Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Milco pisze:Przy wyższych obrotach jest lepsze smarowanie
;) jest takie samo.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

Sinuspi pisze:
Milco pisze:Przy wyższych obrotach jest lepsze smarowanie
;) jest takie samo.
Proszę.
https://www.ms-motorservice.com/pl/tech ... u-jalowym/
Artykuł jeden z wielu / pierwszy z brzegu.
Nagłówki mówią o docieraniu, lecz w tekście w kilku miejscach jest już mowa o codziennej eksploatacji i szczegółach smarowania podczas pracy przy różnych prędkościach obrotowych.
Pozdrawiam.
0 x
Awatar użytkownika
monter87
Posty: 138
Rejestracja: 18 marca 2018, 09:44
Lokalizacja: Ryki

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: monter87 »

Bardzo ciekawy artykuł.
A ze mnie się zawsze śmiali jak mówiłem, że "emerycka" jazda zabija silnik i że czasem dobrze jest jak rura wydechowa robi się czerwona :)

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Milco pisze:
Sinuspi pisze:
Milco pisze:Przy wyższych obrotach jest lepsze smarowanie
;) jest takie samo.
Proszę.
https://www.ms-motorservice.com/pl/tech ... u-jalowym/
Artykuł jeden z wielu / pierwszy z brzegu.
Nagłówki mówią o docieraniu, lecz w tekście w kilku miejscach jest już mowa o codziennej eksploatacji i szczegółach smarowania podczas pracy przy różnych prędkościach obrotowych.
Pozdrawiam.
Nadal twierdzę tak samo.
Nie będziemy ? się doktoryzować o własnościach fizycznych cieczy nieniutonowskich i parametrach w aspekcie temperatury ich pracy ?.
Nadal twierdzę i będę twierdził, że mniej wysilone obciążone mechanicznie i cieplnie motory są trwalsze (no przecież się ledwie ledwie kręcą i cały czas są zimne ;) ).
Bardzo wysoka temperatura np. w okolicach pracujących tłoków wpływa na obniżenie lepkości oleju a tym samym na trwałość ustrojstwa.
To jak mamy kręcić ? :D przecież przybywa ciepła od tarcia, a trzeba to jeszcze odpowiednio posmarować.

Wobec tego trzeba powiedzieć, że sprawna pompa oleju i drożny układ magistrali smarowania wraz ze wzrostem obrotów silnika dostarcza proporcjonalnie więcej (ilości - wydatek) oleju do węzłów tarcia. Uzupełnić to trzeba, że ważnym elementem jest olej.

Wobec tego, że Dom?in ma mnie nieco dosyć - kończę.
Pozdrawiam.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Sinuspi pisze: Wobec tego, że Dom?in ma mnie nieco dosyć - kończę.
A ma? :D
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

dom?n pisze:
Sinuspi pisze: Wobec tego, że Dom?in ma mnie nieco dosyć - kończę.
A ma? :D
Nie mówi, nie pisze ;) :mrgreen: :D a ja się staram hamulować / ogarniać.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
populus
Posty: 64
Rejestracja: 05 marca 2017, 23:41

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: populus »

Witam,
Panowie czy na 740 przedlifcie wszystkie blachy mają 1 mm? Gdzie znajdę jakieś informacje na ten temat?
Orientujecie się czy dostępne reperaturki z Klokkerholma trzymają wymiar jeśli chodzi o grubość, względem oryginału? Pozdrawiam
0 x
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1034
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

populus pisze:Witam,
Panowie czy na 740 przedlifcie wszystkie blachy mają 1 mm? Gdzie znajdę jakieś informacje na ten temat?
Orientujecie się czy dostępne reperaturki z Klokkerholma trzymają wymiar jeśli chodzi o grubość, względem oryginału? Pozdrawiam
Nie wiem jak 740, ale blachy do 240 oryginalnie to 1mm
Reparaturki Klokkerholma 0,8 mm. Papier ;)
1 x
Obrazek
Jacek
Posty: 78
Rejestracja: 16 listopada 2014, 20:37

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Jacek »

A więc tak ;grubość blachy na progach w serii 200 to 0,8 mm ,a na dachu 1mm :
0 x
Awatar użytkownika
populus
Posty: 64
Rejestracja: 05 marca 2017, 23:41

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: populus »

sambo pisze: Reparaturki Klokkerholma 0,8 mm. Papier ;)
Sambo, jakie inne? skoro te ponoć najlepsze/jedyne sensowne na krajowym rynku....
0 x
ODPOWIEDZ