Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
m.c.2
Posty: 66
Rejestracja: 16 lutego 2015, 21:26
Lokalizacja: Obrowo/Toruń

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: m.c.2 » 19 września 2017, 22:39

ładnie "wygłuszony" ;p
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3060
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Sinuspi » 19 września 2017, 22:52

vladimir pisze:
Sinuspi pisze:
vladimir pisze:Panowie, Volvo 745. To co jest przy pompie, tzn na przewodzie paliwowym ale zaraz obok pompy to co to jest? Regulator ciśnienia? Kolejny filtr paliwa? 2.3 87 rok.


- K-Jetronic = pompa, filtr (duża puszka) i regulator ciśn. paliwa (2średnicowy walec)
- F, FX = pompa i filtr.
Do 1986/87r benzyna - filtry paliwa z króćcami występowały w komorze silnika przy ścianie grodziowej po lewej stronie.



Hmm, ciekawe. To jest K-jet.
Pompka w zbiorniku
pompa główna
jakieś "coś o co pytam właśnie obok pompy
Filtr paliwa, duży, na lewym kielichu, pod maską


Już tłumaczę.
No fakt są dwie pompy, ale mówiliśmy o koszyku pod podłogą - wysokość lewego fotela.
Obok pompy głównej i filtra paliwa 740'88-> jest "takie cuś" co w literaturze piszą "akumulator paliwa" ale go nie widzę na Twojej focie..
Fotka przykładowego takoż zestawu k-jeta *Mikołaja Michalskiego
Obrazek

A fakt powyżej słusznie mi zwróciłeś uwagę na kolokwializm. Funkcję regulatora ciśnienia paliwa posiada oczywiście rozdzielacz paliwa.
A to duże na Twojej fotce to puszka filtra paliwa. Obieg paliwa masz więc obciążony 2x filtrem, pompa pewnie bzyczy jak obsrany bąk.

Jak cieknie, bo poddrutowany... jak układ jest osłabiony to i kuleje. Pompę paliwa masz modelowo '88
*. bez dwóch 12kg gaśnic nie jeździj.....paliwo cieknie na instalacje...Powiadasz dobrze otuloną instalacje. Może i tak ale na luźno sobie leżącą...
U mnie zaliczyłeś mistrza k-jeta :) ;) ......................nie wiem od jakiej pralki jest wykonanie połączenie filtr-pompa (Twa fota). Idzie ona do archiwum ku potomnym.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego

Awatar użytkownika
kalor
Posty: 263
Rejestracja: 03 października 2014, 09:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: kalor » 21 września 2017, 10:34

kalor pisze:taka sytuacja: w 740 przestało świecić lewe światło mijania, prawe działa. działają oba światła drogowe (długie). sprawdziłem żarówkę, jest dobra. bezpieczniki też ok.
rozebrałem kostę przy kolumnie kierowniczej, przeczyściłem.
co dalej sprawdzać?



dobra, wyjaśniło się, naprawiłem "tymczasowo".

okazało się, że z jakiegoś powodu przerwana została ścieżka, która doprowadza prąd do bezpiecznika.
"tymczasowo" zmostkowałem lewy z prawym i voila.
mostek, to kawałek przewodu wetknięty do gniazdka razem z bezpiecznikiem, w razie przeciążenia bezpieczniki powinny zadzaiałać. dobrze myślę?
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3060
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Sinuspi » 21 września 2017, 17:46

kalor pisze:mostek, to kawałek przewodu wetknięty do gniazdka razem z bezpiecznikiem, w razie przeciążenia bezpieczniki powinny zadzaiałać. dobrze myślę?


Tak myślę czy przed czy za nim :?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego

konradko
Posty: 909
Rejestracja: 24 listopada 2016, 15:00

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: konradko » 21 września 2017, 19:26

Ile korków i jakiej wielkości są w podłodze 245 od środka? Pogubili mi w warsztacie albo brakowało.
0 x

Awatar użytkownika
kalor
Posty: 263
Rejestracja: 03 października 2014, 09:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: kalor » 22 września 2017, 10:36

Sinuspi pisze:
kalor pisze:mostek, to kawałek przewodu wetknięty do gniazdka razem z bezpiecznikiem, w razie przeciążenia bezpieczniki powinny zadzaiałać. dobrze myślę?


Tak myślę czy przed czy za nim :?

tak jak na obrazku, połączenie jest na zewnątrz w zaznaczonych punktach (oczywiście na właściwych bezpiecznikach).
mostek.jpg
mostek
mostek.jpg (99.26 KiB) Przejrzano 5770 razy
0 x

Awatar użytkownika
Dudes
Posty: 258
Rejestracja: 25 czerwca 2016, 14:04
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Dudes » 24 września 2017, 01:37

Przez uwaloną (prawdopodobnie) masę w zmacniaczu radiowym prędkościomierz mi ześwirował. Wymiana wzmacniacza pomogła, ale prędkościomierz do Ok. 80 km/h zamiast normalnie i płynnie pokazywać prędkość to sobie podskakuje przez co nie chodzi płynnie. Czego to może być wina i jak to zlikwidować?
0 x
740 Turbo B200ET

zagtom
Posty: 32
Rejestracja: 04 września 2015, 17:20
Lokalizacja: Zamość

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: zagtom » 24 września 2017, 12:57

Pytanko: 940 93r licznik yazaki nie pokazuje poziomu paliwa . Czy mimo tego zaświeci się lampka rezerwy jak opadnie poziom?



Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
0 x

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: fonderal » 24 września 2017, 14:46

zagtom pisze:Pytanko: 940 93r licznik yazaki nie pokazuje poziomu paliwa . Czy mimo tego zaświeci się lampka rezerwy jak opadnie poziom?

Tego nie wie nikt. Zwyczajnie nie wiadomo, dlaczego Twój wskaźnik nie działa. Jeśli padł czujnik, to na 100% rezerwa się nie zapali (jest duże prawdopodobieństwo, że już by się świeciła). A jak coś padło w zegarach, to na dwoje babka wróżyła, może się zapalić albo nie w zależności od tego, co się zepsuło.
0 x

Awatar użytkownika
zzjacek
Posty: 45
Rejestracja: 13 czerwca 2017, 23:10
Lokalizacja: Szczecin

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: zzjacek » 24 września 2017, 21:35

Pacjent b230fk z m90. Po szybszej jeździe po mieście, po dłuższym postoju na światłach nie chciał wejść żaden bieg. Pedał sprzęgła wracał do 1/3 swojej normalnej pozycji i generalnie nie dało się do końca wysprzęglić. Pomogło kilkukrotne "pompowanie" pedałem, ale po 200m znów to samo. Generalnie jak już sprzęgło działało dobrze, to wystarczyło postać 30 sekund na wolnych obrotach i po wciśnięciu sprzęgła znów to samo.

Samochód postał 2h i jak ręką odjął. Wszystko jest ok.

Wysprzęglik do wymiany? Płyn hamulcowy jest, nie widać żadnego wycieku pod samochodem.
0 x
Obrazek S80 Executive 2004 D5244T
ex V40 2.0LPT / 945 2.4TD / V70 I 2.5TDI / 764 2.4TD / V70 III 2.0D / 945 2.3Ti


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości