Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Sinuspi pisze:Mówisz, że ów straszny archaizm się długo i kosztownie naprawia. Mnie np archaizm nie straszy ;) :P
nie, źle mnie zrozumiałeś, chodzi mi bardziej o to że S70 jest bardziej zaawansowane pod tym względem. Nadal wiele rozwiązań jest "stare" jeśli spojrzymy na inne odpowiedniki we tej klasie z tego okresu, tak 900 wypada archaicznie.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
monter87
Posty: 138
Rejestracja: 18 marca 2018, 09:44
Lokalizacja: Ryki

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: monter87 »

Tu się zgodzę, seria 200,700,900 przypomina radziecki traktor pod wieloma względami. Dlatego to jest idealny grat do jazdy na codzień :)

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
1 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Z radiem może być gorsza jeszcze sprawa, bo tam lubią padać moduły zasilania - przynajmniej w SC.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Sinuspi pisze:Mówisz, że ów straszny archaizm się długo i kosztownie naprawia. Mnie np archaizm nie straszy ;) :P
powiem inaczej, jestem tolerancyjny i to bardzo. Jednak uważam, że są pewne granice. Widzę naprawdę duży przeskok między 940 a S70 widać w jakiej epoce który był projektowany. Dodam że moje S70 jest z '97 a 940 z '98 i naprawdę to widać, z całym szacunkiem dla cegły.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
MarcinS
Posty: 440
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Ale 900 to tylko trochę zmodyfikowana 700, czyli konstrukcja z końca lat 70, z jeszcze starszym silnikiem. Ciężko to porównywać z s70...
2 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

AOW, volvo tak miało, np. ostatnie 240 pochodzą z roku 1993. Są dwa lata młodsze od pierwszych 850, czyli wczesnych s70 :)
Po prostu dopóki ktoś chciał kupować stare modele oni je produkowali, a jak coś działa to po co to zmieniać?

940 było archaiczne już w momencie rozpoczęcia produkcji i nawet nie trzeba robić porównań do konkurencji w postaci jakiegoś BMW, wystarczy postawić obok 940 i 850 z tego samego 1991 roku. Zresztą, co tam 850, zrobiona we współpracy z renówką i oferowana od 1988 roku holenderska seria 400 posiadała (czasem nie we wszystkich wersjach, ale jednak) rozwiązania, które nie pojawiły się w teoretycznie młodszym o 3 lata 940 aż do końca produkcji.
1 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

fonderal pisze:AOW, volvo tak miało, np. ostatnie 240 pochodzą z roku 1993. Są dwa lata młodsze od pierwszych 850, czyli wczesnych s70 :)
Po prostu dopóki ktoś chciał kupować stare modele oni je produkowali, a jak coś działa to po co to zmieniać?

940 było archaiczne już w momencie rozpoczęcia produkcji i nawet nie trzeba robić porównań do konkurencji w postaci jakiegoś BMW, wystarczy postawić obok 940 i 850 z tego samego 1991 roku. Zresztą, co tam 850, zrobiona we współpracy z renówką i oferowana od 1988 roku holenderska seria 400 posiadała (czasem nie we wszystkich wersjach, ale jednak) rozwiązania, które nie pojawiły się w teoretycznie młodszym o 3 lata 940 aż do końca produkcji.
Niby tak, ale w kategorii najgorsze volvo jakie miałem pierwsze miejsce ma 460 z 1994roku niby w topowej wersji 2.0i, klima, półskóry, pełna elektryka... Nie wynika to z tego, że auto było zajechane tylko z tego, że miało kilka porażkowych rozwiązań w zawieszeniu, przód do roboty własciwie co roku przy przebiegach 20kkm rocznie podobno to przez silnik 2.0i bo mniejsze wersje silnikowe mniej się sypały. Druga rzecz to blacha, mimo że konserwowana fabrycznie i przeze mnie to progi i tylne nadkola musiałem pierwszy raz wymienić jak auto miało 12lat i 170kkm.
Drugie miejsce na podium (kategoria najgorsze volvo jakie miałem) ma u mnie 850, samo auto w sensie blacha, podwozie było ok ale zapakowanie do tego silnika 2.0 126KM to nieporozumienie. No i koszta napraw w sumie eksploatacyjnych typu rozrząd, sprzegło w 850 były zauwazalnie wyższe niż w serii 740/940. Sama konstrukcja auta też nie ułatwiała napraw, wymianę sprzegła w 850 robiłem z 3x dłużej niż w 740 a co się przy tym naklnąłem to już inna historia...
Obecnie ujezdzam z małżonką 2x740, mamy też 940 czyli w sumie taka 740 po lifcie i 960mk2 kombi. Z tych aut rzeczywiście 960 jest najwygodniejsza, najlepiej się prowadzi ale skomplikowanie konstrukcji, koszta napraw, dostępność do cześci powodują, że na 99% jestem pewien, że nasze 740 i 940 przeżyją tą 960 o wiele lat...

