Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Milco pisze:Fakt jest taki, że stary pasek wytrzymał bez problemu dużo dłużej niż nowy na tych kołach... więc nie jestem pewien, czy to ich wina.
Może tak, może nie, tego nie wiesz dopóki nie spojrzysz. Bo wystarczy tylko spojrzeć z boku, przy założonym pasku. Jak będzie prosty to wszystko ok., ma się nie zaginać przy kołach.
Sinuspi pisze:Czasem trza odwrotnie pomyśleć, czemu na kompresorze jest 13mm a przecież można 10
A to akurat proste, do napędu kompresora potrzeba najwięcej mocy ze wszystkich odbiorników napędzanych paskami, to i ten pasek jest szerszy. W pełni obciążony (a to rzadkie zjawisko) alternator 100A potrzebuje nie więcej, jak 1,5 kW, sprężarka klimy jakieś 2x więcej i non stop.
0 x
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

fonderal pisze:Zakładaj jak fabryka przykazała, lepsze jest wrogiem dobrego.
Ok. Sprawdziliśmy oba - 13 i 10x1275.
13 siedział wiadomo trochę płycej, ale okazało się, że przy pewnych obrotach, niezależnie od naciągu wpadał w drgania i ocierał od dołu o wąż idący od chłodn. do termostatu.
10 siedział głębiej. Miejsce, w którym 13-tka ocierała o wąż - wypadało ciut niżej. Nie ocierał i nie wpadał w drgania.
Tak więc na razie według specyfikacji. No i zobaczymy.
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

fonderal pisze:Sprawdzanie próżnią na maszynie szczerze mówiąc bardziej poprawia samopoczucie niż diagnozuje szczelność. Kilka razy miałem tak, że maszyna pokazywała ok., a przy kontroli azotem wychodziły nieszczelności. Ucieczka 800g w 3 lata to nie jest naturalny ubytek, coś gdzieś dokonuje żywota, na ogół pierwszy do odstrzału idzie skraplacz. Obawiam się, że teraz czynnik ucieknie szybciej, niż w 3 lata...
Btw miałem kiedyś 440, przez pierwsze 15 lat nie było żadnego ubytku w ogóle. Potem przez następne 3 też nie, dalej nie wiem bo sprzedałem.

Nawiewy są sterowane podciśnieniem z silnika. Pod kolektor jest podłączona rurka, zanim wejdzie do kabiny jest zaworek zwrotny (są dwa, drugi jest do rurki idącej do czujnika w lampce, tam podciśnienie wymusza ruch powietrza wokół czujnika). Zaworek ma za zadanie niedopuszczenie do pojawienia się nadciśnienia z turbiny w układzie sterowania nawiewami. Jak zaworek będzie nieszczelny - po zadziałaniu turbiny nawiewy będą głupieć.
Druga rzecz to samo sterowane klimatyzacją. Ustawiasz wszystko na panelu, ale ostatnie zdanie ma sterownik silnika, on decyduje kiedy można włączyć kompresor a kiedy nie. W niektórych sytuacjach (jazda pod górę, jazda autostradą z wysokimi prędkościami, wyprzedzanie z butem w podłodze itd) może uznać, że obciążenie silnika jest na tyle duże, że należy go odciążyć przez wyłączenie klimy. Wtedy też - przynajmniej w ustawieniu AUT, w innych nie sprawdzałem - przełącza się nawiew z kratek na nogi, nie pytaj po co bo nie wiem:)
Po trzecie ważny jest układ chłodzenia, ecu odłączy klimę jak temperatura silnika za bardzo wzrośnie. Może być tak, że temperatura rośnie, sterownik wyłącza klimę, temperatura spada, klima się uruchamia i tak w kółko. W takt włączania i wyłączania klimy będą przestawiały się nawiewy. Przy ręcznie wyłączonej klimie zjawisko nie wystąpi.
No i w końcu po czwarte może być jakaś nieszczelność któregoś zaworka w rozdzielaczu podciśnień, ale to raczej nie ten przypadek, bo wariowałoby niezależnie od włączenia albo nie klimatyzacji.

Na szybko tyle mi przychodzi do głowy...
Ta szczelność maszyny to faktycznie może być złudna. Fakt jest taki że jak znajomy podpinał złączkę do napełniania to zauważył że nie była dokręcona, więc pewnie dlatego uciekło za szybko. Co do podciśnień to spadł mi wężyk pod kolektorem wydechowym który idzię od turbiny. Także jest nadal jest tak jak pisałem. Ale dzieje się to tak jak napisałeś, jak np wcisnę gaz do dechy to przełącza na nogi, jak odpuszcze wraca na pysk :). Ze względu na brak czasu niestety na razie nie jestem w stanie zająć się sprawdzaniem wszystkiego. Jak tylko znajdę trochę czasu to postaram się tym zająć. Ale i tak z góry dzięki za pomoc.
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

zachatąwujta pisze:Tak jak fonderal napisał. Na maszynie to sobie możesz... Taki ubytek nie jest naturalny. Nabijasz azot, woda z mydłem i jedziesz wszystko po kolei. Ja ostatnio trzy razy napełniałem azot. Za drugim razem siedziałem trzy godziny i szukałem aż znalazłem naprawdę mikro dziurkę na okuciu wężyka ameliniowego.
Co do nawiewów to nie trzyma Ci podciśnienia na sterowaniu.

