Typowa usterka to właśnie zastany trzpień na którym osadzone jest ramię wycieraczki. Ewentualnie skoro to czyściłeś i smarowałeś to może silnik padł skoro prąd dochodzi?pmiczka pisze:Cześć!
1. Jaka jest najbardziej typowa usterka silniczka wycieraczek z tyłu w 740/940? Ramię zdontowane i nasmarowane, prąd dochodzi.
Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Dzięki za odpowiedź. Myślałem, że jest jeszcze szansa, by odratować sam silniczek, ale póki co nie udało mi się dotrzeć otworzyć jego obudowy.kapsel pisze:Typowa usterka to właśnie zastany trzpień na którym osadzone jest ramię wycieraczki. Ewentualnie skoro to czyściłeś i smarowałeś to może silnik padł skoro prąd dochodzi?pmiczka pisze:Cześć!
1. Jaka jest najbardziej typowa usterka silniczka wycieraczek z tyłu w 740/940? Ramię zdontowane i nasmarowane, prąd dochodzi.
Chyba skończy się na sakiewce monet i zamówieniu nowego zamiennika.
0 x
- Maciek4530
- Posty: 1236
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Hej! Radio Volvo CR-306X po podłączeniu zasilania czy to na stole, czy w samochodzie z automatu odpala oświetlenie (oprócz pokrętła POWER) oraz cichutko gra mimo bycia w sumie wyłączonym. Po przekręceniu (włączeniu samochodu) zaświeca się także żarówka od POWER. Jakieś sugestie gdzie szukać problemu?
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Czy ktoś eksperymentował ze zmianą rozmiaru koła w celu zmienienia przełożenia napędu?
Chodzi mi o to, żeby obniżyć obroty silnika przy wyższej prędkości.
Bo matematyka to jedno a ciekawi mnie jakie efekty są w realu.
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Chodzi mi o to, żeby obniżyć obroty silnika przy wyższej prędkości.
Bo matematyka to jedno a ciekawi mnie jakie efekty są w realu.
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Eksperymentował w GAZ 24 Wołga. Oryginalnie wychodziła na kołach 14 cali. Ja skompletowałem felgi 15 cali od poprzedniego modelu GAZ 21 i na takich jeździłem latem, na zimę miałem koła 14 cali oryginalne. Nie przeliczałem tego, ale koła 15 cali (opona pełny profil) były wyraźnie większe niż 14-stki. Auto miało całkiem fajny moment obrotowy, większe koła nie powodowały wrażenia, żeby się gorzej zbierało - poza tym nie o to w tym wozie chodziło. Choć silnik miałem po kapitalnym remoncie, moment obrotowy był niezły, od 40-45 km/h spokojnie na 4 biegu szło dalejmonter87 pisze:Czy ktoś eksperymentował ze zmianą rozmiaru koła w celu zmienienia przełożenia napędu?
Chodzi mi o to, żeby obniżyć obroty silnika przy wyższej prędkości.
Bo matematyka to jedno a ciekawi mnie jakie efekty są w realu.
Nie wiem czy teraz "formalnie" SKP nie patrzy na takie sprawy, ale patrząc na to co jeździ po naszych drogach... to zdecydowanie nie ma się czym przejmować.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
sprawdź czy nie spalił się kondensator na przewodzie, chyba żółtym, pod taką jakby gumą do żucia. Przyczyną jest w 90% zastana tulejka przechodzącą przez szybę, idzie duży opór i bum spala się to... Mocowanie jest aluminiowe a tulejka stalowa. Aluminium się utlenienia, a stal koroduje i wszystko staje... Trzeba dobrze wyczyścić z korozji, bo samo smarowanie nic nie da. Dodatkowo na mechanizmie przenoszącym napęd sprawdź czy tuleje mają jeszcze smar, daj teflonowy). Powodzeniapmiczka pisze:Dzięki za odpowiedź. Myślałem, że jest jeszcze szansa, by odratować sam silniczek, ale póki co nie udało mi się dotrzeć otworzyć jego obudowy.kapsel pisze:Typowa usterka to właśnie zastany trzpień na którym osadzone jest ramię wycieraczki. Ewentualnie skoro to czyściłeś i smarowałeś to może silnik padł skoro prąd dochodzi?pmiczka pisze:Cześć!
1. Jaka jest najbardziej typowa usterka silniczka wycieraczek z tyłu w 740/940? Ramię zdontowane i nasmarowane, prąd dochodzi.
Chyba skończy się na sakiewce monet i zamówieniu nowego zamiennika.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
lucash pisze:Z czego może wynikać chłodny nawiew powietrza z środkowych kratek wentylacyjnych? Ustawiona temperatura 24-25 st.C. Przy nawiewie szyba i nogi jest ok, dmucha żarem ale na środkowych nastawach nie bardzo. No może przez chwilę a potem temperatura gdzieś ucieka. Nie jest zimne jak na dworze ale takie letnie. Panel sterowania z klimą automatyczna w 940 B230FK '1995. Błędów nie widzę, kontrolka AC OFF nie miga. Heater control Valve był wymieniany na ten metalowy rok temu.
a czytałeś może instrukcje obsługi? ECC ma specyficzny system ustawienia nawiewu i temperatury, on działa trochę inaczej niż jak masz całkowicie manualną klimatyzację/nawiew.
