Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

fonderal pisze:Wypadałoby jeszcze dowiedzieć się, którędy zwiało pozostałe 800g. Bo jak raz uciekło, to samo się nie uszczelni...
Wiesz co szczelność sprawdzana była na maszynie i niby jest ok. A klima była napełniana ponad trzy lata temu więc trochę czasu minęło i się zużyło, mam nadzieję że jest szczelny układ. A przy okazji mam pytanie o nawiewy bo sytuacje mam.taka że jak ustawie kierunek powietrza na gębę to z tego co zauważyłem jak jadę np w korku bądź po z mniejszymi prędkościami to wieje na gębę ale.jak np wyjadę na trasę to się zmienia o wieje tylko na nogi po chwili wraca na gębę i tak w kółko. I nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to że jest ustawione na gębę a nie na automat. I dzieje się tak tylko przy włączonej klimie. Jak klima wyłączona to działa dobrze i tak jak ustawie tak wieje cały czas. O co kaman?
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Sprawdzanie próżnią na maszynie szczerze mówiąc bardziej poprawia samopoczucie niż diagnozuje szczelność. Kilka razy miałem tak, że maszyna pokazywała ok., a przy kontroli azotem wychodziły nieszczelności. Ucieczka 800g w 3 lata to nie jest naturalny ubytek, coś gdzieś dokonuje żywota, na ogół pierwszy do odstrzału idzie skraplacz. Obawiam się, że teraz czynnik ucieknie szybciej, niż w 3 lata...
Btw miałem kiedyś 440, przez pierwsze 15 lat nie było żadnego ubytku w ogóle. Potem przez następne 3 też nie, dalej nie wiem bo sprzedałem.

Nawiewy są sterowane podciśnieniem z silnika. Pod kolektor jest podłączona rurka, zanim wejdzie do kabiny jest zaworek zwrotny (są dwa, drugi jest do rurki idącej do czujnika w lampce, tam podciśnienie wymusza ruch powietrza wokół czujnika). Zaworek ma za zadanie niedopuszczenie do pojawienia się nadciśnienia z turbiny w układzie sterowania nawiewami. Jak zaworek będzie nieszczelny - po zadziałaniu turbiny nawiewy będą głupieć.
Druga rzecz to samo sterowane klimatyzacją. Ustawiasz wszystko na panelu, ale ostatnie zdanie ma sterownik silnika, on decyduje kiedy można włączyć kompresor a kiedy nie. W niektórych sytuacjach (jazda pod górę, jazda autostradą z wysokimi prędkościami, wyprzedzanie z butem w podłodze itd) może uznać, że obciążenie silnika jest na tyle duże, że należy go odciążyć przez wyłączenie klimy. Wtedy też - przynajmniej w ustawieniu AUT, w innych nie sprawdzałem - przełącza się nawiew z kratek na nogi, nie pytaj po co bo nie wiem:)
Po trzecie ważny jest układ chłodzenia, ecu odłączy klimę jak temperatura silnika za bardzo wzrośnie. Może być tak, że temperatura rośnie, sterownik wyłącza klimę, temperatura spada, klima się uruchamia i tak w kółko. W takt włączania i wyłączania klimy będą przestawiały się nawiewy. Przy ręcznie wyłączonej klimie zjawisko nie wystąpi.
No i w końcu po czwarte może być jakaś nieszczelność któregoś zaworka w rozdzielaczu podciśnień, ale to raczej nie ten przypadek, bo wariowałoby niezależnie od włączenia albo nie klimatyzacji.

Na szybko tyle mi przychodzi do głowy...
0 x
zachatąwujta
Posty: 118
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zachatąwujta »

Tak jak fonderal napisał. Na maszynie to sobie możesz... Taki ubytek nie jest naturalny. Nabijasz azot, woda z mydłem i jedziesz wszystko po kolei. Ja ostatnio trzy razy napełniałem azot. Za drugim razem siedziałem trzy godziny i szukałem aż znalazłem naprawdę mikro dziurkę na okuciu wężyka ameliniowego.
Co do nawiewów to nie trzyma Ci podciśnienia na sterowaniu.
0 x
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

Cześć. Pytanie o pasek alternatora i pompy wody. Według instrukcji powinien być 10x1275. Przy stosunkowo niedawnej wymianie był założony 13x1275.
Niedługo po wymianie zaczął się strzępić w jednym miejscu i wylazła nitka. Po ucięciu znów wylazła itd. Ostatecznie mu się pękło.
Czy to, że był szerszy - mogło mieć wpływ? Czy bez znaczenia?
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Milco pisze:Cześć. Pytanie o pasek alternatora i pompy wody. Według instrukcji powinien być 10x1275. Przy stosunkowo niedawnej wymianie był założony 13x1275.
Niedługo po wymianie zaczął się strzępić w jednym miejscu i wylazła nitka. Po ucięciu znów wylazła itd. Ostatecznie mu się pękło.
Czy to, że był szerszy - mogło mieć wpływ? Czy bez znaczenia?
Jak najbardziej 13mm zdaje egzamin. Strzępienie oplotu może nasapać wskutek wady materiałowej lub nie osiowości koła alternatora z kołem wału lub niewłaściwego jego naciągu.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
zzjacek
Posty: 45
Rejestracja: 13 czerwca 2017, 23:10
Lokalizacja: Szczecin

