Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1225
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

dom?n pisze:
Maciek4530 pisze:Wie ktoś może ile Ohm mają wyjścia głośnikowe w CR-603? Będę wdzięczny za sprawdzone info :)
4 omy na stronę.
Dzięki :)
0 x
michlacz231
Posty: 26
Rejestracja: 14 października 2018, 15:49

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: michlacz231 »

Cześć 740 2.4 turbo diesel po zrobieniu upg nadal nie odpala sam tylko na plaka. Rozrząd ok, paliwo dochodzi, pompa dobrze ustawiona, świece sprawdzone-grzeją, kąt wtrysku też ok. Auto jak jest włączone chodzi dobrze nie kopci, moc w normie. Co jeszcze można sprawdzić ?
0 x
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

Wycieraczki reflektorow 940 - jedno ramie kreci sie na okolo w silniku. Co moglo sie zepsuc w srodku, jest to rozbieralne/naprawialne?
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Jest rozbieralne i naprawialne, ale istotne bebechy są w większości plastikowe, co ogranicza możliwość napraw. Możliwości jest wiele, albo wycięło zęby z jakiegoś kółka, mogła się obluzować zębatka na końcu osi wycieraczki i tak dalej. Jak nie zajrzysz to się nie dowiesz.
Rozbieraj ostrożnie, żeby nie połamać zaczepów. Ze składaniem pierwszy raz też może być problem, trzeba wszystko w środku poustawiać tak, żeby po dwóch ruchach wycieraczka zatrzymała się w dobrym położeniu. Jest trochę zabawy, ale wszystko da się zrobić.
0 x
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

fonderal pisze:Jest rozbieralne i naprawialne, ale istotne bebechy są w większości plastikowe, co ogranicza możliwość napraw. Możliwości jest wiele, albo wycięło zęby z jakiegoś kółka, mogła się obluzować zębatka na końcu osi wycieraczki i tak dalej. Jak nie zajrzysz to się nie dowiesz.
Rozbieraj ostrożnie, żeby nie połamać zaczepów. Ze składaniem pierwszy raz też może być problem, trzeba wszystko w środku poustawiać tak, żeby po dwóch ruchach wycieraczka zatrzymała się w dobrym położeniu. Jest trochę zabawy, ale wszystko da się zrobić.
Super, dzieki za fachowa pomoc. To jeszcze jedno pytanie - co moglo spowodowac nagle zatrzymanie sie wycieraczki w pozycji pionowej. Nie ukrywam ze to po takiej akcji pomoglem jej nieco wrocic na miejsce i od tego momentu kreci sie juz bez oporu..

Druga sprawa - bawil sie ktos w to kiedys i potrafi powiedziec czy silniki z poznych 240 sa konstrukcyjnie podobne? Mam takie zalegajace, moglyby posluzyc za dawcow czesci.
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

No właśnie tego się nie dowiesz dopóki nie zajrzysz do środka, coś się zacięło a potem ustąpiło przed brutalną siłą :) Pewnie jakiś plastik, ale to gdybanie.

Silniczki od innych aut mogą jak najbardziej być być dawcami, o ile z zewnątrz wyglądają tak samo. Różnią się długością osi wycieraczki i jednym małym kółkiem wewnątrz, które to kółko decyduje o kącie obrotu ramienia. To jedno jest kolorowe żeby się nie pomylić jak zejdzie nadruk. W 940 kąt jest spory, prawie 180 stopni, założenie tego kółka od 240 spowoduje, że wycieraczka będzie wycierała np. połowę reflektora.
Pozostałe kółka powinny być takie same w różnych silniczkach. Miałem gdzieś zdjęcia z rozbierania silniczka, ale nie mogę znaleźć...
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

fonderal pisze:
endriugto pisze:
endriugto pisze: To jest kotwa do betonu. Używam dokładnie takich do kotwienia maszyn :)
Myślałem za to o czymś takim...
https://allegro.pl/kotwa-kotwy-tuleja-r ... 5095949733
Trzy nitki gwintu nie utrzymają reflektora, za duże ramię i moment.
Kotwy... pewnie można, ale jest coś prostszego, mianowicie nitonakrętka. Wiercisz dziurę, zaciskasz nitonakrętkę, wkładasz dystans między belkę a poszycie i voila. Dla mocowania reflektora jedną śrubą do cienkiego aluminium wypadałoby założyć nitonakrętki M10. Do nitonakrętek potrzebna jest specjalna nitownica, ale każdy porządny ślusarz powinien mieć coś takiego. Można próbować zaciskać bez nitownicy, śrubą i nakrętką, ale nie zawsze się udaje.

A można założyć halogeny bez wiercenia w poszyciu zderzaka, wymyśliłem sobie takie coś:

Obrazek

Obrazek

Wsporniki są przykręcone do belki via nitonakrętki. Poprzeczka może być, ale nie musi, u mnie służy za nośnik klaksonów.
Fonderal jeszcze Ciebie trochę pomęczę :D
Lampki mi po jakimś czasie opadają o kilka milimetrów... Widzę na zdjęciach że masz je przymocowane od góry jakimiś uchwytami. Regulowanymi? Podpowiesz jak to zrealizować?
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Te wsporniki na górze lamp to gotowiec, kupiłem je ze 20 lat temu w sklepie, który od dobrych 15 lat nie istnieje (szwedzkie Micro w Jankach pod Warszawą). Na szybko znalazłem tylko coś takiego
http://mmtuning.pl/products/uniwersalny ... ktorow-irp
ale mz. to trochę przerost formy.

Generalnie u mnie ten wspornik ma zapobiegać drganiom ciężkiego reflektora, dlatego drugi koniec wspornika jest przykręcony do ramki grillla. Oprócz likwidacji drżenia pewnie w jakimś tam stopniu stabilizuje całą lampę, ale i bez niego reflektor mam przykręcony na tyle mocno, że nie zmienia położenia.

Tak to wygląda

Obrazek

Obrazek
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

fuj, tymi lampami zasłoniłeś ten rasowy grill w kratkę... ale można to jeszcze naprawić, ten w kratkę sprzedaj mi a załóż zwykły :-)
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

fonderal pisze:Te wsporniki na górze lamp to gotowiec, kupiłem je ze 20 lat temu w sklepie, który od dobrych 15 lat nie istnieje (szwedzkie Micro w Jankach pod Warszawą). Na szybko znalazłem tylko coś takiego
http://mmtuning.pl/products/uniwersalny ... ktorow-irp
ale mz. to trochę przerost formy.

Generalnie u mnie ten wspornik ma zapobiegać drganiom ciężkiego reflektora, dlatego drugi koniec wspornika jest przykręcony do ramki grillla. Oprócz likwidacji drżenia pewnie w jakimś tam stopniu stabilizuje całą lampę, ale i bez niego reflektor mam przykręcony na tyle mocno, że nie zmienia położenia.

Tak to wygląda

Obrazek

Obrazek
Kupiłem ten co podesłałeś. Wypytałem o wymiary i ma pasować. Dziękuję za pomoc.
0 x
ODPOWIEDZ