Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

nckpol pisze:
fonderal pisze: Znam patenty z wstawianiem w dolny wąż kawałka metalowej rury z gniazdem do wkręcenia czujnika i też działało...
oto taki patent ;)
http://allegro.pl/adapter-czujnika-temp ... 36680.html
O proszę, nawet nie wiedziałem, że to już przyjęło taką formę, zatrzymałem się na samoróbkach :)
sambo pisze:dlaczego w dolny a nie górny?
Górny jest wejściem, dolny wyjściem z chłodnicy. Jeśli na wyjściu płyn będzie miał za wysoką temperaturę będzie to oznaczało, że sama chłodnica to za mało i trzeba jej pomóc wentylatorem. Włącznik na wejściu powodowałby stałą pracę wentylatora.
0 x
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1033
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

fonderal pisze:
nckpol pisze:
fonderal pisze: Znam patenty z wstawianiem w dolny wąż kawałka metalowej rury z gniazdem do wkręcenia czujnika i też działało...
oto taki patent ;)
http://allegro.pl/adapter-czujnika-temp ... 36680.html
O proszę, nawet nie wiedziałem, że to już przyjęło taką formę, zatrzymałem się na samoróbkach :)
sambo pisze:dlaczego w dolny a nie górny?
Górny jest wejściem, dolny wyjściem z chłodnicy. Jeśli na wyjściu płyn będzie miał za wysoką temperaturę będzie to oznaczało, że sama chłodnica to za mało i trzeba jej pomóc wentylatorem. Włącznik na wejściu powodowałby stałą pracę wentylatora.
pytanie miało charakter prowokacyjny, ponieważ w przypadku większości "projektów" , które miałem okazje oglądać,
czujniki montowano na górnym, "gorącym" przewodzie :roll:
0 x
Obrazek
Marcin1988
Posty: 136
Rejestracja: 31 sierpnia 2015, 11:25

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Marcin1988 »

Pomóżcie bo nie chce mi się ściągać koła. Jakie trzeba kupić minimalny dystans żeby schowały się stare szpilki i jaki otwór centrujący. volvo 2xx
0 x
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

Marcin1988 pisze:Pomóżcie bo nie chce mi się ściągać koła. Jakie trzeba kupić minimalny dystans żeby schowały się stare szpilki i jaki otwór centrujący. volvo 2xx
U mnie szpilki maja 25 mm od czola tarczy, jezeli felga ma chociaz odrobine wyfrezowane miejsca na lebki szpilek to nie powinno byc problemu. Czyli 25 mm i krotkie nakretki, przy 30 mm juz swobodnie.

(w krajach skandynawskich dystanse 25 mm na tylnej osi w 240 normalnie przechodza badanie techniczne bo rozstaw kol p i t sie wyrownuje)
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

sambo pisze:pytanie miało charakter prowokacyjny, ponieważ w przypadku większości "projektów" , które miałem okazje oglądać,
czujniki montowano na górnym, "gorącym" przewodzie :roll:
Szczerze, trochę się zdziwiłem, że pytasz o takie rzeczy :)
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

sambo pisze: pytanie miało charakter prowokacyjny, ponieważ w przypadku większości "projektów" , które miałem okazje oglądać,
czujniki montowano na górnym, "gorącym" przewodzie :roll:
W "projektach" często się montuje czujnik w górnym przewodzie ale jest to zwykle czujnik do dodatkowego zegara, nie do sterowania pracą wentylatora.
Wyłączniki termiczne z 440 doszły, jutro robię inżynierkę na temat jak to wszystko połączyć, wentylator jest z 960, moduł przekaźnika z 850 a czujnik z 440 :lol: ale wszystko od volvo ;)
0 x
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

Ja mam zestaw też gotowy w króciec węża ale chyba puszcze sygnał z ECU. Możliwości jest kilkanaście.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

xjtdi pisze:Wyłączniki termiczne z 440 doszły, jutro robię inżynierkę na temat jak to wszystko połączyć, wentylator jest z 960, moduł przekaźnika z 850 a czujnik z 440 :lol: ale wszystko od volvo ;)
Dwubiegowe przekaźniki funkcjonalnie są takie same we wszystkich starych volvo, wiatraki też, nie powinieneś mieć problemu. Kostka od wiatraka powinna pasować do przekaźnika, pozostaje dorobienie zasilania i sterowania. Do zasilania poprowadź minimum 4mm2, tam płynie spory prąd. Do sterowania wystarczy cokolwiek, 0,75 też będzie dobry.
W oryginale przekaźniki są sterowane masą z ecu (albo z presostatów klimy), jak było w 440 nie pamiętam. Ale to nie powinno mieć znaczenia.
0 x
swital
Posty: 406
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: swital »

w 400 układ czujnik - wentylator działa bez przekaźników, idą 3 przewody do czujnika: stały plus z aku (nawet bez bezpiecznika) i dwa przewody do wentylatora 1 i 2 bieg. Tam nie ma żadnej filozofii.
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico
volvo 244 v8
Posty: 212
Rejestracja: 22 lipca 2015, 10:10

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: volvo 244 v8 »

Wie ktoś czy można jeszcze gdzieś kupić oryginalne gumy/uszczelki tylnych lamp do 745/945?
0 x
ODPOWIEDZ