Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: V945turbo » 24 września 2017, 22:56

Przewody hydrauliczne puchną.... hamulcowe i ten od wysprzęglika, sprawdzić stan wymienić, zalać świeży płyn. Ewentualnie sprzęgło spalone i łapie.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F

Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontaktowanie:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: saabauto » 25 września 2017, 00:01

zzjacek pisze:Pacjent b230fk z m90. Po szybszej jeździe po mieście, po dłuższym postoju na światłach nie chciał wejść żaden bieg. Pedał sprzęgła wracał do 1/3 swojej normalnej pozycji i generalnie nie dało się do końca wysprzęglić. Pomogło kilkukrotne "pompowanie" pedałem, ale po 200m znów to samo. Generalnie jak już sprzęgło działało dobrze, to wystarczyło postać 30 sekund na wolnych obrotach i po wciśnięciu sprzęgła znów to samo.

Samochód postał 2h i jak ręką odjął. Wszystko jest ok.

Wysprzęglik do wymiany? Płyn hamulcowy jest, nie widać żadnego wycieku pod samochodem.


Primo - płyn wymienić, wyprzęgnik wyczyścić i wypłukać. Jesli nie pomoże, są 2 opcje - albo umiera wyprzęgnik, albo pompa, wolałbyś, żeby wyprzęgnik, bo do niego są reparaturki, do pompy - niekoniecznie.

Na początek płyn i porządne czyszczenie. Jak nie pomoże - reparaturkę wyprzęgnika wymieniaj.

p.s. takiego czegoś nie wiedzieć, ffffstyd :-)
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940

Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: czk » 25 września 2017, 01:11

245 swiezo po wymianie koncowek drazka kierowniczego i ustawieniu zbieznosci.

Czy wymiana przednich wahaczy wraz ze sworzniami i silentblockami moze w jakis sposob rozregulowac zbieznosc i potrzebne bedzie ponowne jej ustawienie?
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95

kulka
Posty: 7
Rejestracja: 03 września 2017, 13:03

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: kulka » 25 września 2017, 08:35

Oczywiście , po takiej ,zresztą, praktycznie po każdej ingerencji w zawieszenie należy sprawdzić zbieżnośc ,geometrię ...
0 x
Jeepniety na maxa ,stary bilet hehe :x

Awatar użytkownika
zzjacek
Posty: 45
Rejestracja: 13 czerwca 2017, 23:10
Lokalizacja: Szczecin

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: zzjacek » 25 września 2017, 09:46

V945turbo, saabauto dzięki.
Sprzęgło ma może 20kkm, ale wysprzęglik został stary. Dziwi mnie, że po postoju mu kompletnie przeszło i dziś też jest ok.
0 x
Obrazek S80 Executive 2004 D5244T
ex V40 2.0LPT / 945 2.4TD / V70 I 2.5TDI / 764 2.4TD / V70 III 2.0D / 945 2.3Ti

Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: czk » 25 września 2017, 10:35

kulka pisze:Oczywiście , po takiej ,zresztą, praktycznie po każdej ingerencji w zawieszenie należy sprawdzić zbieżnośc ,geometrię ...


Przepraszam za laickie pytanie, ale co wlasciwie moze sie rozlegulowac podczas takiej operacji? Tzn. patrzac na budowe zawieszenia, zaden z elementow trzymajacych wahacz nie ma mozliwosci regulacji. A moze ja czegos tam nie widze?

Manual Haynesa takze zaznacza, by przy wymianie koncowek drazka kierowniczego skontrolowac zbieznosc, nie wspomina o tym natomiast podczas wymiany wahacza.

Pytanie 2: Czy z tylu w tym samochodzie istnieje w ogole jakas regulacja zbieznosci?
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95

vladimir
Posty: 27
Rejestracja: 19 czerwca 2017, 19:17

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: vladimir » 25 września 2017, 10:58

@Sinuspi
Fota została wykonana przez znajomego do którego przyjechał człowiek "Panie benzyno mi śmierdzi, zrup coś". Na szczęście w aucie w którym ja to robiłem wszystko było fabryczne, ale ja zdjęcia nie zrobiłem więc posłużyłem się tą rzeźbą ;)

A teraz kolejne pytanie:
Robił ktoś phantom gripa do 740? Spotkał się z tym, używał tego? Jak to sprawuje się w cegiełkach?
0 x

xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: xjtdi » 25 września 2017, 11:42

czk pisze:
kulka pisze:Oczywiście , po takiej ,zresztą, praktycznie po każdej ingerencji w zawieszenie należy sprawdzić zbieżnośc ,geometrię ...


Przepraszam za laickie pytanie, ale co wlasciwie moze sie rozlegulowac podczas takiej operacji? Tzn. patrzac na budowe zawieszenia, zaden z elementow trzymajacych wahacz nie ma mozliwosci regulacji. A moze ja czegos tam nie widze?

Manual Haynesa takze zaznacza, by przy wymianie koncowek drazka kierowniczego skontrolowac zbieznosc, nie wspomina o tym natomiast podczas wymiany wahacza.

Pytanie 2: Czy z tylu w tym samochodzie istnieje w ogole jakas regulacja zbieznosci?


Co do przodu, warto sprawdzić zbieżność po wymianie wahaczy/sworzni bo 100% pewności, że wszystkie wymiary nowych części są takie same jak starych przy dzisiejszych częściach mieć nie można, dochodzi jeszcze zużycie tulei w starych elementach które też wpłynęło na ustawienie zbieżności przodu.
Z tyłu przy sztywnym moście czyli 740/940 i 760/960kombi nie ma regulacji zbieżności, przy niezależnym zawieszeniu czyli 760/960sedan i S90/V90 coś tam szło ustawić...
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3060
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Sinuspi » 25 września 2017, 12:08

xjtdi pisze:Co do przodu, warto sprawdzić zbieżność po wymianie wahaczy/sworzni bo 100% pewności, że wszystkie wymiary nowych części są takie same jak starych przy dzisiejszych częściach mieć nie można, dochodzi jeszcze zużycie tulei w starych elementach które też wpłynęło na ustawienie zbieżności przodu.
Z tyłu przy sztywnym moście czyli 740/940 i 760/960kombi nie ma regulacji zbieżności, przy niezależnym zawieszeniu czyli 760/960sedan i S90/V90 coś tam szło ustawić...


ale jak ?
W multilinku jak ?

*foto skradzione JM.M.
Obrazek
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego

xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: xjtdi » 25 września 2017, 15:00

Co dokładnie się regulowało nie wiem, będzie jakieś 12 lat temu jak sprzedałem swoja 760. Przed sprzedażą robiłem przymiarki do regeneracji skrzyni automatycznej i tylnego zawieszenia. Z tego co pamiętam mechanik coś wspominał o zapieczonych śrubach/regulacjach w tylnym zawieszeniu. Ostatecznie temat położyła regeneracja automatu i sprzedałem auto z defektami jakie były i tematu nie zgłębiłem.
Później miałem tylko 740/940 z sztywnym mostem i tam żadnej regulacji nie ma aczkolwiek zmiana wysokości sprężyn w połączeniu z długością drążka Panharda ma pewien wpływ na geometrię...
0 x


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości