Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

fullsize pisze:
Elektryk ze mnie taki, jak z koziej dupy trąba
Kobza lub dudy się znaczy ;) :)
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
zagtom
Posty: 32
Rejestracja: 04 września 2015, 17:20
Lokalizacja: Zamość

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zagtom »

Jak sprawdzić taki przepływomierz -0280212021 ? Coś tam pewnie da się pomierzyć? Strasznie dużo mi pali.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Podmienić na sprawny, serio. Taki sam jest jeszcze w 440/460/480 1,7 turbo.
W ogóle to do tego FB? Pytam, bo do B230FB przeznaczony jest przepływomierz 0 280 212 016.
Twój 021 występował w silnikach G i to jest kolejna rzecz po sondzie i katalizatorze wskazująca, że pod maską możesz mieć G nie FB. Sprawdzałeś co masz wybite na nadlewie bloku pod kolektorem ssącym przy pierwszym cylindrze?
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

fonderal pisze:Podmienić na sprawny, serio. Taki sam jest jeszcze w 440/460/480 1,7 turbo.
W ogóle to do tego FB? Pytam, bo do B230FB przeznaczony jest przepływomierz 0 280 212 016.
Twój 021 występował w silnikach G i to jest kolejna rzecz po sondzie i katalizatorze wskazująca, że pod maską możesz mieć G nie FB. Sprawdzałeś co masz wybite na nadlewie bloku pod kolektorem ssącym przy pierwszym cylindrze?
Zgadza się, przepływka ....016 to FB a ...007 to F, ...021 to G tak swoją drogą głowicę masz ...530 czy ...531?
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

zagtom pisze:No i mój ma taki kolektor bez otw. na sondę. Myślałem, że sonda powinna być gdzieś niżej, bliżej kata. Tak przynajmniej widać na zdjęciach. No nic poszukam nowej sondy i wspawam gniazdo.
Co do sondy to faktycznie różnie były montowane, w B230F z LH2.2 mam sondę w kolektorze a w B230FB lub B234F czyli LH2.4 sonda jest na końcu dwururki tuż przed katalizatorem.
0 x
zagtom
Posty: 32
Rejestracja: 04 września 2015, 17:20
Lokalizacja: Zamość

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zagtom »

Blok FB, głowica 531, ecu ma nr 3507259 więc wychodzi ze G, przepływka 21. Tą przepływkę się da jakoś czyścić?
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

zagtom pisze:Blok FB, głowica 531, ecu ma nr 3507259 więc wychodzi ze G, przepływka 21. Tą przepływkę się da jakoś czyścić?
Tak można wyczyścić, są do kupienia czyściki w sprayu do czyszczenia przepływomierzy, delikatnie odmuchać powietrzem, może pomoże jak dobrze to zrobisz na pewno nie zaszkodzi.
Na jaki komp patrzyłeś - ten w metalowej obudowie przy nogach pasażera czy plastikowy pod kierownicą?
Listę kompów masz tutaj:
https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineFIComputer.html
i dla serii 7xx/9xx numer kompa wtrysku ma postać 0 280 000 xxx gdzie xxx zależy od wersji silnika
0 x
zagtom
Posty: 32
Rejestracja: 04 września 2015, 17:20
Lokalizacja: Zamość

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zagtom »

Komp w nogach pasażera nr bosch 0280 000 900
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Czyli B230G :)
Z czyszczeniem przepływki to różnie bywa, dużo nie potrzeba żeby zrobić sobie przycisk do papieru. W każdym razie zapomnij o dotykaniu czegokolwiek wewnątrz, wszystko robisz na odległość i tak delikatnie, jak tylko potrafisz. Sprajem.
B230G występował z sondą i bez. Na pewno brak sondy nie obniża spalania i być może po jej dołożeniu coś by się tu poprawiło. Być może, bo jest spora szansa, ale jednak nikt w 100% nie zagwarantuje, że ecu 900 się nią zainteresuje. W każdym razie spróbować nie zaszkodzi, jak ecu ją zobaczy to spalanie powinno się zmniejszyć.
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

fonderal pisze:Czyli B230G :)
Z czyszczeniem przepływki to różnie bywa, dużo nie potrzeba żeby zrobić sobie przycisk do papieru. W każdym razie zapomnij o dotykaniu czegokolwiek wewnątrz, wszystko robisz na odległość i tak delikatnie, jak tylko potrafisz. Sprajem.
B230G występował z sondą i bez. Na pewno brak sondy nie obniża spalania i być może po jej dołożeniu coś by się tu poprawiło. Być może, bo jest spora szansa, ale jednak nikt w 100% nie zagwarantuje, że ecu 900 się nią zainteresuje. W każdym razie spróbować nie zaszkodzi, jak ecu ją zobaczy to spalanie powinno się zmniejszyć.
Zawsze można podmienić kompa na takiego od B230FB lub B230F. Sprawna sonda, przepływomierz i czujniki temperatury (są różne) robią robotę tu dla mnie wzorem jest moje B230F, po drobnych naprawach na trasie pali zwykle 7-7,5 litra jadąc 90-100km/h a po mieście nie da się normalnie jeżdżąc przekroczyć 10L PB. Może to po części zasługa tylko 115KM i sondy montowanej w kolektorze a nie na dwururce i układu LH-2.2?
W sinikach B234F też walczyłem podmieniałem sondy, kompy itp. a i tak spalanie zwykle jest w okolicach 14L PB lub 15-17L LPG.
B230G powinien się plasować gdzieś po środku, właściciele B230FB mogą się wypowiedzieć ile te silniki palą.
0 x
ODPOWIEDZ