Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 809
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: sambo » 11 stycznia 2018, 07:50

fullsize pisze:fonderal, dzięki za wskazówki, w weekend planuję zakładać tempomat do swojej 940, więc się przydadzą :)
Od siebie tylko dodam, że centralka jest faktycznie przykręcona do bocznej lewej ścianki, nad lewą nogą kierowcy i jest mocno schowana pod wiązkami, tak więc dostęp do niej od dołu jest beznadziejny. Przy wykręcaniu jej z dawcy mocno się napociłem i prawdę mówiąc, nie sądzę, żeby udało mi się przekręcić u siebie w tym samym miejscu więc pewnie będzie wisiała...
Jak będę pamiętał, to zrobię parę zdjęć przy całej zabawie i zrobię jakiś tutorialik ;)
sambo, masz volvowe pdfy z instrukcją instalacji? Jak coś, to wal na PW ;)


fonderal - tez bardzo dziekuje za odpowiedz.
fullsize - tak , poprosze pdf'a . PW w drodze.
0 x
Obrazek

David
Posty: 171
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: David » 11 stycznia 2018, 19:00

Gdzie na internecie najlepiej zakupić sprzęgło do D24TIC z M46?
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.

takijedenkuba
Posty: 1638
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: takijedenkuba » 11 stycznia 2018, 20:13

Sytuacja jest taka: Volvo 240 82r bez ABSu, skrzynia M47, prędkościomierz napędzany linką.
W aucie będzie wymieniona skrzynia na M90 która takiej linki nie ma, a licznik ma działać.
W związku z tym mam w planie:
1. Wymienić w moście kosz dyferencjału na taki z koronką/impulsatorem + dekiel z czujnikiem impulsatora + dwużyłowy przewód do licznika ( tak jak w późniejszych wersjach).
2. Wymienić w zestawie zegarów sam prędkościomierz lub cały zestaw z prędkościomierzem zasilanym sygnałem z impulsatora.
Pytania do doświadczonych kolegów:
Czy to zadziała? Czy szukać mam jakiegoś konkretnego licznika czy tylko po prostu sprawnego?
Czy będę potrzebował jeszcze jakiś elementów?
Jeśli ktoś z was przerabiał ten temat, lub wie jak to ugryźć i może się podzielić swoją wiedzą, schematami, wskazówkami, poradą techniczną, będę naprawdę wdzięczny za pomoc.
Kuba
0 x

Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 568
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: fullsize » 11 stycznia 2018, 22:20

Przy okazji wymiany dwumasy w M90, będę chciał uszczelnić co trzeba. Czy dobrze kombinuję, że będę potrzebował na przód uszczelniacza 6843480 + oringu 978268, a na tył uszczelniacza 9183891?
Drugie pytanie, jako umiarkowanego, niezupełnie totalnego ignoranta technicznego: czy wymiana tych uszczelniaczy jest prosta do przeprowadzenia jak skrzynia będzie zrzucona, czy konieczne są jakieś specjalne procedury i/lub dodatkowe demontaże?
Ostatnio zmieniony 11 stycznia 2018, 23:08 przez fullsize, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Volvo 945 B230FK '98
Chevy Caprice Wagon '88
_____________________________
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86

Awatar użytkownika
Angie vel Pinda
Posty: 58
Rejestracja: 19 listopada 2015, 17:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Angie vel Pinda » 11 stycznia 2018, 22:43

Wracając do tematu Bilsteinów. mac-pro napisał, że B6 do obniżenia max 40, powyżej już B8. Jakie w takim razie polecacie do Jamexów -60/-40, B6 czy B8, czy może B8 przód, a B6 tył?

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
0 x

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 605
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: fonderal » 12 stycznia 2018, 00:20

fullsize pisze:Przy okazji wymiany dwumasy w M90, będę chciał uszczelnić co trzeba. Czy dobrze kombinuję, że będę potrzebował na przód uszczelniacza 6843480 + oringu 978268, a na tył uszczelniacza 9183891?

