Z najprostszych spraw na początek to regulacja linki gazu a później czujnik w moście. Następnie wymiana oleju i filtra skrzyni. Być może też być za mało oleju.kredka44ta pisze:Jakiś czas temu zepsuł mi się licznik, przez co skrzynia wpadła w tryb awaryjny (960 2.9 automat). Licznik został przelutowany, naprawiony.
Teraz skacze obrotomierz, a skrzynia zaczęła nierówno pracować (nie potrafi się zdecydować na jeden bieg, redukuje i wrzuca wyższy przy pewnej stałej wysokości obrotów).
I teraz moje pytanie brzmi: czy znów wyjść od licznika, szukać winy w sygnale (czy to są te same chore idące na około czujniki?) czy szukać problemu gdzie indziej na przykład bezpośrednio w skrzyni?
Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
1 x
- kredka44ta
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 września 2017, 18:19
- Lokalizacja: Chorzów
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Mnie skaczący obrotomierz kojarzy się z...problemami z ładowaniem. Jego brak i spadające napięcie powodowało skakanie obrotomierza od 1500 do 4000 obr/min. Nie wiem jaki miałoby to wplyw na pracę elektroniki skrzyni.
0 x
- kredka44ta
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 września 2017, 18:19
- Lokalizacja: Chorzów
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Tu raczej wątpię, bo to są kolejne problemy z licznikiem, zaczęło się od rozlanego zegara, poziomu paliwa, potem predkosciomierz, teraz obrotomierz. Ściąganie drewna opanowane do perfekcji . I moja pierwsza myśl była związana właśnie ze skrzynią, bo problemy pojawiły się równocześnie. Nie wiem jak jest w pozostałych volvo, ale w 960 okazało się, że skrzynia bierze informacje o prędkości z licznika, stąd tryb awaryjny skrzyni jak się popaliła płytka. Pytanie czy delikatnie skaczący obrotomierz nie jest konsekwencją ratowania poprzednich awarii. Rzadko zdarza się, zeby wskazówka miała odchylenia 1,5-3 tysiące obrotow, raczej to są różnice o 200-300 i wtedy następuje zmiana biegu w ta i nazot i w ruchu miejskim, jadąc w sznurku samochodów z ta samą prędkością można jobla dostać. Normalnie dodaję gazu i problem znika, ale nie jak tłukę sie 25 km z roboty
0 x
- Volvo 745 turbo
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 października 2014, 19:05
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Wydech do turbo benzyny, gdzie kupić?
0 x
Jest 745 87' B230FT USA
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
zrobić z kwasówki lub tlumiki.euVolvo 745 turbo pisze:Wydech do turbo benzyny, gdzie kupić?
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Wentylator w 940 b200ft sterowany jest z czujnika temp ecu?
Załącza mi się dość losowo, często na zupełnie zimnym silniku, kilkanaście sekund po odpaleniu.
Załącza mi się dość losowo, często na zupełnie zimnym silniku, kilkanaście sekund po odpaleniu.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Wiatrakiem steruje ecu w oparciu o info z czujnika w głowicy i status klimatyzacji, o ile ta jest. Przy włączonej klimie wiatrak powinien pracować na pierwszym biegu już chwilę po odpaleniu. Również dwa z trzech presostatów w skraplaczu uruchamiają wiatrak, ale one działają w sytuacjach awaryjnych, przy dużym wzroście ciśnienia w skraplaczu.
Losowe włączanie przy zimnym silniku i wyłączonej klimie (albo gdy jej nie ma) może np. oznaczać, że okresowo coś nie kontaktuje między czujnikiem a sterownikiem, albo w samym czujniku. Ecu wtedy widzi brak czujnika i na wszelki wypadek włącza wentylator, bo ew. niedogrzanie jest mniejszym złem od przegrzania.
Losowe włączanie przy zimnym silniku i wyłączonej klimie (albo gdy jej nie ma) może np. oznaczać, że okresowo coś nie kontaktuje między czujnikiem a sterownikiem, albo w samym czujniku. Ecu wtedy widzi brak czujnika i na wszelki wypadek włącza wentylator, bo ew. niedogrzanie jest mniejszym złem od przegrzania.
3 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Jakie powinno być spalanie w B230FB? Czuć te 20km więcej, ale FD zarówno w 240 jak i 940 pali mi zawsze i wszędzie +- 10 litrów, za to FB w 940 ma zasięg taki sam jak FD w 240... na baku 80l vs 50l... 14, 15 litrow sobie wciąga. Normalne?
Czy istnieje w ogóle jasna i klarowna odpowiedz na pytanie gdzie i jak skutecznie naprawiać te felerne liczniki z 940? Szukam i znaleźć nie mogękredka44ta pisze:Tu raczej wątpię, bo to są kolejne problemy z licznikiem, zaczęło się od rozlanego zegara, poziomu paliwa, potem predkosciomierz, teraz obrotomierz. Ściąganie drewna opanowane do perfekcji
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Jeśli chodzi o liczniki to tylko naprawavolvo.pl. pisz email do Mateusza.czk pisze:Jakie powinno być spalanie w B230FB? Czuć te 20km więcej, ale FD zarówno w 240 jak i 940 pali mi zawsze i wszędzie +- 10 litrów, za to FB w 940 ma zasięg taki sam jak FD w 240... na baku 80l vs 50l... 14, 15 litrow sobie wciąga. Normalne?
Czy istnieje w ogóle jasna i klarowna odpowiedz na pytanie gdzie i jak skutecznie naprawiać te felerne liczniki z 940? Szukam i znaleźć nie mogękredka44ta pisze:Tu raczej wątpię, bo to są kolejne problemy z licznikiem, zaczęło się od rozlanego zegara, poziomu paliwa, potem predkosciomierz, teraz obrotomierz. Ściąganie drewna opanowane do perfekcji
0 x