MY1992Maciek4530 pisze:
Ano własnie. To 90' jak dobrze pamiętam?
Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
- Maciek4530
- Posty: 1227
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Kurczaki... A wiązka przypadkiem nie jest ze swapowanego silnika? Bo w sumie wóz z ABS i silnikiem na dobrą sprawę z Turbo 7/9 to jednak co innego niż Polarek z B200F bez ABSbaron pisze:MY1992Maciek4530 pisze:
Ano własnie. To 90' jak dobrze pamiętam?
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
pytaj mnie, a ja Ciebie.Maciek4530 pisze:Kurczaki... A wiązka przypadkiem nie jest ze swapowanego silnika? Bo w sumie wóz z ABS i silnikiem na dobrą sprawę z Turbo 7/9 to jednak co innego niż Polarek z B200F bez ABSbaron pisze:MY1992Maciek4530 pisze:
Ano własnie. To 90' jak dobrze pamiętam?
ale zasadniczo ja bym się nie zastanawiał - te cylindryczne to straszne zło.
jak możesz zrobić porządnie, to zrób to na płaskich i nie wnikaj jak było w danym roczniku.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Pytanie o skrzynię AW70/71.
Auto to zgruzowane 900 USDM, z wsadzonym silnikiem z 240, niesprawną Reginą i gazem na śrubę. Skrzynia zmienia biegi dopiero koło 3-4 tysięcy obrotów, ale miękko. Pamiętam taki objaw ze swojego Audi 100 - przyczyną był uszkodzony TPS. To był bardzo specyficzny wóz i tam TPS komunikował się bezpośrednio ze skrzynią, z pominięciem ECU właściwie (ECU "rozumiało" tylko sygnał z włączników krańcowych). Czy tutaj późna zmiana biegów może wynikać ze spieprzonego układu "benzynowego", czy raczej nie? Poziom oleju w skrzyni w połowie miarki, po podjeździe jest w stanie wyjechać, nie stacza się, czyli ciśnienie poprawne.
Auto to zgruzowane 900 USDM, z wsadzonym silnikiem z 240, niesprawną Reginą i gazem na śrubę. Skrzynia zmienia biegi dopiero koło 3-4 tysięcy obrotów, ale miękko. Pamiętam taki objaw ze swojego Audi 100 - przyczyną był uszkodzony TPS. To był bardzo specyficzny wóz i tam TPS komunikował się bezpośrednio ze skrzynią, z pominięciem ECU właściwie (ECU "rozumiało" tylko sygnał z włączników krańcowych). Czy tutaj późna zmiana biegów może wynikać ze spieprzonego układu "benzynowego", czy raczej nie? Poziom oleju w skrzyni w połowie miarki, po podjeździe jest w stanie wyjechać, nie stacza się, czyli ciśnienie poprawne.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Wersja optymistyczna to regulacja linki kick down na zdaje się 3 mm luzu. Kolejna sprawa to wymiana oleju i filtra skrzyni. Ja bym robił grawitacyjnie.bnw pisze:Pytanie o skrzynię AW70/71.
Auto to zgruzowane 900 USDM, z wsadzonym silnikiem z 240, niesprawną Reginą i gazem na śrubę. Skrzynia zmienia biegi dopiero koło 3-4 tysięcy obrotów, ale miękko. Pamiętam taki objaw ze swojego Audi 100 - przyczyną był uszkodzony TPS. To był bardzo specyficzny wóz i tam TPS komunikował się bezpośrednio ze skrzynią, z pominięciem ECU właściwie (ECU "rozumiało" tylko sygnał z włączników krańcowych). Czy tutaj późna zmiana biegów może wynikać ze spieprzonego układu "benzynowego", czy raczej nie? Poziom oleju w skrzyni w połowie miarki, po podjeździe jest w stanie wyjechać, nie stacza się, czyli ciśnienie poprawne.
Kolejnych kroków nie przerabiałem bo w obu moich AW71 powyższe czynności pomogły i skrzynie cały czas pracują wzorowo.
