Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

kredka44ta pisze:Jakiś czas temu zepsuł mi się licznik, przez co skrzynia wpadła w tryb awaryjny (960 2.9 automat). Licznik został przelutowany, naprawiony.
Teraz skacze obrotomierz, a skrzynia zaczęła nierówno pracować (nie potrafi się zdecydować na jeden bieg, redukuje i wrzuca wyższy przy pewnej stałej wysokości obrotów).
I teraz moje pytanie brzmi: czy znów wyjść od licznika, szukać winy w sygnale (czy to są te same chore idące na około czujniki?) czy szukać problemu gdzie indziej na przykład bezpośrednio w skrzyni?
Z najprostszych spraw na początek to regulacja linki gazu a później czujnik w moście. Następnie wymiana oleju i filtra skrzyni. Być może też być za mało oleju.
1 x
Awatar użytkownika
kredka44ta
Posty: 46
Rejestracja: 21 września 2017, 18:19
Lokalizacja: Chorzów

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kredka44ta »

Dzięki. Będziem sprawdzać :)
0 x
MarcinS
Posty: 441
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Mnie skaczący obrotomierz kojarzy się z...problemami z ładowaniem. Jego brak i spadające napięcie powodowało skakanie obrotomierza od 1500 do 4000 obr/min. Nie wiem jaki miałoby to wplyw na pracę elektroniki skrzyni.
0 x
Awatar użytkownika
kredka44ta
Posty: 46
Rejestracja: 21 września 2017, 18:19
Lokalizacja: Chorzów

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kredka44ta »

Tu raczej wątpię, bo to są kolejne problemy z licznikiem, zaczęło się od rozlanego zegara, poziomu paliwa, potem predkosciomierz, teraz obrotomierz. Ściąganie drewna opanowane do perfekcji :lol: . I moja pierwsza myśl była związana właśnie ze skrzynią, bo problemy pojawiły się równocześnie. Nie wiem jak jest w pozostałych volvo, ale w 960 okazało się, że skrzynia bierze informacje o prędkości z licznika, stąd tryb awaryjny skrzyni jak się popaliła płytka. Pytanie czy delikatnie skaczący obrotomierz nie jest konsekwencją ratowania poprzednich awarii. Rzadko zdarza się, zeby wskazówka miała odchylenia 1,5-3 tysiące obrotow, raczej to są różnice o 200-300 i wtedy następuje zmiana biegu w ta i nazot :geek: i w ruchu miejskim, jadąc w sznurku samochodów z ta samą prędkością można jobla dostać. Normalnie dodaję gazu i problem znika, ale nie jak tłukę sie 25 km z roboty :D
0 x
Awatar użytkownika
Volvo 745 turbo
Posty: 734
Rejestracja: 04 października 2014, 19:05

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Volvo 745 turbo »

Wydech do turbo benzyny, gdzie kupić?
0 x
Jest 745 87' B230FT USA
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Volvo 745 turbo pisze:Wydech do turbo benzyny, gdzie kupić?
zrobić z kwasówki lub tlumiki.eu
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Michasioo
Posty: 24
Rejestracja: 04 października 2018, 00:22

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Michasioo »

Wentylator w 940 b200ft sterowany jest z czujnika temp ecu?
Załącza mi się dość losowo, często na zupełnie zimnym silniku, kilkanaście sekund po odpaleniu.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Wiatrakiem steruje ecu w oparciu o info z czujnika w głowicy i status klimatyzacji, o ile ta jest. Przy włączonej klimie wiatrak powinien pracować na pierwszym biegu już chwilę po odpaleniu. Również dwa z trzech presostatów w skraplaczu uruchamiają wiatrak, ale one działają w sytuacjach awaryjnych, przy dużym wzroście ciśnienia w skraplaczu.
Losowe włączanie przy zimnym silniku i wyłączonej klimie (albo gdy jej nie ma) może np. oznaczać, że okresowo coś nie kontaktuje między czujnikiem a sterownikiem, albo w samym czujniku. Ecu wtedy widzi brak czujnika i na wszelki wypadek włącza wentylator, bo ew. niedogrzanie jest mniejszym złem od przegrzania.
3 x
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

Jakie powinno być spalanie w B230FB? Czuć te 20km więcej, ale FD zarówno w 240 jak i 940 pali mi zawsze i wszędzie +- 10 litrów, za to FB w 940 ma zasięg taki sam jak FD w 240... na baku 80l vs 50l... 14, 15 litrow sobie wciąga. Normalne?
kredka44ta pisze:Tu raczej wątpię, bo to są kolejne problemy z licznikiem, zaczęło się od rozlanego zegara, poziomu paliwa, potem predkosciomierz, teraz obrotomierz. Ściąganie drewna opanowane do perfekcji :lol:
Czy istnieje w ogóle jasna i klarowna odpowiedz na pytanie gdzie i jak skutecznie naprawiać te felerne liczniki z 940? Szukam i znaleźć nie mogę :|
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

czk pisze:Jakie powinno być spalanie w B230FB? Czuć te 20km więcej, ale FD zarówno w 240 jak i 940 pali mi zawsze i wszędzie +- 10 litrów, za to FB w 940 ma zasięg taki sam jak FD w 240... na baku 80l vs 50l... 14, 15 litrow sobie wciąga. Normalne?
kredka44ta pisze:Tu raczej wątpię, bo to są kolejne problemy z licznikiem, zaczęło się od rozlanego zegara, poziomu paliwa, potem predkosciomierz, teraz obrotomierz. Ściąganie drewna opanowane do perfekcji :lol:
Czy istnieje w ogóle jasna i klarowna odpowiedz na pytanie gdzie i jak skutecznie naprawiać te felerne liczniki z 940? Szukam i znaleźć nie mogę :|
Jeśli chodzi o liczniki to tylko naprawavolvo.pl. pisz email do Mateusza.
0 x
ODPOWIEDZ