Bingo :)
0 x

xjtdi
Posty: 282
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: xjtdi » 12 stycznia 2018, 07:12

takijedenkuba pisze:Sytuacja jest taka: Volvo 240 82r bez ABSu, skrzynia M47, prędkościomierz napędzany linką.
W aucie będzie wymieniona skrzynia na M90 która takiej linki nie ma, a licznik ma działać.
W związku z tym mam w planie:
1. Wymienić w moście kosz dyferencjału na taki z koronką/impulsatorem + dekiel z czujnikiem impulsatora + dwużyłowy przewód do licznika ( tak jak w późniejszych wersjach).
2. Wymienić w zestawie zegarów sam prędkościomierz lub cały zestaw z prędkościomierzem zasilanym sygnałem z impulsatora.
Pytania do doświadczonych kolegów:
Czy to zadziała? Czy szukać mam jakiegoś konkretnego licznika czy tylko po prostu sprawnego?
Czy będę potrzebował jeszcze jakiś elementów?
Jeśli ktoś z was przerabiał ten temat, lub wie jak to ugryźć i może się podzielić swoją wiedzą, schematami, wskazówkami, poradą techniczną, będę naprawdę wdzięczny za pomoc.
Kuba

Ogólnie dobrze kombinujesz, nie wiem jak w 240 ale być może podobnie jak w 740 były 2 rodzaje koronki w tylnym moście - z większą i mniejszą ilością zębów, dobierając licznik musisz to uwzględnić. Ja zmieniając kiedyś most w 740 z 85" zdziwiłem się jak mi licznik przestał działać, okazało się, że w nowym moście była inna "gęsta" koronka. Takie koronki były w 940 i późnych 740 po 88 a na pewno po 89roku.
0 x

re5pect
Posty: 367
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: re5pect » 12 stycznia 2018, 07:33

Angie vel Pinda pisze:Wracając do tematu Bilsteinów. mac-pro napisał, że B6 do obniżenia max 40, powyżej już B8. Jakie w takim razie polecacie do Jamexów -60/-40, B6 czy B8, czy może B8 przód, a B6 tył?



Do jamexów bezproblemowo starczą B6, ale osobiście dołożyłbym te kilka stówek na b8. Zawsze potem możesz jeszcze zejść kilka cm w dół.
1 x

takijedenkuba
Posty: 1638
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: takijedenkuba » 12 stycznia 2018, 07:44

xjtdi pisze:Ogólnie dobrze kombinujesz, nie wiem jak w 240 ale być może podobnie jak w 740 były 2 rodzaje koronki w tylnym moście - z większą i mniejszą ilością zębów, dobierając licznik musisz to uwzględnić. Ja zmieniając kiedyś most w 740 z 85" zdziwiłem się jak mi licznik przestał działać, okazało się, że w nowym moście była inna "gęsta" koronka. Takie koronki były w 940 i późnych 740 po 88 a na pewno po 89roku.


OK jest to cenna uwaga!
Znane są może numery oem liczników volvo 240 które współpracują z gęstą lub małą ilością zębów na koronce impulsatora?
Obrazek
0 x

Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 1709
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Mareek » 12 stycznia 2018, 08:42

takijedenkuba pisze:Sytuacja jest taka: Volvo 240 82r bez ABSu, skrzynia M47, prędkościomierz napędzany linką.
W aucie będzie wymieniona skrzynia na M90 która takiej linki nie ma, a licznik ma działać.
W związku z tym mam w planie:
1. Wymienić w moście kosz dyferencjału na taki z koronką/impulsatorem + dekiel z czujnikiem impulsatora + dwużyłowy przewód do licznika ( tak jak w późniejszych wersjach).
2. Wymienić w zestawie zegarów sam prędkościomierz lub cały zestaw z prędkościomierzem zasilanym sygnałem z impulsatora.
Pytania do doświadczonych kolegów:
Czy to zadziała? Czy szukać mam jakiegoś konkretnego licznika czy tylko po prostu sprawnego?
Czy będę potrzebował jeszcze jakiś elementów?
Jeśli ktoś z was przerabiał ten temat, lub wie jak to ugryźć i może się podzielić swoją wiedzą, schematami, wskazówkami, poradą techniczną, będę naprawdę wdzięczny za pomoc.
Kuba

Czy to było krótkie pytanie?
Możemy poćwiczyć na moim liczniku.. Na wiosnę.
0 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości