Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

ijon pisze:Czy jest jakiś sposób na naprawienie tego (jakieś zestawy naprawcze czy coś?) czy to trza szukać całej skrzynki bezpieczników/przekaźników?
Albo tak jak radzi xjtdi, albo wymiana całości (roboty w cholerę), albo rezygnacja z automatycznych świateł. Ja bym wybrał ostatni wariant, nie z lenistwa, ale zrobiłem sobie kiedyś takie światła i nie mogłem się do nich przekonać. W zasadzie tak samo działa przełącznik w lewym położeniu, a nie trzeba pamiętać że nie świecą pozycyjne z tyłu.
W każdym razie gniazdo bezpiecznika w takim stanie nie nadaje się do użytku. Raz przegrzane konektory tracą sprężystość i zawsze będą się przegrzewały. Tam płynie ok. 10A, a to nie jest mało. Przy takim prądzie styk powinien być pewny, osłabienie prowadzi do nagrzewania, nagrzewanie do osłabienia itd., kółko się zamyka.
1 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

ijon pisze:Super, dzięki @Fonderal @xjtdi za podpowiedzi :)
Po prostu zmień przekaźnik, sprawdź masy / połączenia do lamp.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

Dudes pisze:Czy ktoś jest w posiadaniu tylnych lamp z drakena? Potrzebuję informacji czy warto kupować zamiennik czy lepiej używany oryginał? Chodzi o sedana przedlift ;)
Draken = Skandix. Zamienniki, poprawne, ale nie idealne. Pasują względnie poprawnie.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
Awatar użytkownika
misica
Posty: 111
Rejestracja: 25 marca 2019, 20:50
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: misica »

fonderal pisze:Bezpiecznik 25 powinien być na prąd 25A. Przyczyną grzania może być założenie mniejszego bezpiecznika albo częściej słaby kontakt w jego gnieździe. Najpierw sprawdzasz i ew. eliminujesz te dwie rzeczy i jeśli nie ma poprawy szukasz dalej. Przy czym warto zainwestować 2 zł w jakiś markowy bezpiecznik, chińskie po złotówce za 10 szt. mają parametry odpowiadające cenie, mi kiedyś palił się 25A a 15 z tej samej paczki trzymał.

W tych autach było kilka różnych systemów przednich świateł, jednym z nich jest właśnie wersja ze ściemniaczem, jedna z dwóch na rynek GB. Ściemniacz z tego co pamiętam ściemniał o 20% a nie do 20%, ale i ta różnica powinna być widoczna. Ściemnione mijania świeciły po włączeniu zapłonu i przełączniku w lewo (\). Wersja nordycka/belgijska/holenderska i jeszcze jakaś miała tak samo, ale światła mijania świeciły zawsze pełną mocą w lewym i prawym położeniu przełącznika, w środkowym działały postojowe. Skoro nie widzisz różnicy w natężeniu światła, to masz raczej właśnie taką wersję, bez ściemniacza.
Obwód zapalania świateł w lewym położeniu wyłącznika (bypass przekaźnika świateł uruchamianego w prawym położeniu przełącznika, dlatego płynie przez niego duży prąd i może się grzać) jest zabezpieczony właśnie tym przegrzewającym się bezpiecznikiem 25, poza nim każdy reflektor ma swoje normalne bezpieczniki. Spróbuj go wyjąć w ogóle (ten 25), a światła powinny zacząć działać tak, jak w normalnej wersji europejskiej, czyli:
(\) wyłączone
(|) pozycyjne
(/) mijania albo drogowe.
Po ustawieniu w trzecim położeniu światła będą zapalały się dopiero po przekręceniu kluczyka, nie trzeba o nich pamiętać. Czyli w zasadzie tak jak poprzednio (z bezpiecznikiem 25), ale będzie można je wyłączyć przy włączonym zapłonie.
Mam jeszcze inaczej,może jest pokombinowane:
\ wyłączone
I włączone mijania i postojowe ale wydają się lekko ściemnione ( włączone nawet przy wyciągniętym kluczyku)
/ włączone mijania i postojowe po przekręceniu kluczyka
Wyjęcie czy włożenie bezpiecznika 25 nic nie zmienia
Samych postojowych nie mogę włączyć, auto pochodzi z Włoch.
0 x
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

misica pisze: Mam jeszcze inaczej,może jest pokombinowane:
\ wyłączone
I włączone mijania i postojowe ale wydają się lekko ściemnione ( włączone nawet przy wyciągniętym kluczyku)
/ włączone mijania i postojowe po przekręceniu kluczyka
Wyjęcie czy włożenie bezpiecznika 25 nic nie zmienia
Samych postojowych nie mogę włączyć, auto pochodzi z Włoch.
Pokombinowane, z deski spod skrzynki z bezpiecznikami wyjmowałem cuda, Maja wie, bo widziała efekty.

Jak dla mnie sterowanie przekaźnikami, ale nie zagłębiałem się w to, bo wyjściowo wóz miał pomostkowane połączenia do świateł, fajnie, że to w ogóle zaczęło działać.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
Awatar użytkownika
misica
Posty: 111
Rejestracja: 25 marca 2019, 20:50
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: misica »

Zostawię jak jest,działają bez problemów.
Mateusz, dzięki po raz kolejny za pomoc w poznaniu historii mojego kanta.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

misica pisze:Samych postojowych nie mogę włączyć, auto pochodzi z Włoch.
misica pisze:Zostawię jak jest,działają bez problemów.
Teoretycznie w takim stanie nie przejdzie przeglądu...
0 x
Awatar użytkownika
misica
Posty: 111
Rejestracja: 25 marca 2019, 20:50
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: misica »

fonderal pisze:
misica pisze:Samych postojowych nie mogę włączyć, auto pochodzi z Włoch.
misica pisze:Zostawię jak jest,działają bez problemów.
Teoretycznie w takim stanie nie przejdzie przeglądu...
No racja,ale jeszcze nigdy nie życzyli sobie samych postojowych,tym bardziej,że już się wjeżdża z włączonymi
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Żarówki/diody zapięcia pasów. 745 1992. Nie mogę znaleźć ani na forum ani w necie informacji jak to działa, kiedy powinno się świecić, jak to ewentualnie naprawić i czy jest sens.
0 x
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

Wiszące kieszenie w fotelach przednich dla pasażerów tylnej kanapy, luźno "odstają". Jest jakiś estetyczny patent na ich podciągnięcie? Myślałem, nad taśmą rzepową albo wszyciem magnesów ale może ktoś to już robił i coś doradzi?
0 x
ODPOWIEDZ