Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Iwan
Posty: 69
Rejestracja: 16 kwietnia 2021, 10:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Iwan »

Czy ktoś podpowie gdzie kupić jakieś uniwersalne dekielki do felg? A może na forum ktoś "robi"?
Do "zatkania" otwór o średnicy wewn. 50 mm, zewn. 60 mm.
Ewentualnie zostaje alledrogo, ale po wstępnym rozeznaniu musiałbym osobno kupić dekielki i osobno naklejki z logo/ napisem "volvo".
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3657
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Iwan pisze:Czy ktoś podpowie gdzie kupić jakieś uniwersalne dekielki do felg? A może na forum ktoś "robi"?
Do "zatkania" otwór o średnicy wewn. 50 mm, zewn. 60 mm.
Ewentualnie zostaje alledrogo, ale po wstępnym rozeznaniu musiałbym osobno kupić dekielki i osobno naklejki z logo/ napisem "volvo".
U mnie skończyło się na osobnych dekielkach i naklejkach a szukałem intensywnie...
0 x
Mitek91
Posty: 178
Rejestracja: 17 stycznia 2021, 16:35

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mitek91 »

Jak jesteśmy w temacie znaczków to polecam opcję wymiany wciskanego emblematu w kierownicy jak ktoś ma taką środkową wstawkę jak ja- 3 dychy oem volvo, czas oczekiwania 5 dni. Nie opłaca się kupować w skandixie a efekt jest fajny.
Załączniki
20210818_123452.jpg
20210818_123452.jpg (1.27 MiB) Przejrzano 3300 razy
3 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1247
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Czy ktoś spotkał się z awaria czujnika temperatury wody w 240 B230F - tym do ECU (przy 3-cim cylindrze)? jakie mogą być jego objawy? Wóz w połowie nowy a zaczynam i się sypać zaraz przed zlotem i nie mam pojęcia gdzie szukać już przyczyn podwyższonych obrotów, lekko ubogiej mieszanki itd....
1 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3086
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Maciek4530 pisze:Czy ktoś spotkał się z awaria czujnika temperatury wody w 240 B230F - tym do ECU (przy 3-cim cylindrze)? jakie mogą być jego objawy? Wóz w połowie nowy a zaczynam i się sypać zaraz przed zlotem i nie mam pojęcia gdzie szukać już przyczyn podwyższonych obrotów, lekko ubogiej mieszanki itd....
Oporność czujnika zmierzysz, ale musisz znać temperatury.
Podwyższone obroty to bocznikowiec, s.lambada, nieszczelność wylotu i dolotu, złe działanie s.lambada jak też sam licznik oraz hall w moście, zacinająca się linka, czy też nie z/o TPS.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Maciek4530 pisze:Czy ktoś spotkał się z awaria czujnika temperatury wody w 240 B230F - tym do ECU (przy 3-cim cylindrze)? jakie mogą być jego objawy? Wóz w połowie nowy a zaczynam i się sypać zaraz przed zlotem i nie mam pojęcia gdzie szukać już przyczyn podwyższonych obrotów, lekko ubogiej mieszanki itd....
Czujniki nie są wieczne ale psują się bardzo rzadko, u mnie był problem z wolnymi obrotami, falowały i były trochę za wysokie z tym że czujnik się nie uskodził tylko po wymianie głowicy w tej nowszej był czujnik nie tego typu co trzeba.
Zwykle jednak jesli był problem z wolnymi obrotami w B230F z LH2.2 to albo miałem nieszczelność w dolocie albo problem był po stronie układu zapłonowego.
Przy LH2.2 do pracy niezbedny jest tylko czujnik położenia wału, ten w podstawie aparatu zapłonowego. Cała reszte można odpiąć i auto powinno pracowac dalej, jest to jakaś mateoda na wymacanie co może być nie tak i co powoduje zaburzenia pracy.
Jesli jesteś pewien, że mieszanka jest za uboga sprawdź sygnał z sondy lambda, może "leży na ubogo" i zwyczajnie nie działa wprowadzając w błąd komputer? Jak odepniesz całkowicie sonde i zresetujesz komp LH2.2 to bedzie pracował na sztywnej mapie tzw. awaryjnej na bogato.
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1247
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

