Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

Łooo kurcze ale mi nagadałeś :) Jutro spróbuję zewrzeć wtyczkę przy czujniku ze zdjecia. Natomiast co do czujnika na dole skraplacza nie wiem czy mam, ale jeżeli jest montowany od 92 roku to raczej nie bo moje 940 jest z 92. Klimatyzację mam automatyczną, czy odczytanie tych błędów z panelu to skomplikowana sprawa? Ale tak sobie mysle że może najpierw to się może udam do serwisu od klimatyzacji aby sprawdzić ile jest czynnika itd.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Noo, w zasadzie powinno się zacząć od sprawdzenia, czy w ogóle jest czynnik a jeśli tak, to ile. Wchodzi 950g R134a.
Presostat w skraplaczu pewnie masz, chodzi o rok modelowy 1992, a te robili już od lipca czy sierpnia 1991.

A tak w ogóle skoro 1992, to masz klimę na R12 czy R134a? Zmiana czynnika nastąpiła od roku modelowego 1993 i pytanie, czy ktoś przekonwertował układ na nowszy czynnik. W zestawie od volvo była nalepka na osuszacz, ale na zdjęciach nie widać...
Ale równie dobrze możesz mieć rok modelowy 1993, już fabrycznie z R134a. Zajrzyj do VINu, litera na 10 pozycji oznacza rok modelowy, nie faktyczny rok produkcji. I zawsze przy np. dopasowywaniu części volvo posługuje się rokiem modelowym właśnie.

Błędy klimy automatycznej
https://www.brickboard.com/FAQ/700-900/ ... osticCodes
1 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

fonderal pisze:Noo, w zasadzie powinno się zacząć od sprawdzenia, czy w ogóle jest czynnik a jeśli tak, to ile. Wchodzi 950g R134a.
Presostat w skraplaczu pewnie masz, chodzi o rok modelowy 1992, a te robili już od lipca czy sierpnia 1991.

A tak w ogóle skoro 1992, to masz klimę na R12 czy R134a? Zmiana czynnika nastąpiła od roku modelowego 1993 i pytanie, czy ktoś przekonwertował układ na nowszy czynnik. W zestawie od volvo była nalepka na osuszacz, ale na zdjęciach nie widać...
Ale równie dobrze możesz mieć rok modelowy 1993, już fabrycznie z R134a. Zajrzyj do VINu, litera na 10 pozycji oznacza rok modelowy, nie faktyczny rok produkcji. I zawsze przy np. dopasowywaniu części volvo posługuje się rokiem modelowym właśnie.

Błędy klimy automatycznej
https://www.brickboard.com/FAQ/700-900/ ... osticCodes
Z nr Vin mam N. Co do czynnika tak jak napisałeś nie ma naklejki itd. ale poprzedni właściciel stawiał na nowo cała klimę i nie mam pojęcia jaki jest czynnik bo nie mam nawet faktury za to itd. a co do prezostatu na osuszaczy to przy wymianie go ucieknie czynnik? Czy się mylę? Ale jeżeli to czujnik ciśnienia to raczej napewno.
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

MarcinNog pisze:
fonderal pisze:Noo, w zasadzie powinno się zacząć od sprawdzenia, czy w ogóle jest czynnik a jeśli tak, to ile. Wchodzi 950g R134a.
Presostat w skraplaczu pewnie masz, chodzi o rok modelowy 1992, a te robili już od lipca czy sierpnia 1991.

A tak w ogóle skoro 1992, to masz klimę na R12 czy R134a? Zmiana czynnika nastąpiła od roku modelowego 1993 i pytanie, czy ktoś przekonwertował układ na nowszy czynnik. W zestawie od volvo była nalepka na osuszacz, ale na zdjęciach nie widać...
Ale równie dobrze możesz mieć rok modelowy 1993, już fabrycznie z R134a. Zajrzyj do VINu, litera na 10 pozycji oznacza rok modelowy, nie faktyczny rok produkcji. I zawsze przy np. dopasowywaniu części volvo posługuje się rokiem modelowym właśnie.

