Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Maciek4530 pisze:
Ano własnie. To 90' jak dobrze pamiętam?
MY1992
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1227
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

baron pisze:
Maciek4530 pisze:
Ano własnie. To 90' jak dobrze pamiętam?
MY1992
Kurczaki... A wiązka przypadkiem nie jest ze swapowanego silnika? Bo w sumie wóz z ABS i silnikiem na dobrą sprawę z Turbo 7/9 to jednak co innego niż Polarek z B200F bez ABS :roll:
0 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

Maciek4530 pisze:
baron pisze:
Maciek4530 pisze:
Ano własnie. To 90' jak dobrze pamiętam?
MY1992
Kurczaki... A wiązka przypadkiem nie jest ze swapowanego silnika? Bo w sumie wóz z ABS i silnikiem na dobrą sprawę z Turbo 7/9 to jednak co innego niż Polarek z B200F bez ABS :roll:
pytaj mnie, a ja Ciebie.

ale zasadniczo ja bym się nie zastanawiał - te cylindryczne to straszne zło.
jak możesz zrobić porządnie, to zrób to na płaskich i nie wnikaj jak było w danym roczniku.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Pytanie o skrzynię AW70/71.

Auto to zgruzowane 900 USDM, z wsadzonym silnikiem z 240, niesprawną Reginą i gazem na śrubę. Skrzynia zmienia biegi dopiero koło 3-4 tysięcy obrotów, ale miękko. Pamiętam taki objaw ze swojego Audi 100 - przyczyną był uszkodzony TPS. To był bardzo specyficzny wóz i tam TPS komunikował się bezpośrednio ze skrzynią, z pominięciem ECU właściwie (ECU "rozumiało" tylko sygnał z włączników krańcowych). Czy tutaj późna zmiana biegów może wynikać ze spieprzonego układu "benzynowego", czy raczej nie? Poziom oleju w skrzyni w połowie miarki, po podjeździe jest w stanie wyjechać, nie stacza się, czyli ciśnienie poprawne.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

bnw pisze:Pytanie o skrzynię AW70/71.

Auto to zgruzowane 900 USDM, z wsadzonym silnikiem z 240, niesprawną Reginą i gazem na śrubę. Skrzynia zmienia biegi dopiero koło 3-4 tysięcy obrotów, ale miękko. Pamiętam taki objaw ze swojego Audi 100 - przyczyną był uszkodzony TPS. To był bardzo specyficzny wóz i tam TPS komunikował się bezpośrednio ze skrzynią, z pominięciem ECU właściwie (ECU "rozumiało" tylko sygnał z włączników krańcowych). Czy tutaj późna zmiana biegów może wynikać ze spieprzonego układu "benzynowego", czy raczej nie? Poziom oleju w skrzyni w połowie miarki, po podjeździe jest w stanie wyjechać, nie stacza się, czyli ciśnienie poprawne.
Wersja optymistyczna to regulacja linki kick down na zdaje się 3 mm luzu. Kolejna sprawa to wymiana oleju i filtra skrzyni. Ja bym robił grawitacyjnie.
Kolejnych kroków nie przerabiałem bo w obu moich AW71 powyższe czynności pomogły i skrzynie cały czas pracują wzorowo.
Wersja pesymistyczna to remonty...
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Kwestia tego, że na ile rozumiem, jeśli skrzynia nie ma uślizgu i obroty są skorelowane z prędkością, to nie wygląda to na problem samej skrzyni. Linkę wkrótce sprawdzę, może to to?
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

bnw pisze:Kwestia tego, że na ile rozumiem, jeśli skrzynia nie ma uślizgu i obroty są skorelowane z prędkością, to nie wygląda to na problem samej skrzyni. Linkę wkrótce sprawdzę, może to to?
po prostu ją odepnij - jak zacznie zmieniać biegi niżej to masz problem z głowy.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

endriugto pisze:
bnw pisze:Pytanie o skrzynię AW70/71.

Auto to zgruzowane 900 USDM, z wsadzonym silnikiem z 240, niesprawną Reginą i gazem na śrubę. Skrzynia zmienia biegi dopiero koło 3-4 tysięcy obrotów, ale miękko. Pamiętam taki objaw ze swojego Audi 100 - przyczyną był uszkodzony TPS. To był bardzo specyficzny wóz i tam TPS komunikował się bezpośrednio ze skrzynią, z pominięciem ECU właściwie (ECU "rozumiało" tylko sygnał z włączników krańcowych). Czy tutaj późna zmiana biegów może wynikać ze spieprzonego układu "benzynowego", czy raczej nie? Poziom oleju w skrzyni w połowie miarki, po podjeździe jest w stanie wyjechać, nie stacza się, czyli ciśnienie poprawne.
Wersja optymistyczna to regulacja linki kick down na zdaje się 3 mm luzu. Kolejna sprawa to wymiana oleju i filtra skrzyni. Ja bym robił grawitacyjnie.
Kolejnych kroków nie przerabiałem bo w obu moich AW71 powyższe czynności pomogły i skrzynie cały czas pracują wzorowo.
Wersja pesymistyczna to remonty...
wymiana oleju - zawsze :) pomaga.
a w tej skrzyni to filtr ztcp się płucze?

przy czym ja bym robił dynamicznie.
co z tego, że glut zlejesz z miski, jak w skrzyni i konwerterze zostanie stare smarowidło?

lej najtańszy olej, zgodny ze specyfikacją - co nie wlejesz to będzie lepsze niż to na co to skrzynia była zaprojektowana.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

bnw pisze:Pytanie o skrzynię AW70/71.

Auto to zgruzowane 900 USDM, z wsadzonym silnikiem z 240, niesprawną Reginą i gazem na śrubę. Skrzynia zmienia biegi dopiero koło 3-4 tysięcy obrotów, ale miękko. Pamiętam taki objaw ze swojego Audi 100 - przyczyną był uszkodzony TPS. To był bardzo specyficzny wóz i tam TPS komunikował się bezpośrednio ze skrzynią, z pominięciem ECU właściwie (ECU "rozumiało" tylko sygnał z włączników krańcowych). Czy tutaj późna zmiana biegów może wynikać ze spieprzonego układu "benzynowego", czy raczej nie? Poziom oleju w skrzyni w połowie miarki, po podjeździe jest w stanie wyjechać, nie stacza się, czyli ciśnienie poprawne.
tutaj tego nie masz.
wzrost obrotów silnika - wzrost ciśnienia w skrzyni - zmiana biegów.
napięcie linki kick-down - zmiana biegów przy wyższych obrotach.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Mitek91
Posty: 178
Rejestracja: 17 stycznia 2021, 16:35

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mitek91 »

Czy w wąż do pompy wspomagania zaznaczony na zdjęciu jest uszczelniony w pompie oringiem czy na stożek? Może ma ktoś na wierzchu i może zmierzyć rozmiar oringu? Pojawił mi się przeciek dokładnie w tym miejscu a przewód jest dobrze dokręcony.
Załączniki
Przykładowa pompa z netu
Przykładowa pompa z netu
Screenshot_20220514-214302_Chrome.jpg (268.15 KiB) Przejrzano 972 razy
0 x
ODPOWIEDZ