A i był bym zapomniał 460 miała jeden patent który mnie urzekł... po pociągnieciu za klamkę zamknietego auta podświetlał się otwór na klucz w zamku i otwieranie drzwi kluczem po zmroku nie wymagało metody "po paluszku". Miałem co prawda centralny na pilota ale pamięć konstruktorów o takim drobiazgu naprawdę była rozczulająca. Szkoda, że zapomnieli o takich drobiazgach jak zabazpieczenie antykorozyjne podwozia i sanek pod silnikiem... Warto też wspomnieć o dobraniu odpowiednio mocnej poduszki tylnej pod skrzynię biegów. Mi oryginalna się zerwała 2x po pierwszym razie kupiłem nówkę (nie było zamienników) za jedyne 500zł i wytrzymała mi niecałe dwa lata, za drugim razem poszedłem po rozum do głowy i kupilem od opla omegi taką samą wysoka ale sporo szerszą, ta wytrzymała do końca.
1 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Offtop, więc na szybko:)
Miałem dwie czterysetki, 440 i 460. Rzeczywiście lubiły się z rudą, i choć 700/900 są przy nich niemal nierdzewne, to czterysetki specjalnie nie odstawały od średniej z tamtych czasów. Jedna była po dzwonach z każdej strony i rdzewiała szybko, druga nie miała przygód i tu było normalnie, pierwsza dziura wylazła po 23 latach.
Zawieszenie wymagało przede wszystkim zachowania reżimu podczas napraw, jeśli wszystko było robione zgodnie ze sztuką i nie na najtańszych częściach z allegro, jakoś specjalnie się nie sypało. Zrobiłem po taniości, wytrzymało pół roku, potem zainwestowałem w graty i był spokój aż do sprzedaży parę lat później. Poduszka i owszem, droga i tylko oryginał, moja została uszkodzona przeze mnie w wieku 17 lat (poduszki, nie moich), połamał mi się nawet wspornik skrzyni:) Założona nowa jeździła aż do sprzedaży samochodu.

Moje odczucie jest takie, że 940 jest nie tylko archaizmem w porównaniu z 850 czy s/v70, jest nim również w zestawieniu z czterysetkami. nie chodzi o wytrzymałość, pod tym względem 4x0 były przeciętnymi samochodami, o komfort też nie, choć czterysetki wspominam jako samochody o - jak dla mnie - ponadprzeciętnym komforcie w swojej klasie i nie tylko. Były po prostu nowszą konstrukcją.
1 x
Awatar użytkownika
Angie vel Pinda
Posty: 71
Rejestracja: 19 listopada 2015, 17:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Angie vel Pinda »

Hej, witajcie, wracam do Was.
Pytanie na szybko, bo zaczęłam robić 7setę, potrzebuję porady odnośnie klocków hamulcowych. Mam obecnie TRW i strasznie pylą, parapet w feldze non stop uwalony. Macie jakieś sprawdzone, które nie będą robiły takiego śmietnika?
0 x
Awatar użytkownika
misica
Posty: 111
Rejestracja: 25 marca 2019, 20:50
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: misica »

Angie vel Pinda pisze:Hej, witajcie, wracam do Was.
Pytanie na szybko, bo zaczęłam robić 7setę, potrzebuję porady odnośnie klocków hamulcowych. Mam obecnie TRW i strasznie pylą, parapet w feldze non stop uwalony. Macie jakieś sprawdzone, które nie będą robiły takiego śmietnika?
Mam Ate od ok. 2 mcy i jest czysto
0 x
ODPOWIEDZ