Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
ana
Posty: 205
Rejestracja: 16 czerwca 2017, 15:07
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ana »

Sinuspi - myślałam nad tym pędzelkiem , przeraża.... :lol:
Erni35 - czyli uda się lub nie :)
Endriu - byłam pewna , że nikt z forum nie ryzykował ;)

Dziękuję Panowie.
0 x
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

Ja myję "letni" silnik, karcher + chemia do silnika, pędzelek do ciężko dostępnych miejsc + kompresor do wydmuchania wody z różnych zakamarków. Na myjni o tyle fajnie że można umyć ciepłą wodą aa to pomaga szybciej zobaczyć oryginalny kolor bloku :twisted:
1 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

ana pisze:Sinuspi - myślałam nad tym pędzelkiem , przeraża.... :lol: Dziękuję Panowie.
Jak Ciocia uważa :D ;) ja pędzelkiem rano przy goleniu jeżdżę, także jest to pożyteczne prehistoryczne urządzenie inżynieryjne a i pobudza wyobraźnie pozamotoryzacyjną :lol:
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ana
Posty: 205
Rejestracja: 16 czerwca 2017, 15:07
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ana »

V945turbo pisze:Ja myję "letni" silnik, karcher + chemia do silnika, pędzelek do ciężko dostępnych miejsc + kompresor do wydmuchania wody z różnych zakamarków. Na myjni o tyle fajnie że można umyć ciepłą wodą aa to pomaga szybciej zobaczyć oryginalny kolor bloku :twisted:
Widzę że nie obejdzie się bez pędzelka ... :lol:
0 x
Awatar użytkownika
m.c.2
Posty: 66
Rejestracja: 16 lutego 2015, 21:26
Lokalizacja: Obrowo/Toruń

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: m.c.2 »

też raz w roku myjką jadę, tylko że zamiast pędzelka mam szczoteczkę do zębów ;p
1 x
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

m.c.2 pisze:też raz w roku myjką jadę, tylko że zamiast pędzelka mam szczoteczkę do zębów ;p
Do mycia silnika kupuje się:

- benzynę 1ltr.
- ropę 1ltr.
- Dimer (klasyka gatunku) litrowy, rozcieńcza 1:20 w butelkę z atomizerem

Jako wspomagacze powyższych:

- http://allegro.pl/szczotka-do-naczyn-sz ... 97015.html - musi mieć twarde włosie i jak najszerszy kąt pracy, 2 sztuki
- pędzel prosty płaski z twardym włosiem, dość szeroki - 2 sztuki
- pędzel prosty płaski z miękkim włosiem, szeroki - 2 szt.
- pędzel okrągły wąski z długim włosiem - 2 sztuki

Karton po dużej lodówce, pralce - 2szt. jako podkładka pod silnik.

Silnik do mycia dokładnego musi być zimny!

Najpierw najtłustsze i najbardziej zabrudzone rzeczy namacza się benzyną i miękkim szerokim pędzlem, obficie. Niech sobie płynie, rozpuszcza, penetruje. Benzyna działa szybciej i mocniej niż ropa. Pozostawia się to na jakieś 10 minut.

Po namoczeniu benzyną, wypędzelkowaniu, ponownym namoczeniu i wypędzelkowaniu, bierzemy butelkę plastikową 2 ltr. napełniamy ropą i robimy małą dziurkę w korku. Mamy polewaczkę, teraz można ryżową szczotką doczyszczać, polewając ropą.

UNIKAMY polewania paliwami alternatora, rozrusznika, kopułki, przewodów WN.

Po wstępnym obmyciu motoru i usunięciu nadmiaru tłuszczu, powinno się spłukać silnik ciepłą wodą.

Teraz "wchodzimy" na silnik z Dimerem, pędzlami i szczotkami tylko do Dimera. Po spryskaniu porządnie całości, szorujemy i zostawiamy na kilka minut. Nie spłukujemy, ale znów spryskujemy Dimerem, szorujemy, pędzelkujemy i można spłukać, dla sprawdzenia efektów. Po spłukaniu niedoskonałości domywamy już bardziej miejscowo. Przy okazji komora silnika też może być wymyta, dopełni to tylko efektu. Komorę silnika zazwyczaj wystarczy domyć Dimerem i pędzlami/szczotką.

Spód silnika czyścimy tylko w okularach ochronnych, czynności jak wyżej, szczególnie zważając na dobre zmycie benzyną miejsc pod filtrem oleju, podstawą filtra, turbosprężarką, miską, przekładnią kierowniczą. Potem ropa, a na koniec Dimer.

Idealnie, jakby po takim myciu choć wstępnie osuszyć silnik sprężonym powietrzem. Jeśli powietrza nie mamy, trzeba uważać na kopułkę/przewody, żeby wóz nie pracował kwadratowo. Odpalamy silnik, dajemy mu chwilę popracować, a następnie włączamy klimę (jeśli wóz ma wiatrak elektryczny) bądź odpinamy czujnik temp do ECU - również spowoduje to włączenie wiatraka. Tak pracujący silnik zostawiamy na około 20 - 30 minut - wiejący wiatrak fajnie dosuszy silnik i osprzęt.

Minusem mycia będzie m.in. jarmolenie pasków na kołach pasowych. Poza tym - lepsze samopoczucie. Dziękuję za uwagę.
1 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
Awatar użytkownika
Miedziany
Posty: 70
Rejestracja: 10 listopada 2016, 10:10
Lokalizacja: Świątkowa Wielka
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Miedziany »

ile można dostać za Ariesy 6x15x25 do 940? zdj. przykładowe:
Załączniki
Zrzut ekranu 2017-12-02 o 18.54.17 copy.jpg
Zrzut ekranu 2017-12-02 o 18.54.17 copy.jpg (122.12 KiB) Przejrzano 5864 razy
Zrzut ekranu 2017-12-02 o 18.54.08 copy.jpg
Zrzut ekranu 2017-12-02 o 18.54.08 copy.jpg (143.42 KiB) Przejrzano 5864 razy
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Z dekielkami, proste, bez otarć, z jako takim lakierem, czyli do założenia i jazdy 350-400zł z komplet. Tyle zapłaciłem za swoje, całkiem sensowne po porządnym domyciu :)

Obrazek

Ładne, po odnowieniu, jeszcze nieużywane, wisiały kiedyś w ogłoszeniach za niecałe 700 i kolejki nie było. W końcu ktoś kupił, ale nie wiem za ile. Teraz na olx wiszą dwa komplety średnich ariesów z oponami, jeden za 900, drugi za 1000. I sobie wiszą.
0 x
Awatar użytkownika
Miedziany
Posty: 70
Rejestracja: 10 listopada 2016, 10:10
Lokalizacja: Świątkowa Wielka
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Miedziany »

dzięki!
0 x
MiKi:)
Posty: 158
Rejestracja: 19 marca 2017, 19:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MiKi:) »

Podpasuje jakaś fajna kierownica do 700sety?
Jakieś momo , nardi czy coś?
0 x
ODPOWIEDZ