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zzjacek »

U mnie w FK na pompie wspomagania i wody oraz na alternatorze mam paski 11,9, a 13 jedynie na kompresorze klimatyzacji. Tam gdzie jest 11,9 szerszy ewidentnie byłby nieprawidłowy. Ale może w B204FT jest inaczej :)
0 x
Obrazek S80 Executive 2004 D5244T
ex V40 2.0LPT / 945 2.4TD / V70 I 2.5TDI / 764 2.4TD / V70 III 2.0D / 945 2.3Ti
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

zzjacek pisze:U mnie w FK na pompie wspomagania i wody oraz na alternatorze mam paski 11,9, a 13 jedynie na kompresorze klimatyzacji. Tam gdzie jest 11,9 szerszy ewidentnie byłby nieprawidłowy. Ale może w B204FT jest inaczej :)
U mnie od wspomagania i klimy według specyfikacji mają być 13x1175 (oba takie same).
Natomiast od pompy wody i altka - 10x1275.
Głównie chodzi o to, że nie wiem, jaki mam teraz założyć. Czy taki jak mówi fabryka, czy szerszy (13mm).
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Zakładaj jak fabryka przykazała, lepsze jest wrogiem dobrego.
Jak napisał Sławek, wcześniej warto sprawdzić, czy wszystkie koła pasowe są w jednej płaszczyźnie. Jak będzie widać gołym okiem że nie są, to wcześniej czy później każdy pasek się podda.
0 x
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

fonderal pisze:Zakładaj jak fabryka przykazała, lepsze jest wrogiem dobrego.
Też zwykle jestem tego zdania..
Stary pasek (10x1275) działał bez problemu długo. Od zakupu wozu na pewno 2 lata z hakiem + to co wcześniej, czyli nie wiadomo ile, ale sądzę, że nie mało.
Zużycie na nim widać i wymieniony został bardziej na wszelki wypadek...
Nowy - 13x1275 - zaczął poddawać się praktycznie od razu i ostatecznie wymiękł po 3-4 tys. km (dokładnie teraz nie pamiętam ile było, gdy wymieniałem, ale jakoś 3-4 mies. temu mniej więcej).
Tak więc ponownie założyłem stary, który miałem fuksem w bagażniku.
fonderal pisze:Jak napisał Sławek, wcześniej warto sprawdzić, czy wszystkie koła pasowe są w jednej płaszczyźnie. Jak będzie widać gołym okiem że nie są, to wcześniej czy później każdy pasek się podda.
Fakt jest taki, że stary pasek wytrzymał bez problemu dużo dłużej niż nowy na tych kołach... więc nie jestem pewien, czy to ich wina.
Najlepiej by było założyć teraz 10x1275 i zobaczyć ile wytrzyma. Tak sądzę..
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Milco pisze:
fonderal pisze:Zakładaj jak fabryka przykazała, lepsze jest wrogiem dobrego.
Też zwykle jestem tego zdania..
Stary pasek (10x1275) działał bez problemu długo. Od zakupu wozu na pewno 2 lata z hakiem + to co wcześniej, czyli nie wiadomo ile, ale sądzę, że nie mało.
Zużycie na nim widać i wymieniony został bardziej na wszelki wypadek...
Nowy - 13x1275 - zaczął poddawać się praktycznie od razu i ostatecznie wymiękł po 3-4 tys. km (dokładnie teraz nie pamiętam ile było, gdy wymieniałem, ale jakoś 3-4 mies. temu mniej więcej).
Tak więc ponownie założyłem stary, który miałem fuksem w bagażniku.
fonderal pisze:Jak napisał Sławek, wcześniej warto sprawdzić, czy wszystkie koła pasowe są w jednej płaszczyźnie. Jak będzie widać gołym okiem że nie są, to wcześniej czy później każdy pasek się podda.
Fakt jest taki, że stary pasek wytrzymał bez problemu dużo dłużej niż nowy na tych kołach... więc nie jestem pewien, czy to ich wina.
Najlepiej by było założyć teraz 10x1275 i zobaczyć ile wytrzyma. Tak sądzę..
Zakładaj jak Ciotka uważa. Ja, a ja .... jeździłem i mając pończochę zamiast paska, ale nie na głowie czy nogach lecz na alternatorze. Dohtoryzować się nie mam zamiaru czy 10x czy 13 jest lepszy. Czasem trza odwrotnie pomyśleć, czemu na kompresorze jest 13mm a przecież można 10, i czemu kiedyś były dwa pasy klinowe na wale-pompie-wspomaganiu jak w 740.
Co do osiowości, to czasem koło zrzuci pasek, raz , dwa, ale jak do...sz naciąg to albo śruba puści albo pasek się puści.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