Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Pawel_1966 pisze:
endriugto pisze:
Pawel_1966 pisze:Nie widze zadnego przycisku do wyjmowania zaglowkow. A nie chcą ani milimetr isc do góry

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
Co Ty tam masz za zagłówki pokaż zdjęcie.
Takie. received_258468945047581.jpeg

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
Widzę że mają regulację przód tył. Czyli są takie jak moje. Nie mają dwóch prętów tylko jeden profil na środku. Musisz mocno ciągnąć.
0 x
Awatar użytkownika
Pawel_1966
Posty: 155
Rejestracja: 15 stycznia 2019, 19:16
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pawel_1966 »

endriugto pisze:
Pawel_1966 pisze:
endriugto pisze: Co Ty tam masz za zagłówki pokaż zdjęcie.
Takie. received_258468945047581.jpeg

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
Widzę że mają regulację przód tył. Czyli są takie jak moje. Nie mają dwóch prętów tylko jeden profil na środku. Musisz mocno ciągnąć.
OK!!!!dzięki

Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
0 x
ambasador
Posty: 131
Rejestracja: 22 grudnia 2017, 23:22

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ambasador »

Potwierdzam, ja używałem dźwigni żeby je wyjąć, w sensie, że je podważałem, zastały się od nie używania
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

michlacz231 pisze:Hm auto przed rozbieraniem silnika odpalało na strzała, więc nie wiem czy to to
Tak to klątwa VOLVOhamona.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1225
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Zegary jakie są każdy widzi, 2 Volvo , 2 VDO :) I tu 2 pytania:
Czy w sytuacji jak bym znalazł ciśnienie i temperaturę oleju to będą p&p z wiązką i wtyczką czy trzeba będzie wprowadzać jakieś inne zmiany?
Oraz czy kolor podświetlenia zdefiniowany jest w obu przypadkach "szkłem" czy kolorem żarówki? 2 seryjne Volvo mają podświetlenie zielonkawe podczas gdy oba VDO mają pomarańczową poświatę... :shock: Godzi to w moje gusta estetyczno-wizualne :cry:
zegary.png
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Dwa krótkie pytania:
1) Czy jest jakikolwiek sens mycia wygłuszenia pod maską?
2) Jeśli tak, to jak najlepiej się do dziada zabrać? Internety podpowiadają rozwiązania od kąpieli w wannie po bardzo delikatne muskanie mikrofibrą. Pacjent - oczywiście 960.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Maciek4530 pisze:Zegary jakie są każdy widzi, 2 Volvo , 2 VDO :) I tu 2 pytania:
Czy w sytuacji jak bym znalazł ciśnienie i temperaturę oleju to będą p&p z wiązką i wtyczką czy trzeba będzie wprowadzać jakieś inne zmiany?
Oraz czy kolor podświetlenia zdefiniowany jest w obu przypadkach "szkłem" czy kolorem żarówki? 2 seryjne Volvo mają podświetlenie zielonkawe podczas gdy oba VDO mają pomarańczową poświatę... :shock: Godzi to w moje gusta estetyczno-wizualne :cry:
zegary.png
1. Nie. Do ciśnienia oleju potrzebujesz czujnika który zastępuje czujnik do kontrolki w zwykłym zestawie zegarów (on działa tylko zerojedynkowo). To taki walec z dwoma wyprowadzeniami, jeden do kontrolki i drugi do wskaźnika:

Obrazekb230_vdo_sender by Ben Der Gabelschwanz Teufel, on Flickr

Do B230 potrzeba jeszcze tego krzywego adaptera bo inaczej cośtam przeszkadza żeby go przykręcić. Do B23 i innych dwucyfrowych nie potrzeba adaptera.

Do wskaźnika temperatury oleju potrzeba czujnika wkręcanego w miejsce korka w misce olejowej.

Oba są trudno dostępne i dość drogie.

2. W zegarkach kolor definuje plastikowy, przezroczysty okrąg barwiony na odpowiedni kolor. Volvo stosowało te trupiozielone plastiki, aftermarketowe VDO są pomarańczowe.
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1225
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

dom?n pisze:
Maciek4530 pisze:Zegary jakie są każdy widzi, 2 Volvo , 2 VDO :) I tu 2 pytania:
Czy w sytuacji jak bym znalazł ciśnienie i temperaturę oleju to będą p&p z wiązką i wtyczką czy trzeba będzie wprowadzać jakieś inne zmiany?
Oraz czy kolor podświetlenia zdefiniowany jest w obu przypadkach "szkłem" czy kolorem żarówki? 2 seryjne Volvo mają podświetlenie zielonkawe podczas gdy oba VDO mają pomarańczową poświatę... :shock: Godzi to w moje gusta estetyczno-wizualne :cry:
zegary.png
1. Nie. Do ciśnienia oleju potrzebujesz czujnika który zastępuje czujnik do kontrolki w zwykłym zestawie zegarów (on działa tylko zerojedynkowo). To taki walec z dwoma wyprowadzeniami, jeden do kontrolki i drugi do wskaźnika:

Obrazekb230_vdo_sender by Ben Der Gabelschwanz Teufel, on Flickr

Do B230 potrzeba jeszcze tego krzywego adaptera bo inaczej cośtam przeszkadza żeby go przykręcić. Do B23 i innych dwucyfrowych nie potrzeba adaptera.

Do wskaźnika temperatury oleju potrzeba czujnika wkręcanego w miejsce korka w misce olejowej.

Oba są trudno dostępne i dość drogie.

2. W zegarkach kolor definuje plastikowy, przezroczysty okrąg barwiony na odpowiedni kolor. Volvo stosowało te trupiozielone plastiki, aftermarketowe VDO są pomarańczowe.
Ok, dzięki za rozbudowaną i wyczerpującą odpowiedź. Kurcze, a liczyłem że wskaźniki Volvo będą współgrały z wiązkami od VDO :oops:
0 x
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

@domin czujnik temperatury kupisz na skandixie, ino 44€ kosztuje. Gorzej z ciśnieniem :/
0 x
Obrazek245 1992 B230F M47
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Jeśli wierzyć internetom (nie szukałem w poważnych źródłach... jeszcze) to odpowiednim czujnikiem dla pięciobarowego wskaźnika jest VDO 360-009. Do dziesięciobarowego nie mam pojęcia. Warto zapytać u jakiegoś dilera VDO.

Grupa VAG miała podobne zegarki z podobnymi skalami, Golf GTI i wyższe modele Audi miały prawie identyczne wskaźniki jako akcesoria.
Maciek4530 pisze:Kurcze, a liczyłem że wskaźniki Volvo będą współgrały z wiązkami od VDO :oops:
Z wiązkami na pewno, z czujnikami już gorzej :)
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
ODPOWIEDZ