I żeby było jeszcze drętwiej, 240GLT z lat 1980-1983, z PRV pod maską, a jakże, 6 garowymfonderal pisze:Może dlatego, że powiązanie nazwy z liczbą cylindrów było aktualne w serii 100, a w 200 już mniej. 164 miało B30 i żadnego innego, 144 to B18 i B20. Dwusetki na początku trzymały się konwencji, ale ta z czasem się rozmyła. I o ile 260 to V6, o tyle w 1979 roku w 240 diesle rozbiły porządek. A seria 700 to już w ogóle miszmasz pod tym względem.
Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Co mogło spowodować spalenie bezpiecznika nr1 (fuel pump). Z zapalaniem nie było jakiś strasznych problemów, ale bezpiecznik troche stopiło(nawet nie wiem kiedy, odkryłem przez przypadek). Skrzynka bezpieczników tak trochę na mój gust za ciepła
- Załączniki
-
- skrzynka_Easy-Resize.com.jpg (230.58 KiB) Przejrzano 5755 razy
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Starość nie radość. Takie rzeczy dzieją się przede wszystkim za sprawą wieku, a mianowicie z czasem na skutek utleniania metalu zwiększa się rezystancja złącza (tutaj gniazda bezpiecznika), większy opór to wyższa temperatura, cieplej to szybsza degradacja złącza i proces się sam napędza.
Mogło też być tak, że gniazdo bezpiecznika było luźne np. na skutek częstego wyjmowania i wkładania bezpiecznika, scenariusz i efekt będą takie same, bo powodem jest słaby kontakt. Jest jeszcze jedna możliwa przyczyna takiego czegoś, mianowicie założenie za małego bezpiecznika, takiego na styk. Przy normalnej pracy się nie przepali, za to może się dość mocno grzać. Ale to raczej nie Twój przypadek, bo bezpiecznik masz właściwy, 25A.
W każdym razie nie wiązałbym tego ze zwiększonym poborem prądu przez ten obwód.
Mogło też być tak, że gniazdo bezpiecznika było luźne np. na skutek częstego wyjmowania i wkładania bezpiecznika, scenariusz i efekt będą takie same, bo powodem jest słaby kontakt. Jest jeszcze jedna możliwa przyczyna takiego czegoś, mianowicie założenie za małego bezpiecznika, takiego na styk. Przy normalnej pracy się nie przepali, za to może się dość mocno grzać. Ale to raczej nie Twój przypadek, bo bezpiecznik masz właściwy, 25A.
W każdym razie nie wiązałbym tego ze zwiększonym poborem prądu przez ten obwód.
1 x
- Volvo 745 turbo
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 października 2014, 19:05
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Pompa paliwa może już być zużyta i przez to się grzeje bezpiecznik.
0 x
Jest 745 87' B230FT USA
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
A pompa, której dotyczy bezpiecznik nr1 jest w baku czy pod spodem auta?Volvo 745 turbo pisze:Pompa paliwa może już być zużyta i przez to się grzeje bezpiecznik.
0 x
- Volvo 745 turbo
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 października 2014, 19:05
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Pytanie nietypowe a konkretnie mowa o 240tce którą cioram na daily, czy ktoś próbował zamontować "gdzieś" w układzie wentylacji prowizoryczny filtr kabinowy/gąbkę/cokolwiek co filtruje powietrze? Do środka wpada pełno kurzu z powietrza i jest to drażniące, czasem nawet zaciągnie jakiś paproch xd
1 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Jednomas.kemizo pisze:Czy 940 2.4tic z m90 ma jedno czy dwumase ?
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Dołączam się do pytania.zlyzuw pisze:Pytanie nietypowe a konkretnie mowa o 240tce którą cioram na daily, czy ktoś próbował zamontować "gdzieś" w układzie wentylacji prowizoryczny filtr kabinowy/gąbkę/cokolwiek co filtruje powietrze? Do środka wpada pełno kurzu z powietrza i jest to drażniące, czasem nawet zaciągnie jakiś paproch xd
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95