Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
michlacz231
Posty: 26
Rejestracja: 14 października 2018, 15:49

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: michlacz231 »

Hej, jak wyciągnąć kable od OD w m46 w volvo 740 ? Przypadkiem wyciągnąłem gałkę.
0 x
thisistomorrow
Posty: 22
Rejestracja: 05 lutego 2016, 11:31

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: thisistomorrow »

Cześć. Jakich producentów zamienników polecacie do serii 200 do układu kierowniczego i zawieszenia? Pełno tego jest, czy wszystko jednakowo słabe i lepiej dokładać do ori? ASO ma cały czas dość duży wybór ale ceny wiadomo :)
0 x
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

Cześć. Powoli pomału przymierzam się do wymiany turbiny. Jakiś czas temu kupiłem drugą, ten sam fabryczny model (do B204FT). Organoleptycznie jest ona w bdb stanie. Nie ma żadnych pęknięć czy uszkodzeń. Wirnik nie ma luzów. Po prostu zwyczajnie wygląda ok.
Pytanie - czy oddać ją do zakładu na "przegląd"? Czy montować taką jaka jest? Chodzi głównie o to, że jeśli to turbo jest ok i wytrzyma tyle, co pierwsze, to wolałbym nie generować niepotrzebnych kosztów. Słyszałem też, że obojętnie jaka by ona nie była, to zakład i tak wsadzi nowe części.. Z drugiej strony - jak już montować, to lepiej sprawdzoną i ogarnięta turbinę.. A może ori lepsza?
Co poradzicie?
0 x
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

Milco pisze:Cześć. Powoli pomału przymierzam się do wymiany turbiny. Jakiś czas temu kupiłem drugą, ten sam fabryczny model (do B204FT). Organoleptycznie jest ona w bdb stanie. Nie ma żadnych pęknięć czy uszkodzeń. Wirnik nie ma luzów. Po prostu zwyczajnie wygląda ok.
Pytanie - czy oddać ją do zakładu na "przegląd"? Czy montować taką jaka jest? Chodzi głównie o to, że jeśli to turbo jest ok i wytrzyma tyle, co pierwsze, to wolałbym nie generować niepotrzebnych kosztów. Słyszałem też, że obojętnie jaka by ona nie była, to zakład i tak wsadzi nowe części.. Z drugiej strony - jak już montować, to lepiej sprawdzoną i ogarnięta turbinę.. A może ori lepsza?
Co poradzicie?
Zakład wypiaskuje koras, wsadzi zestaw lozysk za 90zl i będzie robil miny jakby zbudowal statek kosmiczny. Jak nie ma luzu wzdłużnego, zakładaj I zapomnij o temacie. Pamiętaj jedynie o wymianie oleju częściej niż przewiduje producent i chłodzenie motoru po upalanku.

Warto natomiast zadać sobie pytanie dlaczego obecna turbina kwalifikuje się do wymiany. Pobiera olej? Czy może jest zanieczyszczona - jak często wymieniasz filtr powietrza, w jakim stanie jest odma I jak tam te przedmuchy w silniku, hmm?
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

wujek pisze:Pamiętaj jedynie o wymianie oleju częściej niż przewiduje producent i chłodzenie motoru po upalanku.
Takie rzeczy to norma. Olej zmieniam co 8-10 tys.
wujek pisze:jak często wymieniasz filtr powietrza, w jakim stanie jest odma
Filtr powietrza kontrolowany co pół roku lub częściej. Wymieniony na nowy tej zimy (przy okazji olej / filtr oleju) Odma? - nie stwierdzono nigdy objawów.
wujek pisze:Warto natomiast zadać sobie pytanie dlaczego obecna turbina kwalifikuje się do wymiany. Pobiera olej? ... I jak tam te przedmuchy w silniku, hmm?
Jakie przedmuchy w silniku masz na myśli? Nie no, to nie jest tak, że mam problem i nie wiem czemu i szukam po omacku. Więc egzystencjalne pytania .. chyba nie są konieczne :)
Turbina ma nalatane prawie pół bańki i już po niej od dłuższego czasu widać, słychać i czuć, że ma ciężko. Zaczęła puszczać olej. Daje jeszcze jakoś tam radę, choć zapewne już nie tak, jak nowa. Od dawna wiem, że czeka mnie wymiana (po to kupiłem drugą) i chyba zbliża się ten moment.
0 x
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

