Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

dom?n pisze:
Stachu939 pisze: A da rade zrobić samą podmiankę zegara na obrotomierz? Bo w tamtych był licznik na lince, a tu jest silniczek. Pytam bo tak trochę nie chce mi się linki ciągnąć
Tak, da się.
W tym wypadku 'tak, da się' to 5 minut.
U mnie było tak:
Obrazek

a jest tak:
Obrazek

przy czym ważna uwaga!
są różne dwa obrotomierze - do diesla i do benzyny. chociaż nie wiem czy do biedoklepa był dostępny duży obrotomierz?
w każdym razie wskaźnik jest elegancko opisany:
Obrazek
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

baron pisze: są różne dwa obrotomierze - do diesla i do benzyny. chociaż nie wiem czy do biedoklepa był dostępny duży obrotomierz?
Precyzyjniej mówiąc były trzy w dwóch wykończeniach: w połysku i w macie. Jeden do benzyny, drugi do czterocylindrowej benzyny i jeden do sześciocylindrowej benzyny. Pierwszy jest rzadki, trzeci praktycznie nie występuje :)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

dom?n pisze: Precyzyjniej mówiąc były trzy w dwóch wykończeniach: w połysku i w macie. Jeden do benzyny, drugi do czterocylindrowej benzyny i jeden do sześciocylindrowej benzyny. Pierwszy jest rzadki, trzeci praktycznie nie występuje :)
A do diesla? Był duzy?
Bo ja w swojej dieslowej 240 miałem ten mały, akcesoryjny.

No a teraz w 240 mam obrotomierz który zdaje się być właśnie z nieco innym wykończeniem niż reszta zegarów.
Rara czy nie rara?
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

baron pisze: A do diesla? Był duzy?
Bo ja w swojej dieslowej 240 miałem ten mały, akcesoryjny.
Był. 80mm miał numer 1129338, 52mm miał numer 1129336.
baron pisze:No a teraz w 240 mam obrotomierz który zdaje się być właśnie z nieco innym wykończeniem niż reszta zegarów.
Rara czy nie rara?
Nieszczególnie rzadki temat :)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Stachu939
Posty: 19
Rejestracja: 21 września 2019, 20:24

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Stachu939 »

baron pisze:
W tym wypadku 'tak, da się' to 5 minut.
U mnie było tak:
Obrazek

a jest tak:
Obrazek

przy czym ważna uwaga!
są różne dwa obrotomierze - do diesla i do benzyny. chociaż nie wiem czy do biedoklepa był dostępny duży obrotomierz?
w każdym razie wskaźnik jest elegancko opisany:
Obrazek
Zakupiłem te konkretnie, więc wydaje się, że właściwe :D
Powiem szczerze, że nie szukałem zbyt dokładnie, ale skąd wziąć te potrójną wtyczkę do obrotomierza? U mnie są dwie wsuwki, ale nie szukałem super dokładnie. W zegarach które zakupiłem licznik był na lince, a u mnie jest elektryczny na tą wtyczko-wsuwkę 3 pinową, więc to te same piny? Mam to zmostkować? :mrgreen:
Załączniki
ZegaryVolvo2.png
ZegaryVolvo2.png (1.2 MiB) Przejrzano 5712 razy
ZegaryVolvo.png
ZegaryVolvo.png (1.19 MiB) Przejrzano 5712 razy
0 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Stachu939 pisze:Zakupiłem te konkretnie, więc wydaje się, że właściwe :D
Powiem szczerze, że nie szukałem zbyt dokładnie, ale skąd wziąć te potrójną wtyczkę do obrotomierza? U mnie są dwie wsuwki, ale nie szukałem super dokładnie. W zegarach które zakupiłem licznik był na lince, a u mnie jest elektryczny na tą wtyczko-wsuwkę 3 pinową, więc to te same piny? Mam to zmostkować? :mrgreen:
kup akcesoryjny zegarek, znajdziesz wtyczkę.
bo... to jest gniazdo (nietypowe, bo męskie) do podpięcia zegarka.

no i zanim założysz ten obrotomierz to go napraw, żeby tak smętnie nie wisiał :)
3 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Trzy małe pytania:

1) Czy ktoś dysponuje zdjęciami rozebranego trójnika do spryskiwaczy, tego łączącego dysze z przewodem dostarczającym płyn? Mój wypluwał większość płynu poprzez "dziurkę" w czerwonej obudowie, rozebrałem i włożyłem na odwrót ten czarny guzik ze sprężyną, przez co nie przecieka, ale też nie blokuje ucieczki płynu --> podejrzewam, że jest tam jakąś uszczelka, której mi brakuje;
2) Czy jest sens i możliwość regulacji dysz? To te z takimi dwoma malutkimi rureczkami;
3) Choć cała instalacja do maski prowadzona jest w 760 po stronie pasażera, to po stronie kierowcy mam mniej-więcej 30cm rurkę do sprysków, z obu stron odpiętą. Ki diabeł?


Dzięki!
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Jest sens dłubać w tym trójniku? Kosztuje parę złotych, wymieniasz i masz święty spokój. Jest taki sam dla całej serii 700/900 i nie tylko.
Jest tu
https://www.draken.com.pl/volvo/system- ... 0-v90.html
i tu
https://www.volvofan.pl/Trojnik-spryski ... p4746.html
i pewnie w innych sklepach też.

Dyszy nie regulowałem, sika jak trzeba. Ktoś kiedyś gdzieś pisał, że założył sobie mgiełki, odpada problem regulacji :) Działa toto niby lepiej, ale nie każdemu odpowiada. No i trochę za nowoczesne.

A samotna rurka może być wszystkim:)
W swoim po zakupie próbowałem rozwikłać plątaninę rurek (mam jeszcze wycieraczki na reflektorach), co to wyrzeźbili ją poprzedni właściciele. Ale dałem sobie spokój, wyprułem wszystko i zrobiłem od nowa, jak fabryka przykazała. Został mi jakiś metr rurek.
1 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

fonderal pisze:Ktoś kiedyś gdzieś pisał, że założył sobie mgiełki, odpada problem regulacji :) Działa toto niby lepiej, ale nie każdemu odpowiada. No i trochę za nowoczesne.
Volvo przez parę lat stosowało mgiełkowe spryskiwacze, ale dobrych parę lat temu (dekadę?) się z tego wycofało - mgiełki są niebezpieczne, bo przez moment nic nie widzisz; cała szyba pokryta jest płynem i zanim wycieraczki po niej przejadą to jedziesz na ślepo.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
misica
Posty: 111
Rejestracja: 25 marca 2019, 20:50
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: misica »

baron pisze:
fonderal pisze:Ktoś kiedyś gdzieś pisał, że założył sobie mgiełki, odpada problem regulacji :) Działa toto niby lepiej, ale nie każdemu odpowiada. No i trochę za nowoczesne.
Volvo przez parę lat stosowało mgiełkowe spryskiwacze, ale dobrych parę lat temu (dekadę?) się z tego wycofało - mgiełki są niebezpieczne, bo przez moment nic nie widzisz; cała szyba pokryta jest płynem i zanim wycieraczki po niej przejadą to jedziesz na ślepo.
Faktycznie coś w tym jest. V40 cc 2018 mojej małżony ma zwykłe siury.
Trochę mnie to zdziwiło, ale baron wyjaśnił.
Ale czy to pół ułamka sekundy mgły to problem,dyskutowałbym.
0 x
ODPOWIEDZ