Błędy klimy automatycznej
https://www.brickboard.com/FAQ/700-900/ ... osticCodes
Z nr Vin mam N. Co do czynnika tak jak napisałeś nie ma naklejki itd. ale poprzedni właściciel stawiał na nowo cała klimę i nie mam pojęcia jaki jest czynnik bo nie mam nawet faktury za to itd. a co do prezostatu na osuszaczy to przy wymianie go ucieknie czynnik? Czy się mylę? Ale jeżeli to czujnik ciśnienia to raczej napewno.

Zrobiłem test tak jak pisałeś, czyli zwarłem konektorki we wtyczce przy osuszaczu i klima zaczęła chodzić i chłodzić. Także coś tego czynnika tam jest, ale nie wiadomo ile. Pojechałem do serwisu klimy ale oni powiedzieli że nie spuszczą mi czynnika bo mam R12 a oni go nie mają, na naklejce na błotniku pisze że jest R12. I teraz muszę szukać najpierw serwisu z R12. A z ciekawości to czy można wypuścić R12 i napełnić instalację R134a, przeglądając na szybko instrukcję którą mi podałeś raczej nie, ale pytam z ciekawości.
0 x
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

MarcinNog pisze:
MarcinNog pisze:
fonderal pisze:Noo, w zasadzie powinno się zacząć od sprawdzenia, czy w ogóle jest czynnik a jeśli tak, to ile. Wchodzi 950g R134a.
Presostat w skraplaczu pewnie masz, chodzi o rok modelowy 1992, a te robili już od lipca czy sierpnia 1991.

A tak w ogóle skoro 1992, to masz klimę na R12 czy R134a? Zmiana czynnika nastąpiła od roku modelowego 1993 i pytanie, czy ktoś przekonwertował układ na nowszy czynnik. W zestawie od volvo była nalepka na osuszacz, ale na zdjęciach nie widać...
Ale równie dobrze możesz mieć rok modelowy 1993, już fabrycznie z R134a. Zajrzyj do VINu, litera na 10 pozycji oznacza rok modelowy, nie faktyczny rok produkcji. I zawsze przy np. dopasowywaniu części volvo posługuje się rokiem modelowym właśnie.

Błędy klimy automatycznej
https://www.brickboard.com/FAQ/700-900/ ... osticCodes
Z nr Vin mam N. Co do czynnika tak jak napisałeś nie ma naklejki itd. ale poprzedni właściciel stawiał na nowo cała klimę i nie mam pojęcia jaki jest czynnik bo nie mam nawet faktury za to itd. a co do prezostatu na osuszaczy to przy wymianie go ucieknie czynnik? Czy się mylę? Ale jeżeli to czujnik ciśnienia to raczej napewno.

Zrobiłem test tak jak pisałeś, czyli zwarłem konektorki we wtyczce przy osuszaczu i klima zaczęła chodzić i chłodzić. Także coś tego czynnika tam jest, ale nie wiadomo ile. Pojechałem do serwisu klimy ale oni powiedzieli że nie spuszczą mi czynnika bo mam R12 a oni go nie mają, na naklejce na błotniku pisze że jest R12. I teraz muszę szukać najpierw serwisu z R12. A z ciekawości to czy można wypuścić R12 i napełnić instalację R134a, przeglądając na szybko instrukcję którą mi podałeś raczej nie, ale pytam z ciekawości.
dla pewności wymiana uszczelnień na nowe (chyba że poprzedni właściciel juz to robił) do tego (z tego co pamiętam) wymiana oleju w sprężarce i można nabijać r134 :) testowane osobiście. tyle że u mnie faktycznie cała klima została wymieniona, czyli oringi, skraplacz, osuszacz, sprężarka na nową i tyle. chłodzi 2 lata bez zająknięcia
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

nckpol pisze:
MarcinNog pisze:
MarcinNog pisze: Z nr Vin mam N. Co do czynnika tak jak napisałeś nie ma naklejki itd. ale poprzedni właściciel stawiał na nowo cała klimę i nie mam pojęcia jaki jest czynnik bo nie mam nawet faktury za to itd. a co do prezostatu na osuszaczy to przy wymianie go ucieknie czynnik? Czy się mylę? Ale jeżeli to czujnik ciśnienia to raczej napewno.