Dzięki za podpowiedź, ale brak czasu i nie sprawdzę tego w najbliższym czasie. A tak na marginesie gdzie i jak sprawdzacie szczelność azotem? Jak się to odbywa? no i skąd azot mam wziąć? :)
0 x
Awatar użytkownika
misica
Posty: 111
Rejestracja: 25 marca 2019, 20:50
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: misica »

Czy we wszystkich cegłach woda z klimy leci przez podłużnicę o dopiero kapie na ziemię?
Przy ozonowaniu zauwazyłem tę sprawę.
To chyba prowokowanie rudej zarazy.
0 x
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

Tyle wiedzy ginie w otchłani tego tematu. Z lenistwa. Wstyd Panowie.
2 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

MarcinNog pisze: A tak na marginesie gdzie i jak sprawdzacie szczelność azotem? Jak się to odbywa? no i skąd azot mam wziąć? :)
Azotu jest 78% w powietrzu ;P
A tak na serio, jedziesz do jakiegoś ogarniętego serwisu klimy i tam już wiedzą co i jak, tam gdzie jeżdżę taka przyjemność kosztuje 50 zł. Raczej nie warto inwestować w gaz i manometry do używania raz na trzy lata...
Tu masz pierwszy lepszy link z gugli http://www.forum.klimatyzacja.pl/topic/ ... ci-azotem/
misica pisze:Czy we wszystkich cegłach woda z klimy leci przez podłużnicę o dopiero kapie na ziemię?
Przy ozonowaniu zauwazyłem tę sprawę.
To chyba prowokowanie rudej zarazy.
W 700/90 tak, we wszystkich. Leje się, ale więcej rudej znajdziesz pod akumulatorem, niż na mokrej podłużnicy. Ale zawsze można wetknąć jakąś rurkę...
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

fonderal pisze:
MarcinNog pisze: A tak na marginesie gdzie i jak sprawdzacie szczelność azotem? Jak się to odbywa? no i skąd azot mam wziąć? :)
Azotu jest 78% w powietrzu ;P
A tak na serio, jedziesz do jakiegoś ogarniętego serwisu klimy i tam już wiedzą co i jak, tam gdzie jeżdżę taka przyjemność kosztuje 50 zł. Raczej nie warto inwestować w gaz i manometry do używania raz na trzy lata...
Tu masz pierwszy lepszy link z gugli http://www.forum.klimatyzacja.pl/topic/ ... ci-azotem/


misica pisze:Czy we wszystkich cegłach woda z klimy leci przez podłużnicę o dopiero kapie na ziemię?
Przy ozonowaniu zauwazyłem tę sprawę.
To chyba prowokowanie rudej zarazy.
W 700/90 tak, we wszystkich. Leje się, ale więcej rudej znajdziesz pod akumulatorem, niż na mokrej podłużnicy. Ale zawsze można wetknąć jakąś rurkę...

Ok, jak uda mi sie wygospodarować trochę czasu to poszukam specy :)
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

fonderal pisze: W 700/90 tak, we wszystkich. Leje się, ale więcej rudej znajdziesz pod akumulatorem, niż na mokrej podłużnicy. Ale zawsze można wetknąć jakąś rurkę...
a nie prawda, w grodzi było jakiś czas montowane do 9XX na pewno ! - jak śmierć w życiu - przelotka z rułką. W 7XX muszę się upewnić. ;)
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
misica
Posty: 111
Rejestracja: 25 marca 2019, 20:50
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: misica »

Sinuspi pisze:
fonderal pisze: W 700/90 tak, we wszystkich. Leje się, ale więcej rudej znajdziesz pod akumulatorem, niż na mokrej podłużnicy. Ale zawsze można wetknąć jakąś rurkę...
a nie prawda, w grodzi było jakiś czas montowane do 9XX na pewno ! - jak śmierć w życiu - przelotka z rułką. W 7XX muszę się upewnić. ;)
Tak dla jasności: u mnie leci wewnątrz podłużnicy i wylatuje przez otwór w podłużnicy pod pasażerem.
A ta rurka sķąd, z którego miejsca miałaby odbierać wodę?
0 x
ODPOWIEDZ