
Denerwuje mnie sposób zmiany biegów w trybie sport. Zawsze czeka do 6000 o/min. Problem w tym, że przez ostatnie 500 o/min nic się nie dzieje. Możliwa jest zmiana ustawień tego modelu skrzyni? Np. Na 5500 o/min
0 x
Tel. 509 186 929
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.

Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 1945
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: dom?n » 09 listopada 2015, 00:34

nckpol pisze:takie jak w serii 400 (7 pinów góra i 7 dół nie symetryczne względem siebie, http://audiocar.home.pl/FOTO/X/X-V440/2.jpg)
do tego gniazdo EQ, CD, AMP


Gniazdo EQ możesz potraktować jak gniazdo Aux. Jakiś emulator zmieniarki pasuje do Volvowskich jednostek, ale to trzeba pogrzebać na VF, nie pamiętam kto i w jakim aucie. Chyba lepiej wykombinować kabel do gniazda AUX i podpinać sobie urządzenie zewnętrzne, nawet telefon albo przenośną mp3.

Przestrojenie: podejrzewam że wystarczy wlutować jedną diodę w przygotowane na płytce miejsce. Tak to było w radio z naszej Mazdy MX5 która też cierpiała na amerykańskie częstotliwości. Gorsza jest wiadomość że tam wiedziałem gdzie szukać i co wlutować, w CR-814 nie mam pojęcia...

Czy europejski rynek miał w ogóle odpowiednik CR-814? Wg. nomenklatury Volvo powinno nazywać się CR-804 ale Google nie wypluwa żadnych wiadomości o czymś takim. Jeśli takowego nie było to możliwe że to jednostka specyficzna dla hameryki i to może być jeszcze trudniejsze.
0 x
'79 volvo 242 DL · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą

re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D

Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 679
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: nckpol » 09 listopada 2015, 09:11

dom?n pisze:Gniazdo EQ możesz potraktować jak gniazdo Aux. Jakiś emulator zmieniarki pasuje do Volvowskich jednostek, ale to trzeba pogrzebać na VF, nie pamiętam kto i w jakim aucie. Chyba lepiej wykombinować kabel do gniazda AUX i podpinać sobie urządzenie zewnętrzne, nawet telefon albo przenośną mp3.

W zasadzie to jedyne wolne gniazdo jakie mi zostanie to pod zmieniarkę - dlatego pytałem o jakiś emulatro.
AMP i EQ już podpięte - tylko wrzucić do auta.
dom?n pisze:Przestrojenie: podejrzewam że wystarczy wlutować jedną diodę w przygotowane na płytce miejsce. Tak to było w radio z naszej Mazdy MX5 która też cierpiała na amerykańskie częstotliwości. Gorsza jest wiadomość że tam wiedziałem gdzie szukać i co wlutować, w CR-814 nie mam pojęcia...

no właśnie nigdzie nie mogę znaleźć info czy to możliwe i jak miałoby działać - pozostaje chyba znalezienie magika, który w tym siedzi
dom?n pisze:Czy europejski rynek miał w ogóle odpowiednik CR-814? Wg. nomenklatury Volvo powinno nazywać się CR-804 ale Google nie wypluwa żadnych wiadomości o czymś takim. Jeśli takowego nie było to możliwe że to jednostka specyficzna dla hameryki i to może być jeszcze trudniejsze.

Ja znowuż znalazłem gdzieś info, że europejskim odpowiednikiem miałoby być cr-824 ale też nigdzie takiego nie znalazłem. Z drugiej strony w Szwecji jest sporo cr-814 więc coś każe mi myśleć że to radio występowało i w EU
0 x

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 652
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: fonderal » 09 listopada 2015, 17:10

nckpol pisze:Ja znowuż znalazłem gdzieś info, że europejskim odpowiednikiem miałoby być cr-824 ale też nigdzie takiego nie znalazłem. Z drugiej strony w Szwecji jest sporo cr-814 więc coś każe mi myśleć że to radio występowało i w EU

CR-804 to chyba w ogóle nie było.
A klucz co na jaki rynek jest taki:
x0x is for European market, with RDS.
x1x is for American market, without RDS. FM only has odd numbers after decimal, while AM has 10kHz spacing.
x2x is for Australian market, without RDS. FM has odd & even numbers after decimal, while AM has 9kHz spacing.
x3x is for Japanese market, without RDS. FM band 76-90 MHz instead of the usual 87.5-108 MHz like the rest of the world. Most models have a dedicated button that tunes into highway traffic broadcast on 1620kHz. The button looks like a series of ))))) from small to big.

For example, CR-814, CR-824 and CR-834 are the same radio for American, Australian and Japanese market respectively.

From about 1995 onwards x1x versions gained the ability to switch between American / Australian frequencies, so x2x versions disappeared and x1x versions became American & Australian dual market version.

So SC-805, SC-815 and SC-835 are the same radio for European, American/Australian and Japanese market respectively.

Żródło http://forums.turbobricks.com/showpost. ... ostcount=3
0 x

Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 679
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: nckpol » 10 listopada 2015, 09:17

fonderal pisze:
nckpol pisze:Ja znowuż znalazłem gdzieś info, że europejskim odpowiednikiem miałoby być cr-824 ale też nigdzie takiego nie znalazłem. Z drugiej strony w Szwecji jest sporo cr-814 więc coś każe mi myśleć że to radio występowało i w EU

CR-804 to chyba w ogóle nie było.
A klucz co na jaki rynek jest taki:
x0x is for European market, with RDS.
x1x is for American market, without RDS. FM only has odd numbers after decimal, while AM has 10kHz spacing.
x2x is for Australian market, without RDS. FM has odd & even numbers after decimal, while AM has 9kHz spacing.
x3x is for Japanese market, without RDS. FM band 76-90 MHz instead of the usual 87.5-108 MHz like the rest of the world. Most models have a dedicated button that tunes into highway traffic broadcast on 1620kHz. The button looks like a series of ))))) from small to big.

For example, CR-814, CR-824 and CR-834 are the same radio for American, Australian and Japanese market respectively.

From about 1995 onwards x1x versions gained the ability to switch between American / Australian frequencies, so x2x versions disappeared and x1x versions became American & Australian dual market version.

So SC-805, SC-815 and SC-835 are the same radio for European, American/Australian and Japanese market respectively.

Żródło http://forums.turbobricks.com/showpost. ... ostcount=3


ogromne dzięki - to wiele wyjaśnia :)
kolejne pytanie - orientuje się ktoś co może być przyczyną zbyt szybko odtwarzającego kaseciaka? po wrzuceniu kasety dźwięk leci w tempie x32 i co 3-4 sek radio zmienia stronę odgrywania. stawiam że to sam mechanizm zdechł, ale z drugiej strony przejsciówka z iso do ori kostki to jakaś zmota więc może tam jest coś pokaszanione (pod warunkiem, że którykolwiek kabel może mieć na to jakieś przełożenie)
0 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: stiopa i 6 gości