Drązki kierownicze, końcówki drążków kierowniczych, sworznie wahacza i tuleje na tym drązku co idzie od wahacza w stronę tyłu auta, nie wiem jak to fachowo nazwać - drażek reakcyjny? No i jeszcze luz na piastach może dawać podobny objaw. Jeżdżę volvami rdw od 2004 roku i wszystkie przypadki objawów jakie opisałeś to było coś z wyżej wymienionych, nigdy nie była to maglownica, może miałem szcześciegrodek75 pisze:Cześć wszystkim, krótkie pytanie - silne stuki na kierownicy przy jeździe po nierównościach (np. bruk, kostka granitowa, etc.).
Obrazowo opisałbym je jakby ktoś walił młotkiem w kolumnę kierownicy.
Amortyzatory na 100% OK, łączniki stabilizatora nowe, wymienione tuleje wahaczy, żadnych luzów na drążkach, etc.
Do głowy przychodzi mi kończąca się maglownica, co Wy na to?
Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
W zasadzie wszystkie elementy które opisałeś były wymienione albo sprawdzone...xjtdi pisze:Drązki kierownicze, końcówki drążków kierowniczych, sworznie wahacza i tuleje na tym drązku co idzie od wahacza w stronę tyłu auta, nie wiem jak to fachowo nazwać - drażek reakcyjny? No i jeszcze luz na piastach może dawać podobny objaw. Jeżdżę volvami rdw od 2004 roku i wszystkie przypadki objawów jakie opisałeś to było coś z wyżej wymienionych, nigdy nie była to maglownica, może miałem szcześciegrodek75 pisze:Cześć wszystkim, krótkie pytanie - silne stuki na kierownicy przy jeździe po nierównościach (np. bruk, kostka granitowa, etc.).
Obrazowo opisałbym je jakby ktoś walił młotkiem w kolumnę kierownicy.
Amortyzatory na 100% OK, łączniki stabilizatora nowe, wymienione tuleje wahaczy, żadnych luzów na drążkach, etc.
Do głowy przychodzi mi kończąca się maglownica, co Wy na to?
Stąd podejrzenie na magiel, ale już sam nie wiem...
0 x
Volvo 964 2.9 R6 (B6304), 1994r.
Instagram: @volvo.960.warsaw
Instagram: @volvo.960.warsaw
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Kwestia jak to sprawdzałeś? Z mojego doświadczenia warto podjechać na jakąś zaprzyjazniona stacje diagnostyczna, dać diagnoście na flaszkę i 3 min na szarpakach pokażą więcej niż godzina gmyrania łomem na kanale w garażu. Co do nowych czesci, tez juz miałem tak, ze nowe czesci po dosłownie 3 dniach i niespełna 100km waliły gorzej niż stare po 10 latach i 70kkm. Producentów tych wyrobów pominę milczeniem, co ciekawe nie zawsze cena jest wyznacznikiem jakości.grodek75 pisze:W zasadzie wszystkie elementy które opisałeś były wymienione albo sprawdzone...xjtdi pisze:Drązki kierownicze, końcówki drążków kierowniczych, sworznie wahacza i tuleje na tym drązku co idzie od wahacza w stronę tyłu auta, nie wiem jak to fachowo nazwać - drażek reakcyjny? No i jeszcze luz na piastach może dawać podobny objaw. Jeżdżę volvami rdw od 2004 roku i wszystkie przypadki objawów jakie opisałeś to było coś z wyżej wymienionych, nigdy nie była to maglownica, może miałem szcześciegrodek75 pisze:Cześć wszystkim, krótkie pytanie - silne stuki na kierownicy przy jeździe po nierównościach (np. bruk, kostka granitowa, etc.).
Obrazowo opisałbym je jakby ktoś walił młotkiem w kolumnę kierownicy.
Amortyzatory na 100% OK, łączniki stabilizatora nowe, wymienione tuleje wahaczy, żadnych luzów na drążkach, etc.
Do głowy przychodzi mi kończąca się maglownica, co Wy na to?
Stąd podejrzenie na magiel, ale już sam nie wiem...
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Dokładnie tak jak piszesz - stacja diagnistyczna, szarpaki, test amortyzatorów, podniesienie samochodu i sprawdzenie łożysk, etc, etc.xjtdi pisze:Kwestia jak to sprawdzałeś? Z mojego doświadczenia warto podjechać na jakąś zaprzyjazniona stacje diagnostyczna, dać diagnoście na flaszkę i 3 min na szarpakach pokażą więcej niż godzina gmyrania łomem na kanale w garażu. Co do nowych czesci, tez juz miałem tak, ze nowe czesci po dosłownie 3 dniach i niespełna 100km waliły gorzej niż stare po 10 latach i 70kkm. Producentów tych wyrobów pominę milczeniem, co ciekawe nie zawsze cena jest wyznacznikiem jakości.grodek75 pisze:W zasadzie wszystkie elementy które opisałeś były wymienione albo sprawdzone...xjtdi pisze: Drązki kierownicze, końcówki drążków kierowniczych, sworznie wahacza i tuleje na tym drązku co idzie od wahacza w stronę tyłu auta, nie wiem jak to fachowo nazwać - drażek reakcyjny? No i jeszcze luz na piastach może dawać podobny objaw. Jeżdżę volvami rdw od 2004 roku i wszystkie przypadki objawów jakie opisałeś to było coś z wyżej wymienionych, nigdy nie była to maglownica, może miałem szczeście
Stąd podejrzenie na magiel, ale już sam nie wiem...
