Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

endriugto pisze:
baron pisze:
dom?n pisze:
Wygląda na to, że było parę różnych konfiguracji zaczepów.
Te np. wyglądają na jednoczęściowe:

Obrazek

A może się mylę?
jak dla mnie to tu ciągle brakuje tych plasticzanych obudów
Były dwa albo nawet trzy sposoby montowania rolety.
Opcja ze zdjęcia jest montowana do słupka. Po odwierceniu otworów w tworzywowej obudowie słupka mamy w konstrukcji auta gwintowane gniazda. Przykręcamy uchwyty i dokujemy roletę. Wg mnie nie ma tam żadnych dodatkowych elementów.
Opcja na półce polegała na tym że półkę montujemy na tworzywowe osłony przestrzeni bagażowej (chyba nawet zamiast tych kratek wentylacyjnych?). Roletę dokujemy na półce i gotowe.
Z tego co kojarzę były dwa rodzaje półek.
Pewnie są tu ludzie którzy mają to lepiej rozpykane.
Nie mieszajmy systemów walutowych :)

Mówimy o miękkiej rolecie i jej systemie mocowania - ze zdjęcia.
Nie pólkorolecie czy wręcz sztywnej rolecie podwyższającej poziom bagaznika, bo to są zupełnie inne rozwiązania.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

baron pisze:
endriugto pisze:
baron pisze:
jak dla mnie to tu ciągle brakuje tych plasticzanych obudów
Były dwa albo nawet trzy sposoby montowania rolety.
Opcja ze zdjęcia jest montowana do słupka. Po odwierceniu otworów w tworzywowej obudowie słupka mamy w konstrukcji auta gwintowane gniazda. Przykręcamy uchwyty i dokujemy roletę. Wg mnie nie ma tam żadnych dodatkowych elementów.
Opcja na półce polegała na tym że półkę montujemy na tworzywowe osłony przestrzeni bagażowej (chyba nawet zamiast tych kratek wentylacyjnych?). Roletę dokujemy na półce i gotowe.
Z tego co kojarzę były dwa rodzaje półek.
Pewnie są tu ludzie którzy mają to lepiej rozpykane.
Nie mieszajmy systemów walutowych :)

Mówimy o miękkiej rolecie i jej systemie mocowania - ze zdjęcia.
Nie pólkorolecie czy wręcz sztywnej rolecie podwyższającej poziom bagaznika, bo to są zupełnie inne rozwiązania.
Zgoda ale z tego co wiem to oprócz rolety czy tam pokrywy sztywnej we wszystkich pozostałych opcjach to jest ta sama roleta.
Półki były dwa chyba rodzaje węższa i szersza w sensie płytsza i głębsza w sensie dłuższa i krótsza :D:D:D
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

endriugto pisze:
baron pisze:
endriugto pisze:
Były dwa albo nawet trzy sposoby montowania rolety.
Opcja ze zdjęcia jest montowana do słupka. Po odwierceniu otworów w tworzywowej obudowie słupka mamy w konstrukcji auta gwintowane gniazda. Przykręcamy uchwyty i dokujemy roletę. Wg mnie nie ma tam żadnych dodatkowych elementów.
Opcja na półce polegała na tym że półkę montujemy na tworzywowe osłony przestrzeni bagażowej (chyba nawet zamiast tych kratek wentylacyjnych?). Roletę dokujemy na półce i gotowe.
Z tego co kojarzę były dwa rodzaje półek.
Pewnie są tu ludzie którzy mają to lepiej rozpykane.
Nie mieszajmy systemów walutowych :)

Mówimy o miękkiej rolecie i jej systemie mocowania - ze zdjęcia.
Nie pólkorolecie czy wręcz sztywnej rolecie podwyższającej poziom bagaznika, bo to są zupełnie inne rozwiązania.
Zgoda ale z tego co wiem to oprócz rolety czy tam pokrywy sztywnej we wszystkich pozostałych opcjach to jest ta sama roleta.
Półki były dwa chyba rodzaje węższa i szersza w sensie płytsza i głębsza w sensie dłuższa i krótsza :D:D:D
Pierwej słyszu o jakiś trzech rodzajach mocowań OEM rolety w 7/9 do słupków. Rolety, nie pólko-rolety.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 484
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Grzeją się przekaźniki w pierwszym rzędzie od wnętrza 940 2.3
Najgorętsze są J i K
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1236
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Czy w Volvo 240 standardowe przewody hamulcowe twarde to 3/16"? Mowa min o idących z serwa do rozdzielacza i potem po belce zawieszenia przód/do tyłu samochodu
Jakie są rozmiary końcówek przewodów? M10x1.0? :D
Ostatnio zmieniony 01 czerwca 2022, 19:14 przez Maciek4530, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Sinuspi pisze:
endriugto pisze:
baron pisze:
Nie mieszajmy systemów walutowych :)

Mówimy o miękkiej rolecie i jej systemie mocowania - ze zdjęcia.
Nie pólkorolecie czy wręcz sztywnej rolecie podwyższającej poziom bagaznika, bo to są zupełnie inne rozwiązania.
Zgoda ale z tego co wiem to oprócz rolety czy tam pokrywy sztywnej we wszystkich pozostałych opcjach to jest ta sama roleta.
Półki były dwa chyba rodzaje węższa i szersza w sensie płytsza i głębsza w sensie dłuższa i krótsza :D:D:D
Pierwej słyszu o jakiś trzech rodzajach mocowań OEM rolety w 7/9 do słupków. Rolety, nie pólko-rolety.
Przeca napisałem że jeden do słupka a dwa do półki.
0 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

endriugto pisze:
Sinuspi pisze:
endriugto pisze:
Zgoda ale z tego co wiem to oprócz rolety czy tam pokrywy sztywnej we wszystkich pozostałych opcjach to jest ta sama roleta.
Półki były dwa chyba rodzaje węższa i szersza w sensie płytsza i głębsza w sensie dłuższa i krótsza :D:D:D
Pierwej słyszu o jakiś trzech rodzajach mocowań OEM rolety w 7/9 do słupków. Rolety, nie pólko-rolety.
Przeca napisałem że jeden do słupka a dwa do półki.
Jak dwa jak jeden?
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1236
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Maciek4530 pisze:Czy w Volvo 240 standardowe przewody hamulcowe twarde to 3/16"? Mowa min o idących z serwa do rozdzielacza i potem po belce zawieszenia przód/do tyłu samochodu
Jakie są rozmiary końcówek przewodów? M10x1.0? :D
Nikt nic? :?:
0 x
MarcinS
Posty: 443
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Końcówki to M10x1. Przewodu używam 4,76x0,9. Takiego.
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1236
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

MarcinS pisze:Końcówki to M10x1. Przewodu używam 4,76x0,9. Takiego.
Super! 3/16" to własnie 4,75~4,76 mm :)
Dzięki wielkie!
0 x
ODPOWIEDZ