Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

takijedenkuba pisze:
xjtdi pisze:
takijedenkuba pisze: Ale jak to..? Skąd ta informacja?
Faktycznie B230K miał inną głowicę o końcówce oznaczenia ...631 która była płaska a komora spalania była w tłoku i ten był na 100%kolizyjny.
100% kolizyjny... Sam to wymyśliłeś? Usłyszałeś na postoju TAXI? Po co to pisać takie pierdoły..?
W nawiązaniu do twojego posta, wbrew obiegowej opinii która utarła się na twoim postoju TAXI nie wszystkie redbloki są bezkolizyjne, poniżej zdjęcie zaworów w głowicy ...631 zdjętej z B230K po zerwaniu paska:

https://zapodaj.net/c6b8424083604.jpg.html

Poniżej link do skanu strony z starego Haynesa na którym widać jak to jest zrobione:
https://zapodaj.net/0d52324fa0c31.jpg.html

Dlatego uzupełniając obiegowe opinie z postojów TAXI owszem większość redbloków jest bezkolizyjna, wyjątkami są:
- wszystkie wersje z głowicą 16V;
- B230K w wersji z głowica o końcówce numeru ...631;
- B200F z głowicą o końcówce numeru ...530.
Uprzedzając pytania i nie trafione uwagi - na silnikach 2.3L ta głowica (...530) jest bezkolizyjna w wersji dwulitrowej wolnossącej jest inaczej bo tłoki mają nadlewy o które zahaczają zawory przy zerwaniu paska. Nadlewy są po to by był odpowiedni stopień sprężania przy takiej samej komorze w głowicy a mniejszej pojemności skokowej cylindra.
5 x
takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: takijedenkuba »

Zwracam honor
Mam w garażu takie tłoki b230k
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

xjtdi pisze:
takijedenkuba pisze:
xjtdi pisze: Faktycznie B230K miał inną głowicę o końcówce oznaczenia ...631 która była płaska a komora spalania była w tłoku i ten był na 100%kolizyjny.
100% kolizyjny... Sam to wymyśliłeś? Usłyszałeś na postoju TAXI? Po co to pisać takie pierdoły..?
W nawiązaniu do twojego posta, wbrew obiegowej opinii która utarła się na twoim postoju TAXI nie wszystkie redbloki są bezkolizyjne, poniżej zdjęcie zaworów w głowicy ...631 zdjętej z B230K po zerwaniu paska:

https://zapodaj.net/c6b8424083604.jpg.html

Poniżej link do skanu strony z starego Haynesa na którym widać jak to jest zrobione:
https://zapodaj.net/0d52324fa0c31.jpg.html

Dlatego uzupełniając obiegowe opinie z postojów TAXI owszem większość redbloków jest bezkolizyjna, wyjątkami są:
- wszystkie wersje z głowicą 16V;
- B230K w wersji z głowica o końcówce numeru ...631;
- B200F z głowicą o końcówce numeru ...530.
Uprzedzając pytania i nie trafione uwagi - na silnikach 2.3L ta głowica (...530) jest bezkolizyjna w wersji dwulitrowej wolnossącej jest inaczej bo tłoki mają nadlewy o które zahaczają zawory przy zerwaniu paska. Nadlewy są po to by był odpowiedni stopień sprężania przy takiej samej komorze w głowicy a mniejszej pojemności skokowej cylindra.
i pozamiatał

+1 :) ;)

Dodam, że tfu :lol: k-jet z B200E i 530tką ma długie korby i większy stopień sprężania a więc i nadlewki na tłoku.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

takijedenkuba pisze:Zwracam honor
Mam w garażu takie tłoki b230k
Wziąłbyś proszę jeden ze sobą do pracowni?? Pomierzyłbym.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: takijedenkuba »

saabauto pisze:
takijedenkuba pisze:Zwracam honor
Mam w garażu takie tłoki b230k
Wziąłbyś proszę jeden ze sobą do pracowni?? Pomierzyłbym.
Jak się trochę ociepli, teraz nie chce mi się do garażu chodzić, tam jest jak w lodówce..
Obrazek

Obrazek
0 x
Awatar użytkownika
kapsel
Posty: 224
Rejestracja: 11 listopada 2015, 20:19

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kapsel »

Witam. Do 740 z D24TiC przypada korek płynu chłodniczego 75kPa czy 100kPa? Nie sugeruje sie tym korkiem co mam, ponieważ nie jestem pewien czy mam z diesla czy inną wydumkę, a musze wymienić i nie wiem jaki brać z drakena?
0 x
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

takijedenkuba pisze:
saabauto pisze:
takijedenkuba pisze:Zwracam honor
Mam w garażu takie tłoki b230k
Wziąłbyś proszę jeden ze sobą do pracowni?? Pomierzyłbym.
Jak się trochę ociepli, teraz nie chce mi się do garażu chodzić, tam jest jak w lodówce..
Przywieź proszę, mam pomysł i muszę dokładne wymiary mieć, a nie chce mi się frezować na pałę :-)
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

kapsel pisze:Witam. Do 740 z D24TiC przypada korek płynu chłodniczego 75kPa czy 100kPa? Nie sugeruje sie tym korkiem co mam, ponieważ nie jestem pewien czy mam z diesla czy inną wydumkę, a musze wymienić i nie wiem jaki brać z drakena?
Do diesla były i 150kPa, ale bezpieczniej wziąć nowy 100kPa.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

JoeM pisze:
JoeM pisze:Dystanse przykręcane (winnej opcji chyba nie ma) to lepiej ze szpilkami czy z gwintem pod śruby?
Nie znam się zupełnie na dystansach. Nigdy nie używałem. Czy to bez znaczenia jakie rozwiązanie wybiorę?
Niby lepsze przykręcane bo śruby nie są za długie. Ja w dwusecie mam przykręcane ale tacie do XC60 daliśmy długie śruby i też jest ok.
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Przymierzam się do przeróbki z visco na elektryczny wentylator. Mam już oryginalny dwubiegowy wiatrak z 960, do tego przekaźnik dwucewkowy oryginalny do tego wentylatora.
- Pozostaje pytanie jaki czujnik powinienem kupić, żeby mieć te dwa stopnie obrotów wentylatora, ktoś zna typ, numer?
- Gdzie fabrycznie jest montowany ten czujnik? Jeśli w chłodnicy to będę musiał coś wymyślić innego bo w mojej nie ma żadnego otworu na czujnik, chyba że jest a go nie widzę?
0 x
ODPOWIEDZ