Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
MarcinS
Posty: 439
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

U mnie w piątek w czasie jazdy zaczęły pulsować kontrolki: ładowania, awarii hamulców, ręcznego, przepalonej żarówki i płynu do spryskiwaczy. Po chwili zapaliły się na stałe. Po powrocie do domu (~35km) okazało się, że pękła śruba napinająca przy alternatorze i pasek wisiał luźno. :|
Śrubę wymieniłem, aku siedział pod ładowarką od południa w sobotę do poniedziałku rano. I dzisiaj pomierzyłem, obiecane parę postów wcześniej, napięcia ładowania. Po powrocie do domu (wszystko ciepłe) na jałowych i z powyłączanymi odbiornikami 14,4V i lekko spada po dodaniu gazu. Po załączeniu świateł (długie), dmuchawy na 4, grzania szyby i lusterek i przeciwmgłowych z tyłu na jałowych 13,4V a po minimalnym dodaniu gazu 13,8V. Wszystko na LPG. :lol: Napięcie na akumulatorze dwie godziny po wyłączeniu silnika 12,9V. Akumulator Voltmaster 72Ah, alternator BOSCH 80A, regulator nieznany.
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Podpinam się. U mnie po odpaleniu też choinka na zegarkach. Po przegazowaniu znika. Woltomierz po odpaleniu pokazuje znamionową akumulatora i po chwili wskakuje powyżej 14.
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Miałem tak i po kilku tygodniach zdechł mi alternator. Skończyły się szczotki :)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Też tak myślałem ale jeżdżę już tak ponad rok.
0 x
Awatar użytkownika
MateuszM
Posty: 109
Rejestracja: 19 sierpnia 2019, 21:17
Lokalizacja: Wrocław

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MateuszM »

Jako że nie mogę upatrzyć sobie stalówek (14') do 240tki, znalazłem coś, ale z rozstawem 5x110, czy nakrętki pływające oblecą pasując je na rozstaw 5x108? Ktoś ten temat przerabia/ł u siebie?
0 x
playzer
Posty: 6
Rejestracja: 16 kwietnia 2016, 10:34

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: playzer »

Zrobiłem już z 50tys km na felgach 5x110 i oryginalnych nakrętkach i nadal żyje :-D jak ci się uda dostać pływające nakrętki to będzie idealnie ale zwykłe nakrętki też będą ok :-)
0 x
D24TIC power :-)
Awatar użytkownika
MateuszM
Posty: 109
Rejestracja: 19 sierpnia 2019, 21:17
Lokalizacja: Wrocław

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MateuszM »

O, dziękuję! :D
0 x
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

Do czego podpiąć mały obrotomierz w Volvo 240? Dodam tylko, że nie mam oryginalnej wiązki z czerwono białymi kablami gdyż iż została usunięta. Proszę o pomoc i łopatologiczne wyjaśnienie bo nie jestem zbyt biegły w elektryce. Thx
0 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

zlyzuw pisze:Do czego podpiąć mały obrotomierz w Volvo 240? Dodam tylko, że nie mam oryginalnej wiązki z czerwono białymi kablami gdyż iż została usunięta. Proszę o pomoc i łopatologiczne wyjaśnienie bo nie jestem zbyt biegły w elektryce. Thx
jakbyś napisał jaki silnik masz w tym 240, w którym chcesz zrobić taką rzeźbę byłoby łatwiej.
generalnie jak to biedoklep, to sygnał bierzesz z alternatora, a jak burżujska benzyna to z cewki albo z czujnika położenia wału.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

baron pisze:
zlyzuw pisze:Do czego podpiąć mały obrotomierz w Volvo 240? Dodam tylko, że nie mam oryginalnej wiązki z czerwono białymi kablami gdyż iż została usunięta. Proszę o pomoc i łopatologiczne wyjaśnienie bo nie jestem zbyt biegły w elektryce. Thx
jakbyś napisał jaki silnik masz w tym 240, w którym chcesz zrobić taką rzeźbę byłoby łatwiej.
generalnie jak to biedoklep, to sygnał bierzesz z alternatora, a jak burżujska benzyna to z cewki albo z czujnika położenia wału.
B230F mam, dzięki za info, podepnę do cewki

EDIT: Podpięte, działa. Dzięki za pomoc
0 x
ODPOWIEDZ