Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

dom?n pisze:Czy w kabinie 940 powinienem słyszeć jak szumi pompa paliwa spod fotela pasażera?
Przy prawidłowo działającej pompie nic nie powinno być słychać nawet na postoju, jak pompa się kończy lub jest uszkodzona może być ją słychać nawet podczas jazdy.
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

xjtdi pisze:
dom?n pisze:Czy w kabinie 940 powinienem słyszeć jak szumi pompa paliwa spod fotela pasażera?
Przy prawidłowo działającej pompie nic nie powinno być słychać nawet na postoju, jak pompa się kończy lub jest uszkodzona może być ją słychać nawet podczas jazdy.
Poprzednia syczała jeszcze głośniej, a do tego brzmiała jakby przerywała.
Obecna (nowa Maxgear) syczy ciszej i jednostajnie, ale byłem wyczulony na poprzedni dźwięk i nową też słyszę.
Auto nie miało żadnych problemów z niedoborami paliwa i po wymianie jeździ identycznie.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

czk pisze:
xjtdi pisze:po ostatnich bojach w sedanie 940 gdzie na nowych sprężynach tył stał niżej niż na starych nie mam ochoty na eksperymenty...
Rozwiń proszę :geek:
W sedanie 940 mam butlę LPG 100L która trochę waży, na starych sprężynach tył już nisko siedział więc czas na wymianę. Gość z sklepu miała 3 opcje sprężyn, do sedana, do kombi i do kombi wzmacniane. Kupiłem niby te najtwardsze i ku mojemu zdziwieniu po montażu było tak samo jeśli nie gorzej niż na starych sprężynach, tłumik końcowy prawie tarł po glebie, nazwę producenta pominę milczeniem (krajowy)...
Fakt, butla zatankowana do pełna, do tego z pół baku PB i trochę drobiazgów w bagażniku ale nie może tak być na pusto, jak by mi wsiadły 4 grubsze osoby to bym chyba krzesał tłumikiem iskry po asfalcie. Uprzedzając komentarze, tłumik Bosal, do tego auta, zamontowany prawidłowo, gumy nie oberwane, nie tu był problem.
Finalnie kupiłem sprężyny firmy KYB wersja do kombi wzmacniana (grubszy drut) i te są akceptowalne, tył stoi odpowiednio wysoko auto przyjemnie sztywno-sprężyste.
0 x
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

dom?n pisze:
xjtdi pisze:
dom?n pisze:Czy w kabinie 940 powinienem słyszeć jak szumi pompa paliwa spod fotela pasażera?
Przy prawidłowo działającej pompie nic nie powinno być słychać nawet na postoju, jak pompa się kończy lub jest uszkodzona może być ją słychać nawet podczas jazdy.
Poprzednia syczała jeszcze głośniej, a do tego brzmiała jakby przerywała.
Obecna (nowa Maxgear) syczy ciszej i jednostajnie, ale byłem wyczulony na poprzedni dźwięk i nową też słyszę.
Auto nie miało żadnych problemów z niedoborami paliwa i po wymianie jeździ identycznie.
Filtr paliwa wymieniałeś może przy tej okazji? Ja raz chciałem zrobić dobrze i zmieniłem filtr paliwa, po zmianie był właśnie taki syczący dźwięk, myślałem, że to pompa padła ale coś mnie tknęło i założyłem stary filtr spowrotem. Syczenie ustało, pompa ponownie chodziła cicho na starym filtrze. Finalnie kupiłem inny nowy filtr paliwa taki jak oryginalnie w metalowej obudowie.
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

xjtdi pisze:Filtr paliwa wymieniałeś może przy tej okazji? Ja raz chciałem zrobić dobrze i zmieniłem filtr paliwa, po zmianie był właśnie taki syczący dźwięk, myślałem, że to pompa padła ale coś mnie tknęło i założyłem stary filtr spowrotem. Syczenie ustało, pompa ponownie chodziła cicho na starym filtrze. Finalnie kupiłem inny nowy filtr paliwa taki jak oryginalnie w metalowej obudowie.

Tak, filtr też nówka sztuka.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

dom?n pisze:
xjtdi pisze:Filtr paliwa wymieniałeś może przy tej okazji? Ja raz chciałem zrobić dobrze i zmieniłem filtr paliwa, po zmianie był właśnie taki syczący dźwięk, myślałem, że to pompa padła ale coś mnie tknęło i założyłem stary filtr spowrotem. Syczenie ustało, pompa ponownie chodziła cicho na starym filtrze. Finalnie kupiłem inny nowy filtr paliwa taki jak oryginalnie w metalowej obudowie.
Tak, filtr też nówka sztuka.
Wielu zakłada pompę licząc na to ze jak jest nowa to jest OK. Przed założeniem do auta wg mnie warto podłączyć taką pompę, obciążyć paliwem i zobaczyć jak pracuje i jak pracuje po zamontowaniu.
Niektóre pompy pracują głośno jak zwykły silnik od sieczkarni (bo taka jest konstrukcja i wykonanie). Jak ma po drodze opory, to jeszcze głośniej pracuje.
W LH nie ma co się zepsuć jak tylko szczotki i tulejki osi wirnika.
Każdej pompie pomoże (nie zaszkodzi) minerał 2T.
Obecne eko paliwa z etanolem nie służą wielu elementom układu paliwowego, dlatego 2T warto stosować.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Michasioo
Posty: 24
Rejestracja: 04 października 2018, 00:22

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Michasioo »

Cześć, gdzies kiedyś mi się rzuciło w oczy że pompy wspomagania w redbloku pasują zamiennie(poza kołem) od starych vagów. Macie wiedzę z jakich konkretnie modeli podejdą do b200ft '95?

https://www.otomoto.pl/oferta/pompa-wsp ... CHSnC.html?
https://allegro.pl/oferta/pompa-wspomag ... 9101762059

?
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Na mój gust jak ma pasować od jakiegoś vaga, to od jeszcze starszego. Te z linków imo nie za bardzo.
Na allegro ceny pomp do redbloka są z sufitu, nie dałbym więcej niż 50 zł.
0 x
Michasioo
Posty: 24
Rejestracja: 04 października 2018, 00:22

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Michasioo »

fonderal pisze:Na allegro ceny pomp do redbloka są z sufitu, nie dałbym więcej niż 50 zł.
Otóż to, dlatego chce zakombinować i ogarnąć taniej :)
Chyba sobie poradziłem, https://allegro.pl/oferta/arosa-lupo-po ... 9115570749
wygląda bardzo podobnie do https://www.volvofan.pl/Pompa-wspomagan ... p4755.html
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Ta już lepsza. Z tym, że jest inne mocowanie koła pasowego i podmiankę w domu będzie zrobić trudno, potrzebny bardzo solidny ściągacz i być może potem prasa.
A co się dzieje? Może wystarczy dłubnąć w zaworze ustalającym ciśnienie? Te pompy są raczej pancerne...

Btw ta z volvofanu jest do diesla, koło w benzynowych ma 150 mm średnicy. I oidp. w benzynowych jest jeszcze wygięty o 90 stopni króciec do podłączania węża zasilania, w dieslu jest prosty jak w tej do arosy.
3 x
ODPOWIEDZ