Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Sinuspi pisze:
erni35 pisze:
Sinuspi pisze:Pytanie radiowe, radiowe pytanie

mam wtyczkę w instalacji jak do radia niżej na foto

Obrazek

Jakbyś był zainteresowany to mam radio z takim właśnie gniazdem
Wtyczkę tez mam, ale chodzi mi o przejściówkę na podwójną do nowszych modeli radio
Sprawdziłem. Mam ten 3533358 i to nie jest ten który potrzebujesz. Musisz mieć 3533380. Poszukaj na allegro chyba widziałem zamienniki.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

W razie biedy tutaj
https://allegro.pl/oferta/zlacze-kostka ... 7990566061
jest przejściówka ze starego volvo na iso, a tutaj
https://allegro.pl/oferta/kostka-iso-vo ... 7695142569
z iso na podwójną kostkę, jak w nowszych CR, CT, SC i czym tam jeszcze. Łączysz iso i masz przejściówkę jakiej potrzebujesz:) Żeby było bardziej elegancko można z obu wywalić kostki iso i połączyć ze sobą bezpośrednio volvowskie kostki. Działać będzie, ale...
Pojedyncza czternastopinowa wtyczka w starszych samochodach jest o tyle ograniczona, że tam jest miejsce na tylko dwa głośniki (z radia z podwójną wtyczką wychodzi sygnał na 6) i nie ma jak podłączyć ściemniania podświetlenia radia...
1 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

fonderal pisze:Działać będzie, ale...
Pojedyncza czternastopinowa wtyczka w starszych samochodach jest o tyle ograniczona, że tam jest miejsce na tylko dwa głośniki (z radia z podwójną wtyczką wychodzi sygnał na 6) i nie ma jak podłączyć ściemniania podświetlenia radia...
:o

Dzięki. Z podświetleniem - szkoda ale trudno
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

endriugto pisze:Sprawdziłem. Mam ten 3533358 i to nie jest ten który potrzebujesz. Musisz mieć 3533380. Poszukaj na allegro chyba widziałem zamienniki.
Dziekować
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Adam_RWD
Posty: 157
Rejestracja: 25 marca 2019, 21:14
Lokalizacja: Puławy

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Adam_RWD »

[Volvo 245 79']

Znam numer z bloku mojego silnika. Co z tego numeru można odczytać?
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Sinuspi pisze:
fonderal pisze:Działać będzie, ale...
Pojedyncza czternastopinowa wtyczka w starszych samochodach jest o tyle ograniczona, że tam jest miejsce na tylko dwa głośniki (z radia z podwójną wtyczką wychodzi sygnał na 6) i nie ma jak podłączyć ściemniania podświetlenia radia...
:o

Dzięki. Z podświetleniem - szkoda ale trudno
To też da się zrobić, ale trzeba dokupić piny do podwójnej kostki i podłączyć się oidp pod żarówki podświetlenia licznika czy jakieś inne, które są ściemniane. Polaryzacja ma znaczenie.

To samo można zrobić z wyjściem na pozostałe 4 głośniki, o ile takowe w ogóle przewidujesz. I tutaj o ile tylne wedle uznania, to jednak przydałyby się gwizdki, jak to jest np. w serii 900. Albowiem radia z oddzielnymi wyjściami na tweetery (w zasadzie wszystkie CR z podwójną kostką, CT i SC) mają wbudowane filtry, zwrotnicę czy jak to kto tam nazwie. W efekcie bez podłączonych gwizdków wysokich tonów będzie jak na lekarstwo, są fabrycznie wycięte z przednich głośników. Z tylnych nie wiem na 100%, ale raczej też...
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Adam_RWD pisze:[Volvo 245 79']

Znam numer z bloku mojego silnika. Co z tego numeru można odczytać?
Kiedyś znalazłem stronę opisującą wszystkie kody ale teraz nie mogę jej znaleźć.
Poszperaj tu może coś się wyjaśni.

https://www.volvoclub.org.uk/vin_200.shtml
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Adam_RWD pisze:[Volvo 245 79']

Znam numer z bloku mojego silnika. Co z tego numeru można odczytać?
Pojemność, kod silnika i zapewne zależne od rocznika - numer kolejny odlewu kadłuba.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

Szybkie dwa pytania odnośnie korka po prawej stronie chłodnicy (od czego on jest?) i klimatyzacji. Widzę że mi ucieka płyn z pod niego, nie chce go wyciągać żeby nie wylać całego płynu. Może ktoś wie jak on wygląda w całości, można kupić taki nowy bądź tą uszczelkę żeby wymienić?
A drugie pytanie dotyczy klimatyzacji. Klimatyzacja działa dobrze przez jakiś czas a potem się wyłączy i nie chłodzi. Tzn na moje oko jak się schłodzi trochę silnik bądź układ klimatyzacji to działa na nowo. A le po rozgrzaniu i przejechaniu ok 20km przestaje działać. Ma ktoś jakąś teorie na to?
Załączniki
IMG_20190424_121621.jpg
IMG_20190424_121621.jpg (3.15 MiB) Przejrzano 4623 razy
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

MarcinNog pisze:Szybkie dwa pytania odnośnie korka po prawej stronie chłodnicy (od czego on jest?) i klimatyzacji. Widzę że mi ucieka płyn z pod niego, nie chce go wyciągać żeby nie wylać całego płynu. Może ktoś wie jak on wygląda w całości, można kupić taki nowy bądź tą uszczelkę żeby wymienić?
A drugie pytanie dotyczy klimatyzacji. Klimatyzacja działa dobrze przez jakiś czas a potem się wyłączy i nie chłodzi. Tzn na moje oko jak się schłodzi trochę silnik bądź układ klimatyzacji to działa na nowo. A le po rozgrzaniu i przejechaniu ok 20km przestaje działać. Ma ktoś jakąś teorie na to?
Manual czy automat? U mnie chyba tam idzie obieg chłodzenia na automat.
0 x
ODPOWIEDZ