Na całej szerokości, ale cienko na tyle, że nie wyłazi na zewnątrz po dokręceniu pokrywy.
Czasem bywa i tak, że jak by nie było szczelnie, to i tak się poci. A to wtedy, jak się trafi jakaś badziewna uszczelka, potrafi przepuszczać materiał uszczelki...
Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Czy w autach "nie daily" używacie wyłącznika głównego prądu/hebla? Szkodzi coś na sterownik np automatu brak napiecia przez dłuższy czas albo na cokolwiek w aucie (poza radiem i zegarem na desce)?
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
LH się adoptuje za każdym razem po odcięciu napięcia, a sterownik pierdów mamuta nie wiem....Mitek91 pisze:Czy w autach "nie daily" używacie wyłącznika głównego prądu/hebla? Szkodzi coś na sterownik np automatu brak napiecia przez dłuższy czas albo na cokolwiek w aucie (poza radiem i zegarem na desce)?
AW, ZF są czysto mechanicznymi przekładniami w 740/940, nie mają scalaków.
PS.
Jeżeli "grzebiesz własne patenty" w instalacji elektrycznej to warto mieć taki wyłącznik, zresztą w Volvo 2/7/9 nie spotkałem się aby rozrusznik zaczął pracować ot tak sobie. Zresztą jest łatwy dostęp do aku i gdyby rozrusznik ześwirował to odepniesz klemę szybko gdy z jest łatwy dostęp do niej. W innych autach widziałem jak auta bez kluczyka na rozruszniki jeździły i się paliły. I nie chodzi mi o rozbiegniecie w Dieslu.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Bardziej chodzi mi o akumulator i o pobór prądu "na lewo" bez zapłonu, w Golfiozie mam taki hebelek, bo coś mi pożera volty, a mam niefabryczne radio i trochę innych historii więc poszedłem na łatwiznę:Sinuspi pisze:... nie spotkałem się aby rozrusznik zaczął pracować ot tak sobie
https://allegro.pl/oferta/klema-hebel-w ... 9857897866
I chwale sobie, zegarek co prawda i trip sie resetuje, ale nawet po pół roku postoju strzał w bendix i kreci jak nowy
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Ja nie odłączam, trochę inaczej i na dwa sposoby radzę sobie z problemem. Pierwsze rozwiązanie jest trywialne, drugie mniej
1. W autach stojących dłuższy czas bez odpalania wyciągam aku i stoi cały czas pod włączoną lidlową ładowarką, ta w zależności od potrzeb cały czas dobiera sobie stosowny prąd. Hi-tech to nie jest, ale daje radę i aku jest cały czas naładowany na maksa.
2. Jeśli zaś nie chce mi się latać z akumulatorem i od nowa ustawiać radia, podłączam sobie własny patent w postaci solara. Kupiłem panel 10W, najtańszy regulator, do tego kabel z wtyczką od zapalniczki i wyłącznik. Jeśli samochód ma trochę postać wkładam panel za szybę, podłączam się do zapalniczki (do dorobionego w bagażniku gniazda, które jest cały czas pod napięciem), włączam i zapominam. Więcej niż jakieś pół ampera z tego nie wycisnę, ale to z powodzeniem wystarcza dla podtrzymania akumulatora w dobrej kondycji. Nic nie trzeba ustawiać, wszystko robi się samo. Akumulator się nie przeładuje, regulator pilnuje żeby tak się nie stało. Co prawda regulator podłączony do akumulatora coś tam sobie w nocy pobiera, ale to są pojedyncze miliampery i jak się zrobi widno, solar uzupełnia ubytek w parę minut. Wada jest taka, że o ile na świeżym powietrzu patent działa znakomicie, o tyle w garażu pod blokiem albo innym bez okien raczej się nie sprawdzi i wtedy patrz pkt. 1.
Natchnął mnie kamper, tam mam większego solara ładującego dwa akumulatory. W ogóle do nich nie zaglądam, a auto po roku stania pali na dotyk.
1. W autach stojących dłuższy czas bez odpalania wyciągam aku i stoi cały czas pod włączoną lidlową ładowarką, ta w zależności od potrzeb cały czas dobiera sobie stosowny prąd. Hi-tech to nie jest, ale daje radę i aku jest cały czas naładowany na maksa.
2. Jeśli zaś nie chce mi się latać z akumulatorem i od nowa ustawiać radia, podłączam sobie własny patent w postaci solara. Kupiłem panel 10W, najtańszy regulator, do tego kabel z wtyczką od zapalniczki i wyłącznik. Jeśli samochód ma trochę postać wkładam panel za szybę, podłączam się do zapalniczki (do dorobionego w bagażniku gniazda, które jest cały czas pod napięciem), włączam i zapominam. Więcej niż jakieś pół ampera z tego nie wycisnę, ale to z powodzeniem wystarcza dla podtrzymania akumulatora w dobrej kondycji. Nic nie trzeba ustawiać, wszystko robi się samo. Akumulator się nie przeładuje, regulator pilnuje żeby tak się nie stało. Co prawda regulator podłączony do akumulatora coś tam sobie w nocy pobiera, ale to są pojedyncze miliampery i jak się zrobi widno, solar uzupełnia ubytek w parę minut. Wada jest taka, że o ile na świeżym powietrzu patent działa znakomicie, o tyle w garażu pod blokiem albo innym bez okien raczej się nie sprawdzi i wtedy patrz pkt. 1.
Natchnął mnie kamper, tam mam większego solara ładującego dwa akumulatory. W ogóle do nich nie zaglądam, a auto po roku stania pali na dotyk.
3 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Moze ktoś coś poradzi.
Zmieniłem kopułkę z palcem na nową, nowe świece i nagle silnik złapał czkawkę przy dodaniu gazu dławi się i z rury ewidentnie czuć benzyną.
Na starych świecach było to samo.
Sprawdzałem na trzech różnych przepływkach i to samo.
Błędów żadnych nie wywala.
Przewody WN w miarę świeże mam, iskra jest na wszystkich cylindrach.
Nawet rozrząd sprawdziłem czy nie przeskoczył jak szarpnęło motorem ale jest ok.
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Zmieniłem kopułkę z palcem na nową, nowe świece i nagle silnik złapał czkawkę przy dodaniu gazu dławi się i z rury ewidentnie czuć benzyną.
Na starych świecach było to samo.
Sprawdzałem na trzech różnych przepływkach i to samo.
Błędów żadnych nie wywala.
Przewody WN w miarę świeże mam, iskra jest na wszystkich cylindrach.
Nawet rozrząd sprawdziłem czy nie przeskoczył jak szarpnęło motorem ale jest ok.
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Nie zalewa przez regulator ciśnienia paliwa? Zdejmij wężyk podciśnienia z regulatora - ma tam być sucho.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Tego nie sprawdzalem. Najdziwniejsze jest to że przed wymianą kopułki działało wszystko w miarę poprawnie, czasem się zawachał przy wkręcaniu na obroty ale nie aż tak.
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Sprawdziłem, regulator suchy
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Ja mam pytanie dotyczące uszczelki szyberdachu. Czy do Volvo 745 z 1989 roku będzie pasowała uszczelka o numerze 3528809 czy muszę koniecznie szukać 1334904? Te uszczelki były różne w przedlifcie i polifcie?
0 x