W nawiązaniu do twojego posta, wbrew obiegowej opinii która utarła się na twoim postoju TAXI nie wszystkie redbloki są bezkolizyjne, poniżej zdjęcie zaworów w głowicy ...631 zdjętej z B230K po zerwaniu paska:takijedenkuba pisze:100% kolizyjny... Sam to wymyśliłeś? Usłyszałeś na postoju TAXI? Po co to pisać takie pierdoły..?xjtdi pisze:Faktycznie B230K miał inną głowicę o końcówce oznaczenia ...631 która była płaska a komora spalania była w tłoku i ten był na 100%kolizyjny.takijedenkuba pisze: Ale jak to..? Skąd ta informacja?
https://zapodaj.net/c6b8424083604.jpg.html
Poniżej link do skanu strony z starego Haynesa na którym widać jak to jest zrobione:
https://zapodaj.net/0d52324fa0c31.jpg.html
Dlatego uzupełniając obiegowe opinie z postojów TAXI owszem większość redbloków jest bezkolizyjna, wyjątkami są:
- wszystkie wersje z głowicą 16V;
- B230K w wersji z głowica o końcówce numeru ...631;
- B200F z głowicą o końcówce numeru ...530.
Uprzedzając pytania i nie trafione uwagi - na silnikach 2.3L ta głowica (...530) jest bezkolizyjna w wersji dwulitrowej wolnossącej jest inaczej bo tłoki mają nadlewy o które zahaczają zawory przy zerwaniu paska. Nadlewy są po to by był odpowiedni stopień sprężania przy takiej samej komorze w głowicy a mniejszej pojemności skokowej cylindra.