Zrobiłem test tak jak pisałeś, czyli zwarłem konektorki we wtyczce przy osuszaczu i klima zaczęła chodzić i chłodzić. Także coś tego czynnika tam jest, ale nie wiadomo ile. Pojechałem do serwisu klimy ale oni powiedzieli że nie spuszczą mi czynnika bo mam R12 a oni go nie mają, na naklejce na błotniku pisze że jest R12. I teraz muszę szukać najpierw serwisu z R12. A z ciekawości to czy można wypuścić R12 i napełnić instalację R134a, przeglądając na szybko instrukcję którą mi podałeś raczej nie, ale pytam z ciekawości.
dla pewności wymiana uszczelnień na nowe (chyba że poprzedni właściciel juz to robił) do tego (z tego co pamiętam) wymiana oleju w sprężarce i można nabijać r134 :) testowane osobiście. tyle że u mnie faktycznie cała klima została wymieniona, czyli oringi, skraplacz, osuszacz, sprężarka na nową i tyle. chłodzi 2 lata bez zająknięcia
No własnie u mnie poprzedni właściciel wymieniał kompresor, chłodnice klimy i chyba osuszacz, więc teoretycznie powinno być raczej na r134a. No ale z tego co doczytałem to nie tak łatwo sprawdzić jaki jest czynnik aktualnie. Więc najprawdopodobniej będę musiał spuścić wszystko i nabić r134. A powiedz mi czy jak ty zmieniałeś z r12 na r134 to robiłeś jakieś płukanie układu itd, czy tylko spuszczenie starego i nabicie nowego czynnika? Pytam bo rozmawiałem z kilkoma serwisami i nikt tego nie chce mi ogarnąć.
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

Rozmawiałem z poprzednim właścicielem i na moje szczęście cały układ jest przystosowany pod czynnik r134r. Wymienił wszystko także teraz muszę podjechać jeszcze raz do serwisu na sprawdzenie ilości czynnika.
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

fonderal pisze:Noo, w zasadzie powinno się zacząć od sprawdzenia, czy w ogóle jest czynnik a jeśli tak, to ile. Wchodzi 950g R134a.
Presostat w skraplaczu pewnie masz, chodzi o rok modelowy 1992, a te robili już od lipca czy sierpnia 1991.

A tak w ogóle skoro 1992, to masz klimę na R12 czy R134a? Zmiana czynnika nastąpiła od roku modelowego 1993 i pytanie, czy ktoś przekonwertował układ na nowszy czynnik. W zestawie od volvo była nalepka na osuszacz, ale na zdjęciach nie widać...
Ale równie dobrze możesz mieć rok modelowy 1993, już fabrycznie z R134a. Zajrzyj do VINu, litera na 10 pozycji oznacza rok modelowy, nie faktyczny rok produkcji. I zawsze przy np. dopasowywaniu części volvo posługuje się rokiem modelowym właśnie.

Błędy klimy automatycznej
https://www.brickboard.com/FAQ/700-900/ ... osticCodes
fonderal mam pytanie odnośnie diagnostyki klimatyzacji z poziomu panelu sterowania który podałeś w linku. Otóż siadłem do tego i nic mi nie mruga ani nie swieci ciągłym. Zrobiłem wg instrukcji chyba wszystko dobrze. Odpalam samochód, ustawiam obieg wewnętrzny wciśnięty, siłę nadmuchu na auto, temperatura na min, kierunek nadmuchu na auto ( w instrucji jest VENT ale ja nie mam takiego napisu więc myśle że chodzi o auto), wciskam A/C trzymam w w ciągu 5s zwalniam przycisk w pozycję zewnetrzna czyli włączoną klimatyzację. I niestety nic mi nie mruga. A jeżeli chodzi o to światło na czujnik przy głośniku to jakie to ma być światło? Ze względu że robię to na dworze świeciłem lampką z tel :) . Nie wiem czy to dobrze czy ma byś jakaś zwykłą żarówka ?
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

MarcinNog pisze:
fonderal pisze:Noo, w zasadzie powinno się zacząć od sprawdzenia, czy w ogóle jest czynnik a jeśli tak, to ile. Wchodzi 950g R134a.
Presostat w skraplaczu pewnie masz, chodzi o rok modelowy 1992, a te robili już od lipca czy sierpnia 1991.

