Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1033
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

fullsize pisze:fonderal, dzięki za wskazówki, w weekend planuję zakładać tempomat do swojej 940, więc się przydadzą :)
Od siebie tylko dodam, że centralka jest faktycznie przykręcona do bocznej lewej ścianki, nad lewą nogą kierowcy i jest mocno schowana pod wiązkami, tak więc dostęp do niej od dołu jest beznadziejny. Przy wykręcaniu jej z dawcy mocno się napociłem i prawdę mówiąc, nie sądzę, żeby udało mi się przekręcić u siebie w tym samym miejscu więc pewnie będzie wisiała...
Jak będę pamiętał, to zrobię parę zdjęć przy całej zabawie i zrobię jakiś tutorialik ;)
sambo, masz volvowe pdfy z instrukcją instalacji? Jak coś, to wal na PW ;)
fonderal - tez bardzo dziekuje za odpowiedz.
fullsize - tak , poprosze pdf'a . PW w drodze.
0 x
Obrazek
David
Posty: 170
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: David »

Gdzie na internecie najlepiej zakupić sprzęgło do D24TIC z M46?
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: takijedenkuba »

Sytuacja jest taka: Volvo 240 82r bez ABSu, skrzynia M47, prędkościomierz napędzany linką.
W aucie będzie wymieniona skrzynia na M90 która takiej linki nie ma, a licznik ma działać.
W związku z tym mam w planie:
1. Wymienić w moście kosz dyferencjału na taki z koronką/impulsatorem + dekiel z czujnikiem impulsatora + dwużyłowy przewód do licznika ( tak jak w późniejszych wersjach).
2. Wymienić w zestawie zegarów sam prędkościomierz lub cały zestaw z prędkościomierzem zasilanym sygnałem z impulsatora.
Pytania do doświadczonych kolegów:
Czy to zadziała? Czy szukać mam jakiegoś konkretnego licznika czy tylko po prostu sprawnego?
Czy będę potrzebował jeszcze jakiś elementów?
Jeśli ktoś z was przerabiał ten temat, lub wie jak to ugryźć i może się podzielić swoją wiedzą, schematami, wskazówkami, poradą techniczną, będę naprawdę wdzięczny za pomoc.
Kuba
0 x
Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 564
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fullsize »

Przy okazji wymiany dwumasy w M90, będę chciał uszczelnić co trzeba. Czy dobrze kombinuję, że będę potrzebował na przód uszczelniacza 6843480 + oringu 978268, a na tył uszczelniacza 9183891?
Drugie pytanie, jako umiarkowanego, niezupełnie totalnego ignoranta technicznego: czy wymiana tych uszczelniaczy jest prosta do przeprowadzenia jak skrzynia będzie zrzucona, czy konieczne są jakieś specjalne procedury i/lub dodatkowe demontaże?
Ostatnio zmieniony 11 stycznia 2018, 23:08 przez fullsize, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
Awatar użytkownika
Angie vel Pinda
Posty: 71
Rejestracja: 19 listopada 2015, 17:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Angie vel Pinda »

Wracając do tematu Bilsteinów. mac-pro napisał, że B6 do obniżenia max 40, powyżej już B8. Jakie w takim razie polecacie do Jamexów -60/-40, B6 czy B8, czy może B8 przód, a B6 tył?

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

fullsize pisze:Przy okazji wymiany dwumasy w M90, będę chciał uszczelnić co trzeba. Czy dobrze kombinuję, że będę potrzebował na przód uszczelniacza 6843480 + oringu 978268, a na tył uszczelniacza 9183891?
Bingo :)
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

takijedenkuba pisze:Sytuacja jest taka: Volvo 240 82r bez ABSu, skrzynia M47, prędkościomierz napędzany linką.
W aucie będzie wymieniona skrzynia na M90 która takiej linki nie ma, a licznik ma działać.
W związku z tym mam w planie:
1. Wymienić w moście kosz dyferencjału na taki z koronką/impulsatorem + dekiel z czujnikiem impulsatora + dwużyłowy przewód do licznika ( tak jak w późniejszych wersjach).
2. Wymienić w zestawie zegarów sam prędkościomierz lub cały zestaw z prędkościomierzem zasilanym sygnałem z impulsatora.
Pytania do doświadczonych kolegów:
Czy to zadziała? Czy szukać mam jakiegoś konkretnego licznika czy tylko po prostu sprawnego?
Czy będę potrzebował jeszcze jakiś elementów?
Jeśli ktoś z was przerabiał ten temat, lub wie jak to ugryźć i może się podzielić swoją wiedzą, schematami, wskazówkami, poradą techniczną, będę naprawdę wdzięczny za pomoc.
Kuba
Ogólnie dobrze kombinujesz, nie wiem jak w 240 ale być może podobnie jak w 740 były 2 rodzaje koronki w tylnym moście - z większą i mniejszą ilością zębów, dobierając licznik musisz to uwzględnić. Ja zmieniając kiedyś most w 740 z 85" zdziwiłem się jak mi licznik przestał działać, okazało się, że w nowym moście była inna "gęsta" koronka. Takie koronki były w 940 i późnych 740 po 88 a na pewno po 89roku.
0 x
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: re5pect »

Angie vel Pinda pisze:Wracając do tematu Bilsteinów. mac-pro napisał, że B6 do obniżenia max 40, powyżej już B8. Jakie w takim razie polecacie do Jamexów -60/-40, B6 czy B8, czy może B8 przód, a B6 tył?

Do jamexów bezproblemowo starczą B6, ale osobiście dołożyłbym te kilka stówek na b8. Zawsze potem możesz jeszcze zejść kilka cm w dół.
1 x
takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: takijedenkuba »

xjtdi pisze:Ogólnie dobrze kombinujesz, nie wiem jak w 240 ale być może podobnie jak w 740 były 2 rodzaje koronki w tylnym moście - z większą i mniejszą ilością zębów, dobierając licznik musisz to uwzględnić. Ja zmieniając kiedyś most w 740 z 85" zdziwiłem się jak mi licznik przestał działać, okazało się, że w nowym moście była inna "gęsta" koronka. Takie koronki były w 940 i późnych 740 po 88 a na pewno po 89roku.
OK jest to cenna uwaga!
Znane są może numery oem liczników volvo 240 które współpracują z gęstą lub małą ilością zębów na koronce impulsatora?
Obrazek
0 x
Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mareek »

takijedenkuba pisze:Sytuacja jest taka: Volvo 240 82r bez ABSu, skrzynia M47, prędkościomierz napędzany linką.
W aucie będzie wymieniona skrzynia na M90 która takiej linki nie ma, a licznik ma działać.
W związku z tym mam w planie:
1. Wymienić w moście kosz dyferencjału na taki z koronką/impulsatorem + dekiel z czujnikiem impulsatora + dwużyłowy przewód do licznika ( tak jak w późniejszych wersjach).
2. Wymienić w zestawie zegarów sam prędkościomierz lub cały zestaw z prędkościomierzem zasilanym sygnałem z impulsatora.
Pytania do doświadczonych kolegów:
Czy to zadziała? Czy szukać mam jakiegoś konkretnego licznika czy tylko po prostu sprawnego?
Czy będę potrzebował jeszcze jakiś elementów?
Jeśli ktoś z was przerabiał ten temat, lub wie jak to ugryźć i może się podzielić swoją wiedzą, schematami, wskazówkami, poradą techniczną, będę naprawdę wdzięczny za pomoc.
Kuba
Czy to było krótkie pytanie?
Możemy poćwiczyć na moim liczniku.. Na wiosnę.
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
ODPOWIEDZ