Wersja pesymistyczna to remonty...
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Kwestia tego, że na ile rozumiem, jeśli skrzynia nie ma uślizgu i obroty są skorelowane z prędkością, to nie wygląda to na problem samej skrzyni. Linkę wkrótce sprawdzę, może to to?
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
po prostu ją odepnij - jak zacznie zmieniać biegi niżej to masz problem z głowy.bnw pisze:Kwestia tego, że na ile rozumiem, jeśli skrzynia nie ma uślizgu i obroty są skorelowane z prędkością, to nie wygląda to na problem samej skrzyni. Linkę wkrótce sprawdzę, może to to?
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
wymiana oleju - zawsze pomaga.endriugto pisze:Wersja optymistyczna to regulacja linki kick down na zdaje się 3 mm luzu. Kolejna sprawa to wymiana oleju i filtra skrzyni. Ja bym robił grawitacyjnie.bnw pisze:Pytanie o skrzynię AW70/71.
Auto to zgruzowane 900 USDM, z wsadzonym silnikiem z 240, niesprawną Reginą i gazem na śrubę. Skrzynia zmienia biegi dopiero koło 3-4 tysięcy obrotów, ale miękko. Pamiętam taki objaw ze swojego Audi 100 - przyczyną był uszkodzony TPS. To był bardzo specyficzny wóz i tam TPS komunikował się bezpośrednio ze skrzynią, z pominięciem ECU właściwie (ECU "rozumiało" tylko sygnał z włączników krańcowych). Czy tutaj późna zmiana biegów może wynikać ze spieprzonego układu "benzynowego", czy raczej nie? Poziom oleju w skrzyni w połowie miarki, po podjeździe jest w stanie wyjechać, nie stacza się, czyli ciśnienie poprawne.
Kolejnych kroków nie przerabiałem bo w obu moich AW71 powyższe czynności pomogły i skrzynie cały czas pracują wzorowo.
Wersja pesymistyczna to remonty...
a w tej skrzyni to filtr ztcp się płucze?
przy czym ja bym robił dynamicznie.
co z tego, że glut zlejesz z miski, jak w skrzyni i konwerterze zostanie stare smarowidło?
lej najtańszy olej, zgodny ze specyfikacją - co nie wlejesz to będzie lepsze niż to na co to skrzynia była zaprojektowana.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
tutaj tego nie masz.bnw pisze:Pytanie o skrzynię AW70/71.
Auto to zgruzowane 900 USDM, z wsadzonym silnikiem z 240, niesprawną Reginą i gazem na śrubę. Skrzynia zmienia biegi dopiero koło 3-4 tysięcy obrotów, ale miękko. Pamiętam taki objaw ze swojego Audi 100 - przyczyną był uszkodzony TPS. To był bardzo specyficzny wóz i tam TPS komunikował się bezpośrednio ze skrzynią, z pominięciem ECU właściwie (ECU "rozumiało" tylko sygnał z włączników krańcowych). Czy tutaj późna zmiana biegów może wynikać ze spieprzonego układu "benzynowego", czy raczej nie? Poziom oleju w skrzyni w połowie miarki, po podjeździe jest w stanie wyjechać, nie stacza się, czyli ciśnienie poprawne.
wzrost obrotów silnika - wzrost ciśnienia w skrzyni - zmiana biegów.
napięcie linki kick-down - zmiana biegów przy wyższych obrotach.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Czy w wąż do pompy wspomagania zaznaczony na zdjęciu jest uszczelniony w pompie oringiem czy na stożek? Może ma ktoś na wierzchu i może zmierzyć rozmiar oringu? Pojawił mi się przeciek dokładnie w tym miejscu a przewód jest dobrze dokręcony.
- Załączniki
-
- Przykładowa pompa z netu
- Screenshot_20220514-214302_Chrome.jpg (268.15 KiB) Przejrzano 972 razy
0 x