Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

BASSRIDE pisze:Ktoś przerabiał samodzielną wymianę szyby czołowej w 240?
Moje doświadczenie jest takie ze kiedyś wycinałem szybę w jakimś audi A6.

Procedura łatwa? Warto płacić komuś 200 zł?
Jak trafisz na szybiarza, który z PRLu nabierał praktyk to tak polecam taka usługę.
Obecnie masz starą sparciała twardą uszczelkę. Uszkodzić taką jest łatwiej niż się spodziewasz. Nadto jak dobrze :roll: pamiętam pod uszczelkę idzie butyl. A ponadto taki spec wie jak ją sobie przygotować z podłożem przed założeniem by się dobrze układała, bo ory szyba jest o ok 1/3 grubsza niż zamienniki i jak nawet dobierze nową uszczelkę to może podciekać do środka.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
BASSRIDE
Posty: 300
Rejestracja: 27 grudnia 2021, 18:10

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BASSRIDE »

Chyba pisałem już wcześniej:
Będę wkładał oryginalną szybę z epoki, wyciąłem ją na szrocie z innego volviaczka.
Zatem grubość pewnie będzie taka sama
Nie wiem, może spróbuję samemu ściągnąć srarą szybę i wtedy ocenię czy podolam
Sinuspi pisze:
BASSRIDE pisze:Ktoś przerabiał samodzielną wymianę szyby czołowej w 240?
Moje doświadczenie jest takie ze kiedyś wycinałem szybę w jakimś audi A6.

Procedura łatwa? Warto płacić komuś 200 zł?
Jak trafisz na szybiarza, który z PRLu nabierał praktyk to tak polecam taka usługę.
Obecnie masz starą sparciała twardą uszczelkę. Uszkodzić taką jest łatwiej niż się spodziewasz. Nadto jak dobrze :roll: pamiętam pod uszczelkę idzie butyl. A ponadto taki spec wie jak ją sobie przygotować z podłożem przed założeniem by się dobrze układała, bo ory szyba jest o ok 1/3 grubsza niż zamienniki i jak nawet dobierze nową uszczelkę to może podciekać do środka.
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Ściągnięcie szyby i jej założenie to jedno. Korozja na krawędziach to drugie. Ja bym założył wariant że blacharz będzie potrzebny.
0 x
Awatar użytkownika
Dudes
Posty: 258
Rejestracja: 25 czerwca 2016, 14:04
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dudes »

Czy mamy tutaj kogoś, kto robił swap szyberdachu na szklany do 740Tki? Czy wszystko pasuje p&p czy trzeba coś rzeźbić? Szyber i przycisk już mam, wiązka będzie po majówce.
Słyszałem, że może być problem z podsufitką, że oryginalna od 740tki jest za płytka - wolałbym to potwierdzić zanim zabiorę się za wycinanie szyby i żonglowaniem szybrami :)
Mam skitrany manualny, więc najwyżej go wsadze tak jak w oryginale, ale no nie powiem, że elektryk jest kuszący..
0 x
740 Turbo B200ET
MarcinS
Posty: 441
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Po co wycinać szybę? Dla samej podsufitki i szybra?
0 x
Awatar użytkownika
Dudes
Posty: 258
Rejestracja: 25 czerwca 2016, 14:04
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dudes »

Też, ale z przedniej szyby leje się i trzeba ją na nowo wkleić. Więc akurat chce w międzyczasie wsadzić szyber i podsufitkę, jak nie będzie szyby.
0 x
740 Turbo B200ET
Awatar użytkownika
wojtu
Posty: 45
Rejestracja: 03 stycznia 2019, 00:33
Lokalizacja: Skarżysko-Kam.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wojtu »

Ostatnio po dłuższym postoju jak odpaliłem auto to coś głośno syczało, po kilku minutach przestało, teraz mam tak po każdym odpaleniu auta (ciepły, czy zimny silnik). Dodam, że to nie klima, ani LPG. Jakieś pomysły?
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1234
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

wojtu pisze:Ostatnio po dłuższym postoju jak odpaliłem auto to coś głośno syczało, po kilku minutach przestało, teraz mam tak po każdym odpaleniu auta (ciepły, czy zimny silnik). Dodam, że to nie klima, ani LPG. Jakieś pomysły?
Coś więcej? Kierunek z którego dobiega dźwięk? Cokolwiek więcej?
Może to nieszczelność na łączeniu wydechu?
Trochę wróżenie z fusuów bez konkretów co do samochodu i objawów...
0 x
MarcinS
Posty: 441
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Mogą być jakieś podciśnienia - evap, serwo czy co tam jeszcze jest.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

M90 czerwony.
Podkładka pod korek wlewu i spustowy jakie mają wymiary ? Ktoś pomoże / sprawdzi ?
Gógła podajoo
średnica zewnętrzna 24 [mm] x średnica wewnętrzna 18 [mm] x grubość 1,5 [mm]
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