Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 485
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Wpadło mi w ręce radio CR-606 warto je montować czy model CR 905 jest pewnie dużo lepszy?
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3053
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

gruszka2 pisze:Wpadło mi w ręce radio CR-606 warto je montować czy model CR 905 jest pewnie dużo lepszy?
Znacznie lepszy.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 485
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Dziękuję
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Krótkie pytanie - jakie świece najlepiej kupić do 960 2.5L z 1995roku? Ma ktoś jakies doświadczenia które lepiej się sprawdzają przy LPG?
0 x
zachatąwujta
Posty: 118
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zachatąwujta »

Takie jakie zaleca producent auta.
1 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Na gazie jeżdżę odkąd są stacje LPG i ogólnie do tej pory najmniej kłopotów miałem ze świecami Denso.
2 x
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

Cześć. Mam pytanie.
Jakiś czas temu kupiłem drugie turbo na wymianę w przyszłości. Zalałem je trochę olejem i leżało w pudle z dwa lata.
Turbo jest wizualnie w bdb stanie. Wirnik nie ma luzu, nie ma nigdzie pęknięć itd. Widać, że nalot ma dużo mniejszy, niż moje oryginalne.
Teraz wyjąłem je z pudła i zauważyłem, że trochę oleju wyciekło przez wirnik od strony wydechu.
Słyszałem, że luz na wirniku kasuje się pod ciśnieniem oleju, gdy układ pracuje, ale nie wiem, czy to tutaj ma związek.
Czy to normalne, że trochę oleju wyciekło? Czy to raczej oznacza, że jest gdzieś tam na osi wirnika nieszczelne i tak nie może być?
0 x
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

Milco pisze:Cześć. Mam pytanie.
Jakiś czas temu kupiłem drugie turbo na wymianę w przyszłości. Zalałem je trochę olejem i leżało w pudle z dwa lata.
Turbo jest wizualnie w bdb stanie. Wirnik nie ma luzu, nie ma nigdzie pęknięć itd. Widać, że nalot ma dużo mniejszy, niż moje oryginalne.
Teraz wyjąłem je z pudła i zauważyłem, że trochę oleju wyciekło przez wirnik od strony wydechu.
Słyszałem, że luz na wirniku kasuje się pod ciśnieniem oleju, gdy układ pracuje, ale nie wiem, czy to tutaj ma związek.
Czy to normalne, że trochę oleju wyciekło? Czy to raczej oznacza, że jest gdzieś tam na osi wirnika nieszczelne i tak nie może być?
Ok, już chyba znalazłem dosyć obszerne info na ten temat. Wklejam, może komuś się przyda:
http://www.turbo-mopar.com/forums/showt ... With-Pics!
1 x
ijon
Posty: 62
Rejestracja: 24 stycznia 2019, 22:08

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ijon »

W moim 230FB popiarduje mi wydech na łączeniu tuż przed katalizatorem, kupiłem ten pierścień uszczelniający na wymianę, ale tak mu się przyglądam i wygląda to raczej solidnie - czy to jest element eksploatacyjny, który może pęknąć, czy raczej spodziewać się uszkodzenia samych rur, albo flanszy? Pytam zawczasu, bo jedna śruba od flanszy objechana i chyba trza będzie diaksować, nie chciałbym utknąć bez auta :)
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Wiem, że nie chodzi o taką odpowiedź, ale jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz.
Możesz też mieć niespodziankę w postaci braku pierścienia, trafiały się DP z przetłoczeniem rury zamiast niego. U siebie zakładałem cały nowy wydech od turbiny po eskę, pierścień był potrzebny choć fabrycznie go nie było.
Tak to wyglądało u mnie nie ruszane przez 24 lata. Rozpadło się w rękach, ale co najlepsze było szczelne :)

Obrazek

Obrazek
2 x
ODPOWIEDZ