U mnie w piątek w czasie jazdy zaczęły pulsować kontrolki: ładowania, awarii hamulców, ręcznego, przepalonej żarówki i płynu do spryskiwaczy. Po chwili zapaliły się na stałe. Po powrocie do domu (~35km) okazało się, że pękła śruba napinająca przy alternatorze i pasek wisiał luźno.
Śrubę wymieniłem, aku siedział pod ładowarką od południa w sobotę do poniedziałku rano. I dzisiaj pomierzyłem, obiecane parę postów wcześniej, napięcia ładowania. Po powrocie do domu (wszystko ciepłe) na jałowych i z powyłączanymi odbiornikami 14,4V i lekko spada po dodaniu gazu. Po załączeniu świateł (długie), dmuchawy na 4, grzania szyby i lusterek i przeciwmgłowych z tyłu na jałowych 13,4V a po minimalnym dodaniu gazu 13,8V. Wszystko na LPG. Napięcie na akumulatorze dwie godziny po wyłączeniu silnika 12,9V. Akumulator Voltmaster 72Ah, alternator BOSCH 80A, regulator nieznany.
Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Podpinam się. U mnie po odpaleniu też choinka na zegarkach. Po przegazowaniu znika. Woltomierz po odpaleniu pokazuje znamionową akumulatora i po chwili wskakuje powyżej 14.
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3037
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Miałem tak i po kilku tygodniach zdechł mi alternator. Skończyły się szczotki
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Jako że nie mogę upatrzyć sobie stalówek (14') do 240tki, znalazłem coś, ale z rozstawem 5x110, czy nakrętki pływające oblecą pasując je na rozstaw 5x108? Ktoś ten temat przerabia/ł u siebie?
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Zrobiłem już z 50tys km na felgach 5x110 i oryginalnych nakrętkach i nadal żyje jak ci się uda dostać pływające nakrętki to będzie idealnie ale zwykłe nakrętki też będą ok
0 x
D24TIC power
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Do czego podpiąć mały obrotomierz w Volvo 240? Dodam tylko, że nie mam oryginalnej wiązki z czerwono białymi kablami gdyż iż została usunięta. Proszę o pomoc i łopatologiczne wyjaśnienie bo nie jestem zbyt biegły w elektryce. Thx
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
jakbyś napisał jaki silnik masz w tym 240, w którym chcesz zrobić taką rzeźbę byłoby łatwiej.zlyzuw pisze:Do czego podpiąć mały obrotomierz w Volvo 240? Dodam tylko, że nie mam oryginalnej wiązki z czerwono białymi kablami gdyż iż została usunięta. Proszę o pomoc i łopatologiczne wyjaśnienie bo nie jestem zbyt biegły w elektryce. Thx
generalnie jak to biedoklep, to sygnał bierzesz z alternatora, a jak burżujska benzyna to z cewki albo z czujnika położenia wału.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
B230F mam, dzięki za info, podepnę do cewkibaron pisze:jakbyś napisał jaki silnik masz w tym 240, w którym chcesz zrobić taką rzeźbę byłoby łatwiej.zlyzuw pisze:Do czego podpiąć mały obrotomierz w Volvo 240? Dodam tylko, że nie mam oryginalnej wiązki z czerwono białymi kablami gdyż iż została usunięta. Proszę o pomoc i łopatologiczne wyjaśnienie bo nie jestem zbyt biegły w elektryce. Thx
generalnie jak to biedoklep, to sygnał bierzesz z alternatora, a jak burżujska benzyna to z cewki albo z czujnika położenia wału.
EDIT: Podpięte, działa. Dzięki za pomoc
0 x