ECC - electronic climate control - działa na zasadzie pobierania wartości temperatury zewnętrznej/wewnętrznej, nasłonecznienia oraz (nie wiem czy w 900 już było czy dopiero od 800) prędkości pojazdu i ustawień pokręteł na panelu. Dobiera sobie tak prędkość wentylatora dmuchawy, klap kierunkowych i dystrybucji temperatury aby zagrarantowac "idealną" temperaturę w kabinie. Dlatego, na przykład może być sytuacja, że na nogi będzie kierowane 80% ciepłego powietrza w stosunku do 20% zimnego na boczne kartki 70% / 30% na szybę 40% / 60% , środkowe 20% /80% pod tylne nogi znowu 80/20 itp...
Musisz poprzedzać z ustawieniami. Ja mam wszystko na Auto oraz 22stopnie i tylko przymykam środkowe kartki jeśli mi wieje za zimno. I jest idealnie czy to lato czy zima. Serio.
1 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Dokładnie tak się stało - zawsze jest winna tulejka. Ze dwa lata temu przy sprawdzaniu tylnej wycieraczki wyczyściłem porządnie silniczek i rozruszałem wszystko, lecz nie wyciągnąłem tulejki. O dziwo wszystko zaczęło działać, lecz po pewnym czasie ramię się zablokowało, a przez to silniczek się spalił.AOW pisze:sprawdź czy nie spalił się kondensator na przewodzie, chyba żółtym, pod taką jakby gumą do żucia. Przyczyną jest w 90% zastana tulejka przechodzącą przez szybę, idzie duży opór i bum spala się to... Mocowanie jest aluminiowe a tulejka stalowa. Aluminium się utlenienia, a stal koroduje i wszystko staje... Trzeba dobrze wyczyścić z korozji, bo samo smarowanie nic nie da. Dodatkowo na mechanizmie przenoszącym napęd sprawdź czy tuleje mają jeszcze smar, daj teflonowy). Powodzeniapmiczka pisze:Dzięki za odpowiedź. Myślałem, że jest jeszcze szansa, by odratować sam silniczek, ale póki co nie udało mi się dotrzeć otworzyć jego obudowy.kapsel pisze:
Typowa usterka to właśnie zastany trzpień na którym osadzone jest ramię wycieraczki. Ewentualnie skoro to czyściłeś i smarowałeś to może silnik padł skoro prąd dochodzi?
Chyba skończy się na sakiewce monet i zamówieniu nowego zamiennika.
Po fakcie tulejkę rozebrałem, nawet gwint ocalał, lecz zostałem ze spalonym silniczkiem. Już jest rozebrany, spróbuję go jutro na krótko podpiąć i zobaczymy, czy ruszy. Jeśli tak, to do wymiany kondensator. Jeśli nie, to cały silniczek. Dzięki za poradę!
1 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Sam silnik wg mnie to nie ma prawa się spalić, po to jest tam ten kondensator, który ma dać opór, wywalić bezpiecznik i dalej sam się ewentualnie spalić a nie sam silnik. Ten akurat jest mega ponad wg mnie jak na taką wycieraczkę. W 850 jest już zdecydowanie mniejszy a system podobny tylko, że nie ma tam tego idiotycznego mechanizmu co idzie przez pół klapy....
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Myślałem że tak może być jakbym ustawił na auto. Ale jak ustawiam na nawiew z deski rozdzielczej na kabinę to temperatura jest chłodniejsza niż przy ustawieniu na szybę i nogi. Może i to ma sens bo cieplejsze powietrze ochłodzi się od szyby trochę. No ale w instrukcji tego nie znalazłem na stronie 1-18. W każdym bądź razie dzięki. Nie będę szukać dziury jak jej nie maAOW pisze:lucash pisze:Z czego może wynikać chłodny nawiew powietrza z środkowych kratek wentylacyjnych? Ustawiona temperatura 24-25 st.C. Przy nawiewie szyba i nogi jest ok, dmucha żarem ale na środkowych nastawach nie bardzo. No może przez chwilę a potem temperatura gdzieś ucieka. Nie jest zimne jak na dworze ale takie letnie. Panel sterowania z klimą automatyczna w 940 B230FK '1995. Błędów nie widzę, kontrolka AC OFF nie miga. Heater control Valve był wymieniany na ten metalowy rok temu.
a czytałeś może instrukcje obsługi? ECC ma specyficzny system ustawienia nawiewu i temperatury, on działa trochę inaczej niż jak masz całkowicie manualną klimatyzację/nawiew.
ECC - electronic climate control - działa na zasadzie pobierania wartości temperatury zewnętrznej/wewnętrznej, nasłonecznienia oraz (nie wiem czy w 900 już było czy dopiero od 800) prędkości pojazdu i ustawień pokręteł na panelu. Dobiera sobie tak prędkość wentylatora dmuchawy, klap kierunkowych i dystrybucji temperatury aby zagrarantowac "idealną" temperaturę w kabinie. Dlatego, na przykład może być sytuacja, że na nogi będzie kierowane 80% ciepłego powietrza w stosunku do 20% zimnego na boczne kartki 70% / 30% na szybę 40% / 60% , środkowe 20% /80% pod tylne nogi znowu 80/20 itp...
Musisz poprzedzać z ustawieniami. Ja mam wszystko na Auto oraz 22stopnie i tylko przymykam środkowe kartki jeśli mi wieje za zimno. I jest idealnie czy to lato czy zima. Serio.
1 x