saabauto pisze:fonderal pisze:Czy w FT sztanga WG zawsze jest regulowana? Szukałem po necie i powiadają, że FT miały sztangę z regulacją, FK natomiast bez. Pytam, bo moja nie ma regulacji i zastanawiam się, czy nie mam aby WG albo w ogóle całej turbiny of FK...
W 900 wskaźnik doładowania w zegarach ma zakres +/- 1 bar, seryjne turbo powinno nadmuchać 0,55 bara, czyli ponad połowę skali. A tyle ne osiąga pomimo, że sama sprężarka jest w niezłym stanie, dolot szczelny itd...
W 940 do 93r. bywały regulowane patyki od WG ale nie było to normą. W sporej części Garrettów był gwintowany patyk. W Mitsubishi rzadko widuje się regulowane patyki, a na pewno nie ma ich w seryjnym FK (nie wychodziły tak z fabryki). Nie dam głowy, ale regulowany patyk był w pakiecie FT+ .
Tak, wiem, że w FK nie było regulacji. Za to na kilku forach przeczytałem, że tym się różni FK od FT, poza naturalnie inną charakterystyką siłownika WG. No i szukam potwierdzenia albo zaprzeczenia. A jeszcze wygląda mi na to, że od pojawienia się FK regulacja zniknęła również w FT, ale tego też nie jestem pewien w sensie, że mogło i wcześniej zniknąć z FT. No nic, wleci mbc...
Zestaw turbo+ to elektroniczny kontroler ciśnienia, poza jednym elektrozaworem bez mechaniki, tam się nie ruszało WG.