Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Kargul Tomasz pisze:Cześć ,
Dostałem namiar na forum volvorwd.pl od kolegi który dzięki wam kupił kupił ładną 900 polar kombi , zapłacił za auto w bogatej wersji wyposażenia w skórach 5600 zł przez rok dodał do auta drugie tyle , jak sam mówi w chwili obecnej ma niezniszczalną dużą komfortową rakietę, jaką chciałby mieć i ja ;)
Do brzegu
Mam na imię Tomasz prowadzę firmę produkcyjną , często przemierzam dłuższe trasy , zapakowany rzeczami o sporych gabarytach ( expozytory wystawowe na targi).
Zamierzam spędzić trochę czasu w starym volvo 900 , stać mnie na nowe auto natomiast nie odczuwam potrzeby wydawania drakońskich kwot tylko po to by spinać się gdy powstanie nowa rysa na błotniku.
Postaram się nieco doprecyzować być może coś mi poradzicie,
Auto robić będzie rocznie około 50000 tys km przychylał bym się do diesla , w aucie z poprzedniej epoki zdecydowanie wolał bym siedzieć na skórze - welur po 20 latach dla mnie jest nie do przyjęcia , jestem przyzwyczajony do skrzyni manualnej choć przyznam że znam komfort automatu i jeśli nie jest awaryjny uważam ze genialny wynalazek który przydał by się w mojej rakiecie , klimatyzacja nie jest komfortem to niezbędne wyposażenie każdego auta z kolei jeśli auto tej wielkości nie ma ogrzewania postojowego wypadało by chociaż zagrzać tyłek zimową porą , nad tą opcją się nie upieram to jest miły dodatek.
Nie wierzę w przebiegi 250 tys kilometrów , nie uznaje też ofert aut które w rekach prywatnych przeszły gruntowny remont po czym są sprzedawane, miesiąc po wymianie ostatniej części ( wybaczcie za szczerość ale uważam to za czystą głupotę, ktoś kupuje auto za 6 tyś wkłada swój czas i pieniądze na części po czym sprzedaje auto za 10000, nie widzę tu ani zarobku ani zdrowego rozsądku), to samo tyczy się instalacji gazowej, w gre wchodzi tylko diesel .
Mieszkam w Elblągu jeśli ktoś z was chce sprzedać autko za powiedzmy 6000 zł , które spełniało by moje oczekiwania , zna stan techniczny auta wie co trzeba w nim wymienić i nie chce tego robić z chęcią pomogę.
Moja propozycja jest następująca przyjeżdżasz autem na kołach do Elbląga po wcześniejszym ustaleniu szczegółów telefonicznie 796993777 na miejscu sprawdzamy auto u mojego mechanika jeśli jego wersja pokrywa się z twoją zwracam tobie za koszt paliwa , obiad , nocleg i powrót do domu i oczywiście płacę za auto przelewem lub gotówką jak wolisz .
Witam/y.
Elbląg jest pięknym miastem z cudownymi kanałami i pejzażem, to buduje wyobraźnię.

Volvo'a 2/7/9 stworzone są do podnóży i ciężkiej pracy ale jak i o inne auta, trzeba o nie odpowiednio zadbać.
Otóż Drogi Tomaszu, niektóre welury w Volvo pomimo 30 lat są w stanie lepszym niż w 5 letnim Passacie/ Skodzie ekologiczne skóry.
Klimatyzacja w autach z lat 80-90 była rzadkością i kosztowała sporo. Wyobraź sobie 126p' 87 gdzie pasy tylne były ekskluzywne natomiast Volvo miało "takie coś" jak ogrzewanie siedzeń, klimatyzacje (automatyczną też ajakże) i kontrolowane strefy zgniotu. Także teges o klimatyzacji - to szukaj innego epokowego klasyka coby miał taką zabawkę w standardzie.
To prawda co Kolega napisał, że do aut po ok 6.000 zł trzeba wpakować po 2x, 3x i 6x tyle by było niezawodne. Ty celujesz w rumpla, więc chyba / raczej trzeba zaopatrzyć się w assistance lub faktycznie kup w leasingu jakiś nowoczesny bajerancki wozik by paliwo i naprawy puszczać w koszty, skoro ma ono kreować Twój biznesmeński wizerunek i przewozić Ci tyłasa z gablotami. Tak bywają auta po ok 5-6 tys ale jak fajne nie stoją dłużej niż 2-3 dni.
Przebiegi w autach są i poniżej 200.000km, po 35 latrach ale kto z użytkowników Volvo patrzy na przebieg. Silniki benzynowe 4 cylindrowe to smoki w rzeczywistości i przenośni. Są bardzo trwałe ale paliwożerne. Także przy 50.000km/rok trzeba mieć LPG / dużo kasy. Przy LPG pojemność bagażnika jest mniejsza.

