Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Oskar pisze:Ja mam pytanie dotyczące uszczelki szyberdachu. Czy do Volvo 745 z 1989 roku będzie pasowała uszczelka o numerze 3528809 czy muszę koniecznie szukać 1334904? Te uszczelki były różne w przedlifcie i polifcie?
Mogę się mylić bo nie wiem kto tam był przede mną ale z moich dłubanin blaszany szyber w 740 przedlift z 88' był taki sam jak w 940 z 94' i uszczelki wyglądały tak samo. Pewne różnice były dopiero przy szklanym szybrze montowanym fabrycznie w 960 i późniejszych 940, ale jako całość taki szyber był p&p wymienny z starym blaszanym szyberdachem.
0 x
Awatar użytkownika
Greg601
Posty: 132
Rejestracja: 13 listopada 2020, 17:00
Lokalizacja: GND

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Greg601 »

2 szybkie pytania.
1.Wymieniam łożyska/tarcze. Radzicie wybić z tarcz zewnętrzne bieżnie łożysk i zastąpić je bieżniami które są z oryginalnymi łożyskami?
2.Jak (jakim momentem) dokręcić nakrętkę łożyska.
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Pytanko - ma ktoś pod ręką rozpiskę silników bolbo jeśli chodzi o moc i moment? Seria 200 mnie interesi akurat.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Online
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

bnw pisze:Pytanko - ma ktoś pod ręką rozpiskę silników bolbo jeśli chodzi o moc i moment? Seria 200 mnie interesi akurat.
Tu jest trochę, ale nie wszystko: https://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_B23
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1234
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Cześć! Niestety wyjazd na święta zakończył się u mnie małym problemem który męczył mój wóz (240 - 1991) od dawna. Otóż w połowie trasy z samochodu hamującego perfekcyjnie znów zrobiła się wibrująca taczka...
Hamulce wymienione niecałe 1-2k km temu, wymianie podlegały: tarcze, klocki, zestawy naprawcze zacisków, zestaw mocujące, piaskowanie zacisków i malowanie proszkowe, czyszczenie i sprawdzenie tłoczków, nowe czujniki ABS oraz fragmenty przewodów hamulcowych 2x elastyczne przód i 2x tył, osłony tarcz przód - wszystko odpowietrzone zgodnie z zaleceniem Haynes dla 240 z ABS.

Otóż w połowie trasy przy około 140km/h najzwyczajniej w świecie zacząłem hamować i poczułem silne wibracje na kierownicy (bujanie l/p kierownicy i drżenie) - im niższa prędkość tym słabsze. Sytuacja jest o tyle dziwna że podczas trasy większość była normalna jak poprzednie kilometry, z momentu na moment wrócił problem sprzed serwisu generalnego. Samochód robiła bardzo zaufana osoba, już się z nią kontaktowałem ale niestety nie daje mi to spokoju... Co może powodować taki problem?

Na dniach jak zejdzie śnieg planuję zdjąć przednie koła bo tam na 99% pojawił się problem.

Z faktów i własnych przemyśleń zauważyłem iż po odebraniu wozu we wrześniu (także u tej osoby) odpowietrzone zostały hamulce, samochód przeszedł przegląd i pojechał nad morze i z powrotem i po około 2-3k km wystąpił tożsamy problem który zaważył nad remontem całych hamulców dla każdego koła - wtedy czujników ABS nie było, tarcze i klocki były wątpliwej jakości - brakowało także osłon hamulców z przodu.

Nie mam pojęcia co może powodować taki problem w nagłym momencie, ale jak widać stało się to po raz kolejny - kompletnie bez większej przyczyny (hamowania awaryjnego etc), na nowych świeżych hamulcach ze sprawnym ABS (ledwie 2 tygodnie wcześniej hamowałem po sypkim śniegu aby sprawdzić jak sobie radzi).

Jakieś rady? Co w układzie hamulcowym może powodować taki nagły i dziwaczny problem? :( HELP! :(

Zdjęcie dla atencji!
14 001.jpg
14 001.jpg (644.62 KiB) Przejrzano 3252 razy
0 x
Awatar użytkownika
monter87
Posty: 138
Rejestracja: 18 marca 2018, 09:44
Lokalizacja: Ryki

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: monter87 »

Pierwsze co przychodzi na myśl to krzywa tarcza lub źle osadzona np. na brudnej paście, od tego bym zaczął.


Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1234
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

monter87 pisze:Pierwsze co przychodzi na myśl to krzywa tarcza lub źle osadzona np. na brudnej paście, od tego bym zaczął.


Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
No dobrze, czyli w skrócie przez 2k km siedziała idealnie i w pewnym momencie jej się odechciało? Raczej średnio da się taki stan rzeczy wytłumaczyć... Przynajmniej na moje amatorskie oko :/
0 x
Awatar użytkownika
monter87
Posty: 138
Rejestracja: 18 marca 2018, 09:44
Lokalizacja: Ryki

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: monter87 »

Bardziej prawdopodobne że się skrzywiła.
Np gdy wjedziesz z rozgrzaną tarczą w dużą kałużę. Zacznij od sprawdzenia tarczy czy nie mają bicia.
Ja nowe tarcze musiałem wyrzucić po ostrym hamowaniu z dużej prędkości :)

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1234
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

monter87 pisze:Bardziej prawdopodobne że się skrzywiła.
Np gdy wjedziesz z rozgrzaną tarczą w dużą kałużę. Zacznij od sprawdzenia tarczy czy nie mają bicia.
Ja nowe tarcze musiałem wyrzucić po ostrym hamowaniu z dużej prędkości :)

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Oczywiście sprawdzę jednak raz że było kompletnie sucho, dwa żadnych silniejszych hamowań nie pamięta. Dlatego też szukam innych argumentów czy miejsc które mogły zawieść - miałem sedana, fiata Punto, firmowymi nabujałem setki km a 2 razy po kilkuset kilometrach po raz kolejny uszkodzi bym tarczę i dawało by to idealnie taki sam efekt? Myślę że małe prawdo podobnieństwo :shock:
0 x
Awatar użytkownika
monter87
Posty: 138
Rejestracja: 18 marca 2018, 09:44
Lokalizacja: Ryki

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: monter87 »

Od czegoś trzeba zacząć a ze starym gratem to nigdy nic nie wiadomo.
Sam drugi tydzień walczę z zalewającym się silnikiem, życie z volvo to jedna wielka przygoda

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
0 x
ODPOWIEDZ