Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Michasioo
Posty: 24
Rejestracja: 04 października 2018, 00:22

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Michasioo »

fonderal pisze:Btw ta z volvofanu jest do diesla, koło w benzynowych ma 150 mm średnicy. I oidp. w benzynowych jest jeszcze wygięty o 90 stopni króciec do podłączania węża zasilania, w dieslu jest prosty jak w tej do arosy.
Też mi się tak wydaje, muszę jutro zobaczyć jak to u mnie wygląda
fonderal pisze:Ta już lepsza. Z tym, że jest inne mocowanie koła pasowego i podmiankę w domu będzie zrobić trudno, potrzebny bardzo solidny ściągacz i być może potem prasa.
A co się dzieje? Może wystarczy dłubnąć w zaworze ustalającym ciśnienie? Te pompy są raczej pancerne...
Pompa wyła od dłuższego czasu, a teraz wycie zamieniło się na jeszcze większe wycie, do tego dołączyły obfite wycieki przy obciążeniu i osłabione,"przeskakujące" wspomaganie.

Czy ktoś może walczył już ze zdjęciem takiego koła pasowego z pompy volvo?
0 x
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

Ponawiam pytanie w nieco uproszczonej formie:

940GL. Jaki zamiennik dla pompy w baku o numerze 0 580 453 033 ? Zamienniki typu maxgear oferowane w sklepach mają mniejszą o kilka milimetrow srednicę zewnętrzną, a nie chciałbym rzeźbić tam niepotrzebnie.
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Michasioo pisze: Pompa wyła od dłuższego czasu, a teraz wycie zamieniło się na jeszcze większe wycie, do tego dołączyły obfite wycieki przy obciążeniu i osłabione,"przeskakujące" wspomaganie.
A no to raczej kiszka...
czk pisze:Ponawiam pytanie w nieco uproszczonej formie:

940GL. Jaki zamiennik dla pompy w baku o numerze 0 580 453 033 ? Zamienniki typu maxgear oferowane w sklepach mają mniejszą o kilka milimetrow srednicę zewnętrzną, a nie chciałbym rzeźbić tam niepotrzebnie.
W nowszych 940 z jedną pompą (w zbiorniku) siedzi 0 580 314 067. Tańszy zamiennik to Delphi FE0439-12B1.
Ta pompa jest też w 850, 960, s/v90 i starszych s/v/c/xc70. Pewnie pasowałaby do układu z dwoma pompami, bo dlaczego nie? Albo wtedy można wywalić tą spod podłogi i też będzie dobrze.
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Czy taki błotnik:

https://www.olx.pl/oferta/blotnik-przed ... FHtMu.html

Pasuje do 960 MKI? Nie mogę teraz sobie przypomnieć, czy błotniki się różnią między belgijką, 940 z frontem od 60 i samym 960 :(
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

bnw pisze:Czy taki błotnik:

https://www.olx.pl/oferta/blotnik-przed ... FHtMu.html

Pasuje do 960 MKI? Nie mogę teraz sobie przypomnieć, czy błotniki się różnią między belgijką, 940 z frontem od 60 i samym 960 :(
Każden błotnik jest inny jeżeli kierunkowskaz jest inny.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Ja już się na niego zasadzam:), w moim w ekspresowym tempie zeżarło rant. Ale jeśli jesteś w dużej potrzebie, poszukam innego.
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Niee, nie upieram się, nie ogarnąłem sobie nawet transportu jeszcze. Wydawało mi się, że uda się je założyć bez malowania, ale pewnie nie... Więc jeśli potrzebujesz - bierz.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

fonderal pisze:
Ja już się na niego zasadzam:), w moim w ekspresowym tempie zeżarło rant. Ale jeśli jesteś w dużej potrzebie, poszukam innego.
Mi też w pierwszej 740 zeżarło błotnik, dlatego teraz jedną z pierwszych operacji po-zakupowych w kantach jest demontaż przednich błotników, oczyszczenie z korozji od środka jeśli jest i malowanie. Polecam polwinitową farbę do dachów, kolor dowolny, w takich miejscach trzyma zaskakująco długo i skutecznie powstrzymuje korozję.
1 x
Żur
Posty: 2
Rejestracja: 01 grudnia 2016, 11:28

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Żur »

Witaj, po wymianie chłodnicy ewidentnie zbiera mi się ciśnienie w zbiorniczku i węże robią się mega twarde. Na ciepłym silniku nie mogę odkręcić zbiorniczka, wcześniej nie było z tym problemu. Myślisz że mogę podejrzewać wspomniany termostat. Czy poluzowanie śrub termostatu pomoże mu się odpowietrzyć?
Założyłem wczesniej że uklad powinien sam się odpowietrzyć, ale coś się dzieje.
IE
saabauto pisze:
Volvo 745 turbo pisze:Jeżeli chodzi o układ chłodzenia - to tak, sam się odpowietrza.
Pod warunkiem, że jakiś niemyślący nie założy termostatu nitem do dołu, albo, nie daj Boże założy termostat bez nita odpowietrzającego, wtedy kaplica...
0 x
Awatar użytkownika
Volvo 745 turbo
Posty: 734
Rejestracja: 04 października 2014, 19:05

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Volvo 745 turbo »

Korek sprawny? Termostat, to dwie nakrętki do odkręcenia, dla pewności możesz sprawdzić.
0 x
Jest 745 87' B230FT USA
ODPOWIEDZ