Milco pisze: Turbina ma nalatane prawie pół bańki i już po niej od dłuższego czasu widać, słychać i czuć, że ma ciężko. Zaczęła puszczać olej. Daje jeszcze jakoś tam radę, choć zapewne już nie tak, jak nowa. Od dawna wiem, że czeka mnie wymiana (po to kupiłem drugą) i chyba zbliża się ten moment.
Ile oleju ubywa na te 8-10 tysięcy?
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

wujek pisze:Ile oleju ubywa na te 8-10 tysięcy?
Moje pytanie było na temat regeneracji turbosprężarki, a nie: "Ubywa mi oleju, nie wiem czemu, Pomocy!"

Dzięki za opinię.
Jestem ciekaw też opinii innych na ten temat, jeśli takie są.
0 x
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

Milco pisze:
wujek pisze:Ile oleju ubywa na te 8-10 tysięcy?
Moje pytanie było na temat regeneracji turbosprężarki, a nie: "Ubywa mi oleju, nie wiem czemu, Pomocy!"
To są krótkie pytania i odpowiedzi. Obszar tego tematu jest rozległy. Odpowiedziałem na Twoje krótkie pytanie, ale widzę że problemem jest Tobie odpowiedzieć na moje krótkie. Zbyt mało poświęciłem Ci czasu na Twój problem, czy z zasady jesteś tu po to żeby się dowiedzieć co trzeba i mieć całą resztę w czterech literach, co?
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

wujek pisze:
Milco pisze:
wujek pisze:Ile oleju ubywa na te 8-10 tysięcy?
Moje pytanie było na temat regeneracji turbosprężarki, a nie: "Ubywa mi oleju, nie wiem czemu, Pomocy!"
To są krótkie pytania i odpowiedzi. Obszar tego tematu jest rozległy. Odpowiedziałem na Twoje krótkie pytanie, ale widzę że problemem jest Tobie odpowiedzieć na moje krótkie. Zbyt mało poświęciłem Ci czasu na Twój problem, czy z zasady jesteś tu po to żeby się dowiedzieć co trzeba i mieć całą resztę w czterech literach, co?
Tak dokładnie. To są "krótkie pytania i odpowiedzi", a nie "krótkie pytania i odpowiedzi nie na temat" lub "pier*olenie nie na temat".
Polecam czytanie ze zrozumieniem, a jak będę miał ochotę na pier*olenie nie na temat, lub na "diagnozy w 5 minut przez internet, o które nie pytałem" - to dam znać.
Ucinam takie rzeczy od razu, bo nie mam ochoty na jałową dyskusję i wyciąganie wniosków wokół źle zrozumianego pytania.
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Milco pisze:
wujek pisze:
Milco pisze: Moje pytanie było na temat regeneracji turbosprężarki, a nie: "Ubywa mi oleju, nie wiem czemu, Pomocy!"
To są krótkie pytania i odpowiedzi. Obszar tego tematu jest rozległy. Odpowiedziałem na Twoje krótkie pytanie, ale widzę że problemem jest Tobie odpowiedzieć na moje krótkie. Zbyt mało poświęciłem Ci czasu na Twój problem, czy z zasady jesteś tu po to żeby się dowiedzieć co trzeba i mieć całą resztę w czterech literach, co?
Tak dokładnie. To są "krótkie pytania i odpowiedzi", a nie "krótkie pytania i odpowiedzi nie na temat" lub "pier*olenie nie na temat".
Polecam czytanie ze zrozumieniem, a jak będę miał ochotę na pier*olenie nie na temat, lub na "diagnozy w 5 minut przez internet, o które nie pytałem" - to dam znać.
Ucinam takie rzeczy od razu, bo nie mam ochoty na jałową dyskusję i wyciąganie wniosków wokół źle zrozumianego pytania.
Z tym ubywaniem oleju to akurat ważne pytanie. Pozwala zobrazować zużycie turbiny.
A jak jesteś mądrzejszy od innych to po co pytasz co robić skoro już masz gotową odpowiedź.
0 x
ODPOWIEDZ