I nic
Dlatego mi się pomysły skończyły i dlatego o tym maglu pomyślałem, zwłaszcza że gdy kupowałem auto również diagnosta powiedział mi że wcześniej czy później (z naciskiem na to pierwsze) prawdopodobnie będzie trzeba się maglownicą zająć.
0 x
Volvo 964 2.9 R6 (B6304), 1994r.
Instagram: @volvo.960.warsaw
Instagram: @volvo.960.warsaw
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
ja wogóle, ale bym sprawdził krzyżaki łącznika wałka kierowniczegoxjtdi pisze:Drązki kierownicze, końcówki drążków kierowniczych, sworznie wahacza i tuleje na tym drązku co idzie od wahacza w stronę tyłu auta, nie wiem jak to fachowo nazwać - drażek reakcyjny? No i jeszcze luz na piastach może dawać podobny objaw. Jeżdżę volvami rdw od 2004 roku i wszystkie przypadki objawów jakie opisałeś to było coś z wyżej wymienionych, nigdy nie była to maglownica, może miałem szcześciegrodek75 pisze:Cześć wszystkim, krótkie pytanie - silne stuki na kierownicy przy jeździe po nierównościach (np. bruk, kostka granitowa, etc.).
Obrazowo opisałbym je jakby ktoś walił młotkiem w kolumnę kierownicy.
Amortyzatory na 100% OK, łączniki stabilizatora nowe, wymienione tuleje wahaczy, żadnych luzów na drążkach, etc.
Do głowy przychodzi mi kończąca się maglownica, co Wy na to?
Ostatnio zmieniony 20 czerwca 2022, 22:58 przez Sinuspi, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Nie jest łatwo zdać i być diagnostą ale czasem warto mocno ugryźć się jednocześnie w wargę i język przy diagnozie Diagnosty.grodek75 pisze:Dokładnie tak jak piszesz - stacja diagnistyczna, szarpaki, test amortyzatorów, podniesienie samochodu i sprawdzenie łożysk, etc, etc.xjtdi pisze:Kwestia jak to sprawdzałeś? Z mojego doświadczenia warto podjechać na jakąś zaprzyjazniona stacje diagnostyczna, dać diagnoście na flaszkę i 3 min na szarpakach pokażą więcej niż godzina gmyrania łomem na kanale w garażu. Co do nowych czesci, tez juz miałem tak, ze nowe czesci po dosłownie 3 dniach i niespełna 100km waliły gorzej niż stare po 10 latach i 70kkm. Producentów tych wyrobów pominę milczeniem, co ciekawe nie zawsze cena jest wyznacznikiem jakości.grodek75 pisze: W zasadzie wszystkie elementy które opisałeś były wymienione albo sprawdzone...
Stąd podejrzenie na magiel, ale już sam nie wiem...
I nic
Dlatego mi się pomysły skończyły i dlatego o tym maglu pomyślałem, zwłaszcza że gdy kupowałem auto również diagnosta powiedział mi że wcześniej czy później (z naciskiem na to pierwsze) prawdopodobnie będzie trzeba się maglownicą zająć.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
dokładnie.xjtdi pisze:Co do nowych czesci, tez juz miałem tak, ze nowe czesci po dosłownie 3 dniach i niespełna 100km waliły gorzej niż stare po 10 latach i 70kkm. Producentów tych wyrobów pominę milczeniem, co ciekawe nie zawsze cena jest wyznacznikiem jakości.
np łączniki scantecha stukały jeszcze pudełku, przed założeniem.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Dobra, dzięki Panowie - walczę dalej
0 x
Volvo 964 2.9 R6 (B6304), 1994r.
Instagram: @volvo.960.warsaw
Instagram: @volvo.960.warsaw
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Cześć,
czy ktoś tutaj może przerabiał temat "nowej wiązki"? Izolacja przy bloku u mnie praktycznie nie istnieje i się zastanawiam, co z nią zrobić. Na razie przewody zaizolowałem taśmą, ale no wypadałoby coś z tym zrobić. I tak myślę, czy od razu poucinać kable i wlutować nowe, czy samą izolację w termo kurczkach założyć..
i tak w sumie z ciekawości zapytam. B200ET - tu potencjału na moc praktycznie nie ma, ale czy on posiada natrysk oleju na denka? Ktoś się może orientuje?
Dzięki!
czy ktoś tutaj może przerabiał temat "nowej wiązki"? Izolacja przy bloku u mnie praktycznie nie istnieje i się zastanawiam, co z nią zrobić. Na razie przewody zaizolowałem taśmą, ale no wypadałoby coś z tym zrobić. I tak myślę, czy od razu poucinać kable i wlutować nowe, czy samą izolację w termo kurczkach założyć..
i tak w sumie z ciekawości zapytam. B200ET - tu potencjału na moc praktycznie nie ma, ale czy on posiada natrysk oleju na denka? Ktoś się może orientuje?
Dzięki!
0 x
740 Turbo B200ET
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Jest firma w NL, która dorabia wiązki, ma w ofercie kilka różnych modeli. Chyba koło 300 Euro za sztukę to kosztowało.
Mateusz (saabauto) też, z tego co pamiętam, oferował taką naprawę.
Co do natrysku to o ile kojarzę, nie miały go nawet mocniejsze 230ET i FT, więc nie spodziewałbym się go tutaj, ale pewności nie mam.
Mateusz (saabauto) też, z tego co pamiętam, oferował taką naprawę.
Co do natrysku to o ile kojarzę, nie miały go nawet mocniejsze 230ET i FT, więc nie spodziewałbym się go tutaj, ale pewności nie mam.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano