Mogę się mylić bo nie wiem kto tam był przede mną ale z moich dłubanin blaszany szyber w 740 przedlift z 88' był taki sam jak w 940 z 94' i uszczelki wyglądały tak samo. Pewne różnice były dopiero przy szklanym szybrze montowanym fabrycznie w 960 i późniejszych 940, ale jako całość taki szyber był p&p wymienny z starym blaszanym szyberdachem.Oskar pisze:Ja mam pytanie dotyczące uszczelki szyberdachu. Czy do Volvo 745 z 1989 roku będzie pasowała uszczelka o numerze 3528809 czy muszę koniecznie szukać 1334904? Te uszczelki były różne w przedlifcie i polifcie?
Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
2 szybkie pytania.
1.Wymieniam łożyska/tarcze. Radzicie wybić z tarcz zewnętrzne bieżnie łożysk i zastąpić je bieżniami które są z oryginalnymi łożyskami?
2.Jak (jakim momentem) dokręcić nakrętkę łożyska.
1.Wymieniam łożyska/tarcze. Radzicie wybić z tarcz zewnętrzne bieżnie łożysk i zastąpić je bieżniami które są z oryginalnymi łożyskami?
2.Jak (jakim momentem) dokręcić nakrętkę łożyska.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Pytanko - ma ktoś pod ręką rozpiskę silników bolbo jeśli chodzi o moc i moment? Seria 200 mnie interesi akurat.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
-
Onlinedom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Tu jest trochę, ale nie wszystko: https://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_B23bnw pisze:Pytanko - ma ktoś pod ręką rozpiskę silników bolbo jeśli chodzi o moc i moment? Seria 200 mnie interesi akurat.
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
- Maciek4530
- Posty: 1234
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Cześć! Niestety wyjazd na święta zakończył się u mnie małym problemem który męczył mój wóz (240 - 1991) od dawna. Otóż w połowie trasy z samochodu hamującego perfekcyjnie znów zrobiła się wibrująca taczka...
Hamulce wymienione niecałe 1-2k km temu, wymianie podlegały: tarcze, klocki, zestawy naprawcze zacisków, zestaw mocujące, piaskowanie zacisków i malowanie proszkowe, czyszczenie i sprawdzenie tłoczków, nowe czujniki ABS oraz fragmenty przewodów hamulcowych 2x elastyczne przód i 2x tył, osłony tarcz przód - wszystko odpowietrzone zgodnie z zaleceniem Haynes dla 240 z ABS.
Otóż w połowie trasy przy około 140km/h najzwyczajniej w świecie zacząłem hamować i poczułem silne wibracje na kierownicy (bujanie l/p kierownicy i drżenie) - im niższa prędkość tym słabsze. Sytuacja jest o tyle dziwna że podczas trasy większość była normalna jak poprzednie kilometry, z momentu na moment wrócił problem sprzed serwisu generalnego. Samochód robiła bardzo zaufana osoba, już się z nią kontaktowałem ale niestety nie daje mi to spokoju... Co może powodować taki problem?
Na dniach jak zejdzie śnieg planuję zdjąć przednie koła bo tam na 99% pojawił się problem.
Z faktów i własnych przemyśleń zauważyłem iż po odebraniu wozu we wrześniu (także u tej osoby) odpowietrzone zostały hamulce, samochód przeszedł przegląd i pojechał nad morze i z powrotem i po około 2-3k km wystąpił tożsamy problem który zaważył nad remontem całych hamulców dla każdego koła - wtedy czujników ABS nie było, tarcze i klocki były wątpliwej jakości - brakowało także osłon hamulców z przodu.
Nie mam pojęcia co może powodować taki problem w nagłym momencie, ale jak widać stało się to po raz kolejny - kompletnie bez większej przyczyny (hamowania awaryjnego etc), na nowych świeżych hamulcach ze sprawnym ABS (ledwie 2 tygodnie wcześniej hamowałem po sypkim śniegu aby sprawdzić jak sobie radzi).
Jakieś rady? Co w układzie hamulcowym może powodować taki nagły i dziwaczny problem? HELP!
Zdjęcie dla atencji!
