Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

fonderal pisze:Może dlatego, że powiązanie nazwy z liczbą cylindrów było aktualne w serii 100, a w 200 już mniej. 164 miało B30 i żadnego innego, 144 to B18 i B20. Dwusetki na początku trzymały się konwencji, ale ta z czasem się rozmyła. I o ile 260 to V6, o tyle w 1979 roku w 240 diesle rozbiły porządek. A seria 700 to już w ogóle miszmasz pod tym względem.
I żeby było jeszcze drętwiej, 240GLT z lat 1980-1983, z PRV pod maską, a jakże, 6 garowym :P
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Awatar użytkownika
kemizo
Posty: 620
Rejestracja: 01 października 2014, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kemizo »

Czy 940 2.4tic z m90 ma jedno czy dwumase ?
0 x
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

Co mogło spowodować spalenie bezpiecznika nr1 (fuel pump). Z zapalaniem nie było jakiś strasznych problemów, ale bezpiecznik troche stopiło(nawet nie wiem kiedy, odkryłem przez przypadek). Skrzynka bezpieczników tak trochę na mój gust za ciepła
Załączniki
skrzynka_Easy-Resize.com.jpg
skrzynka_Easy-Resize.com.jpg (230.58 KiB) Przejrzano 5752 razy
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Starość nie radość. Takie rzeczy dzieją się przede wszystkim za sprawą wieku, a mianowicie z czasem na skutek utleniania metalu zwiększa się rezystancja złącza (tutaj gniazda bezpiecznika), większy opór to wyższa temperatura, cieplej to szybsza degradacja złącza i proces się sam napędza.
Mogło też być tak, że gniazdo bezpiecznika było luźne np. na skutek częstego wyjmowania i wkładania bezpiecznika, scenariusz i efekt będą takie same, bo powodem jest słaby kontakt. Jest jeszcze jedna możliwa przyczyna takiego czegoś, mianowicie założenie za małego bezpiecznika, takiego na styk. Przy normalnej pracy się nie przepali, za to może się dość mocno grzać. Ale to raczej nie Twój przypadek, bo bezpiecznik masz właściwy, 25A.

W każdym razie nie wiązałbym tego ze zwiększonym poborem prądu przez ten obwód.
1 x
Awatar użytkownika
Volvo 745 turbo
Posty: 734
Rejestracja: 04 października 2014, 19:05

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Volvo 745 turbo »

Pompa paliwa może już być zużyta i przez to się grzeje bezpiecznik.
0 x
Jest 745 87' B230FT USA
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

Volvo 745 turbo pisze:Pompa paliwa może już być zużyta i przez to się grzeje bezpiecznik.
A pompa, której dotyczy bezpiecznik nr1 jest w baku czy pod spodem auta?
0 x
Awatar użytkownika
Volvo 745 turbo
Posty: 734
Rejestracja: 04 października 2014, 19:05

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Volvo 745 turbo »

Pod spodem.
0 x
Jest 745 87' B230FT USA
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

Pytanie nietypowe a konkretnie mowa o 240tce którą cioram na daily, czy ktoś próbował zamontować "gdzieś" w układzie wentylacji prowizoryczny filtr kabinowy/gąbkę/cokolwiek co filtruje powietrze? Do środka wpada pełno kurzu z powietrza i jest to drażniące, czasem nawet zaciągnie jakiś paproch xd
1 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

kemizo pisze:Czy 940 2.4tic z m90 ma jedno czy dwumase ?
Jednomas.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

zlyzuw pisze:Pytanie nietypowe a konkretnie mowa o 240tce którą cioram na daily, czy ktoś próbował zamontować "gdzieś" w układzie wentylacji prowizoryczny filtr kabinowy/gąbkę/cokolwiek co filtruje powietrze? Do środka wpada pełno kurzu z powietrza i jest to drażniące, czasem nawet zaciągnie jakiś paproch xd
Dołączam się do pytania.
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
ODPOWIEDZ