Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
ijon
Posty: 62
Rejestracja: 24 stycznia 2019, 22:08

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ijon »

Nabyłem do Pomidorowego Smoka zderzak z rozbiórki, a tu się okazuje, że on był z innej wersji, takiej, co ma dolną część zderzaka pod kolor nadwozia :P Na zdjęciu nie zauważyłem... Ciemnozielony metalik raczej słabo będzie pasował do mojego "Classic Red", więc mam pytanie, czy jest jakaś sensowna mało brutalna metoda na usunięcie tego lakieru? Tu i ówdzie wiadomo jest zdarty (foto) i teoretycznie pewnie możnaby siedzieć z czymś ostrym i dłubać, ale może ktoś zna jakieś ułatwienie? Chemia jakaś, temperatura?

Obrazek
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Chemia do usuwania starych powłok jak najbardziej jest, i to nawet sporo, do kupienia w każdym kibelmarkecie. Schodzi na ogół ładnie, ale wcześniej trzeba sprawdzić jak się zachowa plastik zderzaka, szkoda by było żeby zeżarło wszystko.

Stary lakier o ile się dobrze trzyma może być dobrym podkładem pod nowy.
0 x
Awatar użytkownika
clarksontop
Posty: 887
Rejestracja: 05 stycznia 2015, 22:28
Lokalizacja: KRA

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: clarksontop »

Jak się trzyma dobrze to zmatowić i pomalować na kolor czerwony
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

W przypadku Smoka to raczej czerń wchodzi w grę. Jeśli mat, to mnie spodobał się lakier do zderzaków (czarny mat) od Dragona, trzymał się całkiem przyzwoicie.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
ijon
Posty: 62
Rejestracja: 24 stycznia 2019, 22:08

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ijon »

Dzięki za podpowiedzi, poszukam faktycznie jakichś specyfików do usuwania, skoro mówicie że są. Akurat Smok ma gołe plastiki, bez żadnego lakieru, więc chyba nawet na czarno nie chcę lakierować :) Ciekawe czy to dlatego, że Smok jest wersją SE, "dawca" zderzaka był zdaje się GLE.
0 x
Awatar użytkownika
Dudes
Posty: 258
Rejestracja: 25 czerwca 2016, 14:04
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dudes »

Mamy tutaj kogoś kto montowal wesemy w oryginalne miejsce halogenów? Moje Boschówki zaczynają się rozpadać i myślę nad zamontowanie wesem, a nie jestem w stanie zweryfikować wymiarów.. :(
0 x
740 Turbo B200ET
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Dudes pisze:Mamy tutaj kogoś kto montowal wesemy w oryginalne miejsce halogenów? Moje Boschówki zaczynają się rozpadać i myślę nad zamontowanie wesem, a nie jestem w stanie zweryfikować wymiarów.. :(
http://www.volvorwd.pl/viewtopic.php?f= ... 0&start=40
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Pawel_1966
Posty: 155
Rejestracja: 15 stycznia 2019, 19:16
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pawel_1966 »

endriugto pisze:
Pawel_1966 pisze:Próbuję dogadać się z anteną...ale nie mogę odkręcić podstawy. To jest oryginalne mocowanie mam pręt więc będę próbował to reanimować. Ale jak odkręcić podstawę? główka śruby jest na płaski srubokręt i kręci mi się w miejscu...poluzowałem trochę i dalej ani hu hu...tam jest nakrętka od środka w słupku?
Antena trzyma się tylko na nakrętce która jest na zewnątrz ale żeby ją wyciągnąć musisz coś tam wewnątrz też rozmontować. Jeśli jeszcze nie demontowałeś tapicerki uważaj bo zaczepy są bardzo delikatne.
Z plastikami w cegłach miałem już niestety wiele do czynienia:) Mnie chodzi i odkręcenie podstawy anteny z tylnego słupka. U mnnie nie ma nakrętki od zewnątrz tylko główka śruby na płąski śrubokrręt. Udaje mi siię to przesuwać i i widze pod podstawą otwór ale ściignąć tego nie mogę
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Pawel_1966 pisze:
endriugto pisze:
Pawel_1966 pisze:Próbuję dogadać się z anteną...ale nie mogę odkręcić podstawy. To jest oryginalne mocowanie mam pręt więc będę próbował to reanimować. Ale jak odkręcić podstawę? główka śruby jest na płaski srubokręt i kręci mi się w miejscu...poluzowałem trochę i dalej ani hu hu...tam jest nakrętka od środka w słupku?
Antena trzyma się tylko na nakrętce która jest na zewnątrz ale żeby ją wyciągnąć musisz coś tam wewnątrz też rozmontować. Jeśli jeszcze nie demontowałeś tapicerki uważaj bo zaczepy są bardzo delikatne.
Z plastikami w cegłach miałem już niestety wiele do czynienia:) Mnie chodzi i odkręcenie podstawy anteny z tylnego słupka. U mnnie nie ma nakrętki od zewnątrz tylko główka śruby na płąski śrubokrręt. Udaje mi siię to przesuwać i i widze pod podstawą otwór ale ściignąć tego nie mogę
Zrób fotki bo nie widzę u siebie żadnych śrubek na płaski śrubokręt. W ogóle w volvo chyba jeszcze śrubki na płaski śrubokręt nie widziałem.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

endriugto pisze:
Pawel_1966 pisze:
endriugto pisze: Antena trzyma się tylko na nakrętce która jest na zewnątrz ale żeby ją wyciągnąć musisz coś tam wewnątrz też rozmontować. Jeśli jeszcze nie demontowałeś tapicerki uważaj bo zaczepy są bardzo delikatne.
Z plastikami w cegłach miałem już niestety wiele do czynienia:) Mnie chodzi i odkręcenie podstawy anteny z tylnego słupka. U mnnie nie ma nakrętki od zewnątrz tylko główka śruby na płąski śrubokrręt. Udaje mi siię to przesuwać i i widze pod podstawą otwór ale ściignąć tego nie mogę
Zrób fotki bo nie widzę u siebie żadnych śrubek na płaski śrubokręt. W ogóle w volvo chyba jeszcze śrubki na płaski śrubokręt nie widziałem.
Paweł pewnie się wk...ł i zrobił spaw, ze aż spoina ciekła po słupku :oops:
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