Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Michasioo
Posty: 24
Rejestracja: 04 października 2018, 00:22

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Michasioo »

czk pisze:Jakie powinno być spalanie w B230FB? Czuć te 20km więcej, ale FD zarówno w 240 jak i 940 pali mi zawsze i wszędzie +- 10 litrów, za to FB w 940 ma zasięg taki sam jak FD w 240... na baku 80l vs 50l... 14, 15 litrow sobie wciąga. Normalne?
kredka44ta pisze:Tu raczej wątpię, bo to są kolejne problemy z licznikiem, zaczęło się od rozlanego zegara, poziomu paliwa, potem predkosciomierz, teraz obrotomierz. Ściąganie drewna opanowane do perfekcji :lol:
Czy istnieje w ogóle jasna i klarowna odpowiedz na pytanie gdzie i jak skutecznie naprawiać te felerne liczniki z 940? Szukam i znaleźć nie mogę :|
Jeśli chcesz próbować naprawy samodzielnie to polecam https://www.volvoclub.org.uk/faq/Electr ... Repair.htm
0 x
Awatar użytkownika
pmiczka
Posty: 75
Rejestracja: 12 marca 2020, 19:39

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pmiczka »

Cześć!
którędy najszybciej dobrać się do wentylatora dmuchawy w 940?
0 x
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

pmiczka pisze:Cześć!
którędy najszybciej dobrać się do wentylatora dmuchawy w 940?
Nie wiem czy w 940 jest tak samo ale ja w 740 zdemontowałem schowek przed pasażerem i wentylator był dostępny
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

W 940 przez schowek może być ciężko, przynajmniej w mojej:)
Po zdjęciu osłony nad nogami pasażera widać silnik dmuchawy. Widać też dwie śrubki, trzecią trzeba sobie wymacać z tyłu. Odkręcasz i wyciągasz wiatrak do dołu. Całość zajmuje jakieś 15 minut, dla wygody może się przydać dłuższy śrubokręt.
0 x
Awatar użytkownika
pmiczka
Posty: 75
Rejestracja: 12 marca 2020, 19:39

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pmiczka »

Dzięki za porady!
Poszło :)
Teraz tylko wyczyścić drobinek liści i innego badziewia i będzie cichutko w samochodzie :)
IMG_20200324_155309569.jpg
IMG_20200324_155309569.jpg (2.67 MiB) Przejrzano 5609 razy
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

pmiczka pisze:Dzięki za porady!
Poszło :)
Teraz tylko wyczyścić drobinek liści i innego badziewia i będzie cichutko w samochodzie :)
IMG_20200324_155309569.jpg
A był hałaśliwy? Nie ma luzów?
0 x
Awatar użytkownika
pmiczka
Posty: 75
Rejestracja: 12 marca 2020, 19:39

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pmiczka »

Luzu nie wyczułem. Zamontowałem po wymyciu szczoteczką przedmuchaniu powietrzem, nasmarowaniu uszczelki i nic nie słychać. Może nie jest aż tak cicho jak było przy wyjeździe z fabryki, bo coś tam minimalnie słychać, ale jestem mega zadowolony. Dzięki!
1 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

pmiczka pisze:Luzu nie wyczułem. Zamontowałem po wymyciu szczoteczką przedmuchaniu powietrzem, nasmarowaniu uszczelki i nic nie słychać. Może nie jest aż tak cicho jak było przy wyjeździe z fabryki, bo coś tam minimalnie słychać, ale jestem mega zadowolony. Dzięki!
Za szybki jesteś. Tam jest dobrze nasmarować łożyska chociaż jakiegoś lejącego smaru dać i pozwolić spłynąć. Właśnie łożyska tam padają i jest po ptakach trzeba cały element wymieniać a współczesne zamienniki jakością nie grzeszą.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

endriugto pisze:Za szybki jesteś. Tam jest dobrze nasmarować łożyska chociaż jakiegoś lejącego smaru dać i pozwolić spłynąć. Właśnie łożyska tam padają i jest po ptakach trzeba cały element wymieniać a współczesne zamienniki jakością nie grzeszą.
Potwierdzam.
Niedawno wywaliłem na złom kilka wentylatorów z F16 (ciężarówki z 1993, nie samolotu), poza napięciem i szczegółami mocowania były takie same jak w osobówkach. Wszystkie były wymienione z powodu łożysk padniętych na tyle, że nie do odratowania. W ciężarówce wentylator wytrzymywał jakieś 3-4 lata...
1 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1236
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Panowie! Jakiś namiar na reparaturki nadkoli P+L tył do Volvo 240 poliftowego?
EDIT: reparaturki Klokkerholm z volvofan nadają się? @jinx takie ma, ktoś jeszcze użył takich? :D
0 x
ODPOWIEDZ