Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Plati
Posty: 237
Rejestracja: 12 kwietnia 2016, 20:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Plati »

2 opcje mi przychodzą do głowy - podszybie lub błotnik/nadkole na zgrzewie - u mnie tam było zgnite i się sączyło
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

erni35 pisze:Skąd może brać się woda pod nogami kierowcy i pasażera LT w siedemsecie? Podłoga wyspawana i zakonserwowana. Jak się tego pozbyć?
Przód to rozumiem, do obejrzenia okolice szyby, można zdjąć osłonę nad nogami kierowcy i zobaczyć czy nie sączy gdzieś od góry. Podłoga spawana to dobrze ale spawy często nie są szczelne, polecam nawet jeśli wydają się szczelne użyć środka z kategorii "masa uszczelniająca na pędzel" u mnie po takiej operacji mikroklimat się poprawił i zniknął problem parujących szyb i wilgoci w aucie a podłogę też miałem wcześniej spawaną.
0 x
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

xjtdi pisze:
erni35 pisze:Skąd może brać się woda pod nogami kierowcy i pasażera LT w siedemsecie? Podłoga wyspawana i zakonserwowana. Jak się tego pozbyć?
Przód to rozumiem, do obejrzenia okolice szyby, można zdjąć osłonę nad nogami kierowcy i zobaczyć czy nie sączy gdzieś od góry. Podłoga spawana to dobrze ale spawy często nie są szczelne, polecam nawet jeśli wydają się szczelne użyć środka z kategorii "masa uszczelniająca na pędzel" u mnie po takiej operacji mikroklimat się poprawił i zniknął problem parujących szyb i wilgoci w aucie a podłogę też miałem wcześniej spawaną.
Tył już rozgryzłem - przelewa się z przodu. A z przodu głównym podejrzanym wydaje mi się zaślepiony plastikiem otwór w słupku. Inne miejsca nie podejrzewałbym. xjtdi - wszystkie spawy pociągnąłem masą uszczelniającą.
0 x
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

xjtdi pisze:Wpadły mi w ręce wraz z innymi częściami takie oto lampy tylne do kombi:
http://europeantuning.luondo.nl/en/1154 ... on-1985-93
Ich klosze są całe białe, w komplecie są odpowiednie czerwone/pomarańczowe żarówki - pytanie jak to się ma do polskich przepisów i czy możliwe jest w PL przejście przeglądu z takimi lampami?
Wybacz, rzadko się wypowiadam o gustach, ale to silniejsze ode mnie: staaary, ależ to jest wieśniackie!!!!!
1 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

saabauto pisze:
xjtdi pisze:Wpadły mi w ręce wraz z innymi częściami takie oto lampy tylne do kombi:
http://europeantuning.luondo.nl/en/1154 ... on-1985-93
Ich klosze są całe białe, w komplecie są odpowiednie czerwone/pomarańczowe żarówki - pytanie jak to się ma do polskich przepisów i czy możliwe jest w PL przejście przeglądu z takimi lampami?
Wybacz, rzadko się wypowiadam o gustach, ale to silniejsze ode mnie: staaary, ależ to jest wieśniackie!!!!!
Spoko, nawet mi nie przeszło przez myśl żeby to zakładać, po prostu wraz z innymi częściami były w bagażniku auta które kupiłem.
Mnie zastanowiła inna rzecz - nie wiem jak w innych krajach ale w PL to w ogóle nie powinno przejść przeglądu chyba? pierwszy raz w ogóle spotkałem takie lampy nie wiedziałem, że takie były a tymi volvo trochę lat już jeżdżę...
0 x
konradko
Posty: 909
Rejestracja: 24 listopada 2016, 15:00

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: konradko »

Tzw „lexus look”. W hierarchii tuningu zaraz obok wydechu z Allegro i magnetyzera paliwa.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

gruszka2 pisze:Nowy akumulator napięcie bez obciążenia 13,7 po włączeniu dupy,świateł,nawiewu13,2 może być czy lipa jest ?
Za mało, 14,1-14,5 jest OK. To mogą być chusteczkowe paski i słaby naciąg, słabe masy po słaby komutator w altku.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

Sinuspi pisze:
gruszka2 pisze:Nowy akumulator napięcie bez obciążenia 13,7 po włączeniu dupy,świateł,nawiewu13,2 może być czy lipa jest ?
Za mało, 14,1-14,5 jest OK. To mogą być chusteczkowe paski i słaby naciąg, słabe masy po słaby komutator w altku.
...albo ucieka ze starości gdzieś na wiązkach, złączkach. Jak na biegunie alternatora jest prawidłowo, a na aku brakuje, to się robi bypass pomiędzy aku a altkiem i zapomina o problemie.

Co do granicznego napięcia, wyższe niż 14,3 nie jest wskazane...
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 482
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Bardzo dziękuję .
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Zaczyna mi się odzywać podpora wału napędowego, pytanie co z tego co jest obecnie na rynku warto kupić i założyć?
0 x
ODPOWIEDZ