xjtdi pisze:
Maciek4530 pisze:Czy ktoś spotkał się z awaria czujnika temperatury wody w 240 B230F - tym do ECU (przy 3-cim cylindrze)? jakie mogą być jego objawy? Wóz w połowie nowy a zaczynam i się sypać zaraz przed zlotem i nie mam pojęcia gdzie szukać już przyczyn podwyższonych obrotów, lekko ubogiej mieszanki itd....
Czujniki nie są wieczne ale psują się bardzo rzadko, u mnie był problem z wolnymi obrotami, falowały i były trochę za wysokie z tym że czujnik się nie uskodził tylko po wymianie głowicy w tej nowszej był czujnik nie tego typu co trzeba.
Zwykle jednak jesli był problem z wolnymi obrotami w B230F z LH2.2 to albo miałem nieszczelność w dolocie albo problem był po stronie układu zapłonowego.
Przy LH2.2 do pracy niezbedny jest tylko czujnik położenia wału, ten w podstawie aparatu zapłonowego. Cała reszte można odpiąć i auto powinno pracowac dalej, jest to jakaś mateoda na wymacanie co może być nie tak i co powoduje zaburzenia pracy.
Jesli jesteś pewien, że mieszanka jest za uboga sprawdź sygnał z sondy lambda, może "leży na ubogo" i zwyczajnie nie działa wprowadzając w błąd komputer? Jak odepniesz całkowicie sonde i zresetujesz komp LH2.2 to bedzie pracował na sztywnej mapie tzw. awaryjnej na bogato.
Tylko tutaj to LH 2.4, wedle greenbooka ma sporo elementów potrzebnych do poprawnej pracy. Ci do lambdy, jest nowy Bosch o identycznych numerach co oryginał 30-letni.
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1247
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Sinuspi pisze:
Maciek4530 pisze:Czy ktoś spotkał się z awaria czujnika temperatury wody w 240 B230F - tym do ECU (przy 3-cim cylindrze)? jakie mogą być jego objawy? Wóz w połowie nowy a zaczynam i się sypać zaraz przed zlotem i nie mam pojęcia gdzie szukać już przyczyn podwyższonych obrotów, lekko ubogiej mieszanki itd....
Oporność czujnika zmierzysz, ale musisz znać temperatury.
Podwyższone obroty to bocznikowiec, s.lambada, nieszczelność wylotu i dolotu, złe działanie s.lambada jak też sam licznik oraz hall w moście, zacinająca się linka, czy też nie z/o TPS.
Bocznikowiec = Silnik krokowy (sprawdzony z testu obd i czyszczony dwa razy od początku roku, wydaje się sprawny), dolot szczelny jak w żadnym moim wozie - zmieniłem wszystkie podciśnienia, sprawdziłem wszystkie rurki, podciśnienia nowe z fmic, wszystko na opaskach - nowa uszczelka kolektora i przepustnicy, sonda lambda nowiutka ori Bosch, czujnik prędkości obrotowej planuję podmienić w weekend lub po weekendzie (mam ori volvo nie używany ale z dwoma pęknięciami w izolacji z racji wieku i nowy z Ali), linki działają płynnie, zero problemów, tps przetestowany przez obd - z czytuje otwarcie max, połowa i słychać jak klika na "sucho" nawet po delikatnym kliknięciu.
1 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Czy miał ktoś styczność z wtryskiwaczami z Ali?
US $34.20 31%OFF | 4Pcs Fuel Injector 0280150804 for Volvo 940 740 760 2.3L 1990-1995 for Citroen for Renault
https://a.aliexpress.com/_uAtw7G
W tej cenie (nowe) to jedynie w Polsce używki można dostać. Zastanawiam się czy ich wydajność jest np jak 50% oryginału, a biorąc pod uwagę że te które mam u siebie mogą mieć 350kkm to i tak chyba będą lepsze...
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
MarcinS
Posty: 443
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Maciek4530 pisze:
...tps przetestowany przez obd - z czytuje otwarcie max, połowa i słychać jak klika na "sucho" nawet po delikatnym kliknięciu.
Masz obd w dwusecie :!: :?: :!:

Z tego co mi wiadomo, to tps w LH2.4 daje sygnał o zamkniętej, albo full otwartej przepustnicy i nic po drodze.
Obrazek

Może masz założony jakiś inny?
0 x
ODPOWIEDZ