Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 484
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Cześć.
Da się taki rozmiar założyć felgi 5x120, 7,5J, 16 cali ET 20
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
monter87
Posty: 138
Rejestracja: 18 marca 2018, 09:44
Lokalizacja: Ryki

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: monter87 »

Takie może dziwne pytania:
1. Gdzie w 940 jest umieszczony wymiennik klimatyzacji? Przed czy za nagrzewnica, patrząc od wentylatora.
2. Czy wersja z klima ma obieg zamkniety nawiewu czy standardowo ciągnie tylko z zewnatrz?
3. Czy ma ktoś jakieś zdjecia jak to wygląda?

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

1. Między wentylatorem a nagrzewnicą.
2. Ma obieg zamknięty. Przy czym w starszych volvo jest tak, że nie da się całkowicie przestawić na obieg zamknięty, co najmniej 10% powietrza zawsze będzie pobierane z zewnątrz.
3. Włala. 27 to parownik, 21 nagrzewnica.

Obrazek
1 x
Awatar użytkownika
monter87
Posty: 138
Rejestracja: 18 marca 2018, 09:44
Lokalizacja: Ryki

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: monter87 »

Przymierzam się do montażu uniwersalnego zestawu klimatyzacji, nie wiem czy ktoś próbował już to robić.
Myślałem żeby maksymalnie uprościć sobie robote i zamontować wymiennik bezpośrednio przy wlocie powietrza nad wentylatorem, dokładnie pod tym elementem co jest między maską a przednią szybą.
Może ktoś się wypowie czy ma to jakiś sens?
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

monter87 pisze: zamontować wymiennik bezpośrednio przy wlocie powietrza nad wentylatorem, dokładnie pod tym elementem co jest między maską a przednią szybą.
Może ktoś się wypowie czy ma to jakiś sens?
Działać pewnie będzie, choć pewnie nie tak, jak oryginał, kwestia obudowania i izolacji żeby nie chłodzić powietrza dookoła. No i trzeba rozwiązać problem dużej ilości wody skraplającej się na parowniku, jak się będzie lała na wentylator, ten długo nie pociągnie. Czyli montaż bezpośrednio nad dziurą pod podszybiem w zasadzie odpada bo nie dość, że będzie się lało do wiatraka, to po nim będzie ciekło do środka. Znane też są przypadki zalania ecu przez kapiącą wodę, choć tu raczej z podszybia niż przez wentylator.
0 x
Awatar użytkownika
monter87
Posty: 138
Rejestracja: 18 marca 2018, 09:44
Lokalizacja: Ryki

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: monter87 »

Wiem o tym, obecnie zgłębiam temat, rozmyślam i zbieram fundusze na zakup takiego zestawu. Gdyby się udało coś wyrzeźbić to byłaby to ciekawa alternatywa dla tych co klimy nie mają a mieć chcą. Przekładka oryginału jak dla mnie zbyt skomplikowana i problem ogarnąć wszystkie graty, trzeba by całe auto brać.
Zestaw uniwersalny to koszt miedzy 2-3 tys i wlasna radosna twórczość jak to włożyć do auta, czy ma to sens? Sam się ciągle zastanawiam.
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

monter87 pisze:Wiem o tym, obecnie zgłębiam temat, rozmyślam i zbieram fundusze na zakup takiego zestawu. Gdyby się udało coś wyrzeźbić to byłaby to ciekawa alternatywa dla tych co klimy nie mają a mieć chcą. Przekładka oryginału jak dla mnie zbyt skomplikowana i problem ogarnąć wszystkie graty, trzeba by całe auto brać.
Zestaw uniwersalny to koszt miedzy 2-3 tys i wlasna radosna twórczość jak to włożyć do auta, czy ma to sens? Sam się ciągle zastanawiam.
Nie jest tak źle, wyszarpać wszystkie niezbędne części da się na wyjazdowych występach samodzielnie w około 3-4godzinki bez napinania się.
Lepiej to robić samemu bo wiedza co, gdzie, jak przydaje się przy montażu. Najwiekszy problem namierzyć w miare kompletnego dawce. Też myślałem nad klimą uniwersalną ale jak zgłębiłem temat to poszedłem w oryginał. Dołożenie a właściwie przełożenie klimy to spore wyzwanie, upchanie tam klimy uniwersalnej jest jeszcze trudniejsze... Inaczej, pod maską możesz użyć uniwersalnych elementów, centrala nawiewów w desce wg. mnie tylko oryginał ma sens.
0 x
MarcinS
Posty: 441
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Czy przez lata produkcji zmieniły się wymiary tylnej szyby w sedanie 744? Konkretnie czy szyba z przedlifta będzie pasowała do polifta?
0 x
Karolgold740
Posty: 6
Rejestracja: 04 maja 2020, 07:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Karolgold740 »

Witam
W 740 będę wymieniał pompę wspomagania jaki zalecany jest płyn w wyżej wymienionym układzie ?
Dziękuje za odpowiedz.
Pozdrawiam
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

ATF F albo G, ew. Dexron D/E. Tyle literatura, a w praktyce jaki ATF nie wlejesz, będzie dobrze.
0 x
ODPOWIEDZ