Hamulce wymienione niecałe 1-2k km temu, wymianie podlegały: tarcze, klocki, zestawy naprawcze zacisków, zestaw mocujące, piaskowanie zacisków i malowanie proszkowe, czyszczenie i sprawdzenie tłoczków, nowe czujniki ABS oraz fragmenty przewodów hamulcowych 2x elastyczne przód i 2x tył, osłony tarcz przód - wszystko odpowietrzone zgodnie z zaleceniem Haynes dla 240 z ABS.
Otóż w połowie trasy przy około 140km/h najzwyczajniej w świecie zacząłem hamować i poczułem silne wibracje na kierownicy (bujanie l/p kierownicy i drżenie) - im niższa prędkość tym słabsze. Sytuacja jest o tyle dziwna że podczas trasy większość była normalna jak poprzednie kilometry, z momentu na moment wrócił problem sprzed serwisu generalnego. Samochód robiła bardzo zaufana osoba, już się z nią kontaktowałem ale niestety nie daje mi to spokoju... Co może powodować taki problem?
Na dniach jak zejdzie śnieg planuję zdjąć przednie koła bo tam na 99% pojawił się problem.
Z faktów i własnych przemyśleń zauważyłem iż po odebraniu wozu we wrześniu (także u tej osoby) odpowietrzone zostały hamulce, samochód przeszedł przegląd i pojechał nad morze i z powrotem i po około 2-3k km wystąpił tożsamy problem który zaważył nad remontem całych hamulców dla każdego koła - wtedy czujników ABS nie było, tarcze i klocki były wątpliwej jakości - brakowało także osłon hamulców z przodu.
Nie mam pojęcia co może powodować taki problem w nagłym momencie, ale jak widać stało się to po raz kolejny - kompletnie bez większej przyczyny (hamowania awaryjnego etc), na nowych świeżych hamulcach ze sprawnym ABS (ledwie 2 tygodnie wcześniej hamowałem po sypkim śniegu aby sprawdzić jak sobie radzi).
Jakieś rady? Co w układzie hamulcowym może powodować taki nagły i dziwaczny problem? HELP!
Zdjęcie dla atencji!
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Pierwsze co przychodzi na myśl to krzywa tarcza lub źle osadzona np. na brudnej paście, od tego bym zaczął.
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
0 x
- Maciek4530
- Posty: 1234
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
No dobrze, czyli w skrócie przez 2k km siedziała idealnie i w pewnym momencie jej się odechciało? Raczej średnio da się taki stan rzeczy wytłumaczyć... Przynajmniej na moje amatorskie oko :/monter87 pisze:Pierwsze co przychodzi na myśl to krzywa tarcza lub źle osadzona np. na brudnej paście, od tego bym zaczął.
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Bardziej prawdopodobne że się skrzywiła.
Np gdy wjedziesz z rozgrzaną tarczą w dużą kałużę. Zacznij od sprawdzenia tarczy czy nie mają bicia.
Ja nowe tarcze musiałem wyrzucić po ostrym hamowaniu z dużej prędkości
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Np gdy wjedziesz z rozgrzaną tarczą w dużą kałużę. Zacznij od sprawdzenia tarczy czy nie mają bicia.
Ja nowe tarcze musiałem wyrzucić po ostrym hamowaniu z dużej prędkości
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
0 x
- Maciek4530
- Posty: 1234
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Oczywiście sprawdzę jednak raz że było kompletnie sucho, dwa żadnych silniejszych hamowań nie pamięta. Dlatego też szukam innych argumentów czy miejsc które mogły zawieść - miałem sedana, fiata Punto, firmowymi nabujałem setki km a 2 razy po kilkuset kilometrach po raz kolejny uszkodzi bym tarczę i dawało by to idealnie taki sam efekt? Myślę że małe prawdo podobnieństwomonter87 pisze:Bardziej prawdopodobne że się skrzywiła.
Np gdy wjedziesz z rozgrzaną tarczą w dużą kałużę. Zacznij od sprawdzenia tarczy czy nie mają bicia.
Ja nowe tarcze musiałem wyrzucić po ostrym hamowaniu z dużej prędkości
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Od czegoś trzeba zacząć a ze starym gratem to nigdy nic nie wiadomo.
Sam drugi tydzień walczę z zalewającym się silnikiem, życie z volvo to jedna wielka przygoda
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Sam drugi tydzień walczę z zalewającym się silnikiem, życie z volvo to jedna wielka przygoda
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
0 x