A tak w ogóle skoro 1992, to masz klimę na R12 czy R134a? Zmiana czynnika nastąpiła od roku modelowego 1993 i pytanie, czy ktoś przekonwertował układ na nowszy czynnik. W zestawie od volvo była nalepka na osuszacz, ale na zdjęciach nie widać...
Ale równie dobrze możesz mieć rok modelowy 1993, już fabrycznie z R134a. Zajrzyj do VINu, litera na 10 pozycji oznacza rok modelowy, nie faktyczny rok produkcji. I zawsze przy np. dopasowywaniu części volvo posługuje się rokiem modelowym właśnie.

Błędy klimy automatycznej
https://www.brickboard.com/FAQ/700-900/ ... osticCodes
fonderal mam pytanie odnośnie diagnostyki klimatyzacji z poziomu panelu sterowania który podałeś w linku. Otóż siadłem do tego i nic mi nie mruga ani nie swieci ciągłym. Zrobiłem wg instrukcji chyba wszystko dobrze. Odpalam samochód, ustawiam obieg wewnętrzny wciśnięty, siłę nadmuchu na auto, temperatura na min, kierunek nadmuchu na auto ( w instrucji jest VENT ale ja nie mam takiego napisu więc myśle że chodzi o auto), wciskam A/C trzymam w w ciągu 5s zwalniam przycisk w pozycję zewnetrzna czyli włączoną klimatyzację. I niestety nic mi nie mruga. A jeżeli chodzi o to światło na czujnik przy głośniku to jakie to ma być światło? Ze względu że robię to na dworze świeciłem lampką z tel :) . Nie wiem czy to dobrze czy ma byś jakaś zwykłą żarówka ?
Dobra teraz mi się udało, wymrugało mi 1-6-1. wg instrukcji czujnik słoneczny i piszę żeby podswietlić lampą aby usunąć kod. Podświetlałem lampką z tel i kod nadal jest 1-6-1.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Błąd 1-6-1 to jak za słabo świecisz latarką w czujnik:) Nie wystarczy mocniej zaświecić, trzeba rozpocząć procedurę od nowa (wyłączyć zapłon). W ogóle czujnik nasłonecznienia nie ma wpływu na to, czy klima działa czy nie. On działa tak, że jak mu się wydaje że świeci na niego słońce, wtedy sterownik do wyniku z czujnika temperatury wewnętrznej w lampce dodaje 3 stopnie i klima zaczyna mocniej chłodzić.

Błędy klimy zawsze się kasują po wyłączeniu zapłonu, sterownik nie ma pamięci. Sprawdza się po jeździe a przed zgaszeniem silnika.
VENT to nawiew przez kratki na desce. Silnik pracuje, wentylator na auto, nawiew na kratki, temperatura na minimum, obieg zamknięty włączony, jakaś latarka na czujnik. Ale jak nie ma czynnika, to nie będzie i błędu...

Przy konwersji z R12 na R134a teoretycznie wymienia się jeszcze wszystkie trzy presostaty w skraplaczu. Pracujące z R134a działają przy ciśnieniach o 3 bary wyższych w przypadku dwóch włączających wentylator, a zabezpieczający przy 2 barach więcej. Bez wymiany presostatów klima naturalnie będzie działać. Wentylator będzie się załączał wcześniej i a klima może się wyłączyć pomimo, że są jeszcze 2 bary zapasu. Ale to skrajny przypadek, sprawny wentylator raczej zbije ciśnienie.

Twój presostat raczej będzie w porządku, one się rzadko psują. Przy ew. wymianie czynnik naturalnie ucieka, trzeba wcześniej opróżnić układ.
0 x
ODPOWIEDZ