Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

endriugto pisze:
nckpol pisze:
endriugto pisze:Witajcie.
Chciałem przykręcić sobie halogeny bezpośrednio do zderzaka na górze na tle grilla w 745 1992.
Okazało się że przednia belka to nie ceownik tylko profil zamknięty więc nakrętka od środka odpada. Odwierciłem otwory i nagwintowałem belkę żeby w nią bezpośrednie wkręcić się uchwytem ale tworzywowa obudowa belki jest zdystansowana od belki i jak dokręcam uchwyt to plastik się ugina i średnio to wygląda. Kolejna sprawa to tylko trzy zwoje które by trzymały uchwyt w aluminiowej belce. Czy to wytrzyma?
Poproszę o podpowiedzi jak to najłatwiej rozwiązać...
może spróbuj z czymś takim: https://www.tim.pl/kotwa-sworzniowa-m10 ... G5EALw_wcB
To jest kotwa do betonu. Używam dokładnie takich do kotwienia maszyn :)
Myślałem za to o czymś takim...
https://allegro.pl/kotwa-kotwy-tuleja-r ... 5095949733
0 x
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 482
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

MarcinS dzięki ponownie teraz to mam wszycho.
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

endriugto pisze:
endriugto pisze:
nckpol pisze: może spróbuj z czymś takim: https://www.tim.pl/kotwa-sworzniowa-m10 ... G5EALw_wcB
To jest kotwa do betonu. Używam dokładnie takich do kotwienia maszyn :)
Myślałem za to o czymś takim...
https://allegro.pl/kotwa-kotwy-tuleja-r ... 5095949733
Trzy nitki gwintu nie utrzymają reflektora, za duże ramię i moment.
Kotwy... pewnie można, ale jest coś prostszego, mianowicie nitonakrętka. Wiercisz dziurę, zaciskasz nitonakrętkę, wkładasz dystans między belkę a poszycie i voila. Dla mocowania reflektora jedną śrubą do cienkiego aluminium wypadałoby założyć nitonakrętki M10. Do nitonakrętek potrzebna jest specjalna nitownica, ale każdy porządny ślusarz powinien mieć coś takiego. Można próbować zaciskać bez nitownicy, śrubą i nakrętką, ale nie zawsze się udaje.

A można założyć halogeny bez wiercenia w poszyciu zderzaka, wymyśliłem sobie takie coś:

Obrazek

Obrazek

Wsporniki są przykręcone do belki via nitonakrętki. Poprzeczka może być, ale nie musi, u mnie służy za nośnik klaksonów.
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

fonderal pisze:
endriugto pisze:
endriugto pisze: To jest kotwa do betonu. Używam dokładnie takich do kotwienia maszyn :)
Myślałem za to o czymś takim...
https://allegro.pl/kotwa-kotwy-tuleja-r ... 5095949733
Trzy nitki gwintu nie utrzymają reflektora, za duże ramię i moment.
Kotwy... pewnie można, ale jest coś prostszego, mianowicie nitonakrętka. Wiercisz dziurę, zaciskasz nitonakrętkę, wkładasz dystans między belkę a poszycie i voila. Dla mocowania reflektora jedną śrubą do cienkiego aluminium wypadałoby założyć nitonakrętki M10. Do nitonakrętek potrzebna jest specjalna nitownica, ale każdy porządny ślusarz powinien mieć coś takiego. Można próbować zaciskać bez nitownicy, śrubą i nakrętką, ale nie zawsze się udaje.

A można założyć halogeny bez wiercenia w poszyciu zderzaka, wymyśliłem sobie takie coś:

Obrazek

Obrazek

Wsporniki są przykręcone do belki via nitonakrętki. Poprzeczka może być, ale nie musi, u mnie służy za nośnik klaksonów.
Studiowałem Twoją instrukcję i tak właśnie chciałem to wykonać ale okazało się że jestem zbyt leniwy na ściąganie zderzaka i dorabianie tych elementów.
Pójdę w nitonakrętkę :) ewentualnie dotoczę sobie śrubę z kołnierzem na np M16.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Mam do Was pytanie.
Czy do std zacisków w 940 i zawieszenia, bez dystansów, wejdą felgi 8J15 ET10 ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
zzjacek
Posty: 45
Rejestracja: 13 czerwca 2017, 23:10
Lokalizacja: Szczecin

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zzjacek »

Są gdzieś dostępne korkowe uszczelki pokrywy zaworów do redblocków?
0 x
Obrazek S80 Executive 2004 D5244T
ex V40 2.0LPT / 945 2.4TD / V70 I 2.5TDI / 764 2.4TD / V70 III 2.0D / 945 2.3Ti
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: re5pect »

Sinuspi pisze:Mam do Was pytanie.
Czy do std zacisków w 940 i zawieszenia, bez dystansów, wejdą felgi 8J15 ET10 ?
7,5J 15" ET10 wchodziło bez problemu. Pół cala różnicy daje nam +/- 6mm głębiej siedzącą felgę, moim zdaniem nie będzie problemu.

A nawet gdyby nie siadło, to można się podratować dystansem 5mm, osobiście nie testowałem, ale ponoć nie robi to problemów przy standardowej szpilce.
P.S. a jaka to felga z takimi parametrami? ;)
0 x
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

re5pect pisze:
Sinuspi pisze:Mam do Was pytanie.
Czy do std zacisków w 940 i zawieszenia, bez dystansów, wejdą felgi 8J15 ET10 ?
7,5J 15" ET10 wchodziło bez problemu. Pół cala różnicy daje nam +/- 6mm głębiej siedzącą felgę, moim zdaniem nie będzie problemu.

A nawet gdyby nie siadło, to można się podratować dystansem 5mm, osobiście nie testowałem, ale ponoć nie robi to problemów przy standardowej szpilce.
P.S. a jaka to felga z takimi parametrami? ;)
Siądzie spokojnie - zostanie jeszcze z 8-9 mm luzu.

Co do dystansu 5mm na przodzie - pokrywa on niemal całkowicie kołnierz centrujący z piasty - zatem centrowanie koła pozostaje wyłącznie w gestii szpilek, a jeśli otwory w feldze są sporo większe niż szpilka to i koło może być przykręcone niepoprawnie...
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Dzięki Chłopaki za podpowiedź.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

zzjacek pisze:Są gdzieś dostępne korkowe uszczelki pokrywy zaworów do redblocków?
Nie występowały, ale przecież wszystko można ...
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