Twoja propozycja jest fajna i gościnna. Może jednak zaproś zaprzyjaźnionego Mechanika by z Tobą pojechał obejrzeć egzemplarz. Przecież kanały/podnośniki i stacje diagnostyczne są w każdym powiecie a jak piszesz sporo podróżujesz to może gdzieś w komisie takie auto ujrzysz...a użytkownicy klasycznych Volvo np. na Ślasku nie strzelają z 2rurki i nie gryzą ale ciulów nie znoszą. Przelew zrobisz z komórki a i w drodze powrotnej poznasz walory Diesla. Nie ma wymarzonych jak z salonu 2/7/9 także zawsze coś się znajdzie a spanie na dworze w zimę nie jest aż tak fajne, .........bo zawsze możesz się wypiąć (telefoniczne uzgodnienia a pamieć może być ulotna) że Smok o czym innym z Dratewką gadał. Powodzenia w szukaniu.
3 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

Kargul Tomasz pisze:Cześć ,
Dostałem namiar na forum volvorwd.pl od kolegi [...] ma niezniszczalną dużą komfortową rakietę, jaką chciałby mieć i ja ;)
[...]
Auto robić będzie rocznie około 50000 tys km przychylał bym się do diesla [...] to samo tyczy się instalacji gazowej, w gre wchodzi tylko diesel .
Witaj. Jeśli szukasz ekonomicznego wozu, który nie będzie drażnił Cię zjadaniem oleju, hałaśliwością, brakiem ekonomii i osiągów, to Volvo 700/900 diesel NIE jest dla Ciebie. I już.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

Ja bym uderzył w v70 z którychś generacji, Diesel z LT-ka nie ma nic wspólnego z ekonomią, tym bardziej, że NIE JEDZIE.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
Awatar użytkownika
Angie vel Pinda
Posty: 71
Rejestracja: 19 listopada 2015, 17:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Angie vel Pinda »

To fakt. stary LTek nie jedzie i pali jak smok, ale LTek I generacji V70 już lepszy, jakoś jedzie, mało pali, ale brak mu kultury pracy :)

Ale ja nie o tym. Czy ktoś z was przerabiał temat uszczelki szyberdachu w 740stce? Można gdzieś dostać nową uszczelkę?
0 x
David
Posty: 170
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: David »

Ja będę się kłóćił że dobrze ustawiony LTek jedzie. Oczywiście w wersji D24TIC
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
swital
Posty: 406
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: swital »

David pisze:Ja będę się kłóćił że dobrze ustawiony LTek jedzie. Oczywiście w wersji D24TIC
no jedzie, ale go trzeba naprawdę lubić
Angie vel Pinda pisze:Czy ktoś z was przerabiał temat uszczelki szyberdachu w 740stce? Można gdzieś dostać nową uszczelkę?
skandix ma nową, można przez drakena zamówić

http://www.skandix.de/en/spare-parts/bo ... d/1022781/
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico
Awatar użytkownika
Angie vel Pinda
Posty: 71
Rejestracja: 19 listopada 2015, 17:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Angie vel Pinda »

Dzięki swital
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

David pisze:Ja będę się kłóćił że dobrze ustawiony LTek jedzie. Oczywiście w wersji D24TIC
Ale p. Kargul już wybrał i wie że chce Diesla. No chyba że ktoś mu zeswapuje z V70.
PS.
w bagażniku - nie zapomnijcie załadować w drodze do Elbląga czerwonego dywanu i konfetti. ;)
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1227
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Posiada ktoś może szczegółowe zdjęcia okolicy przedniego chlapacza? :) Chodzi mi głownie o wygląd nadkola, mocowania chlapacza,błotnik, zachodzenia się listw z plastikowym chlapaczem itd. (najlepiej z i bez tych plastikowych elementów) dla Volvo 240 (1986-1993). Celem tego jest sprawdzenie co u mnie jest nie tak (brak jakiś elementów, rzeźba wykonana podczas obniżania (i usuwania dziur na listwy) czy po prostu rdza, która zdeformowała te okolice) EDIT: w załączniku jedyne zdjęcie jakie aktualnie posiadam
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Wygląda oryginalnie ale dość niezdrowo. Plastik nadkola powycinany chyba pod wkręty, sporo szpachli ale to pewnie widzisz i poprzeczka i próg mocno skorodowane. Przechodzisz badania techniczne?
Chlapacze jednak spełniają tutaj swoje zadanie bo chronią te obszary. Ja jeszcze mam taki swój wydumany patent że jak montuję chlapacz to wsuwam go pod plastik nadkola i całość skręcam :)
0 x
ODPOWIEDZ