Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
kapsel
Posty: 224
Rejestracja: 11 listopada 2015, 20:19

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kapsel »

pmiczka pisze:Cześć!
1. Jaka jest najbardziej typowa usterka silniczka wycieraczek z tyłu w 740/940? Ramię zdontowane i nasmarowane, prąd dochodzi.
Typowa usterka to właśnie zastany trzpień na którym osadzone jest ramię wycieraczki. Ewentualnie skoro to czyściłeś i smarowałeś to może silnik padł skoro prąd dochodzi?
0 x
Awatar użytkownika
pmiczka
Posty: 75
Rejestracja: 12 marca 2020, 19:39

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pmiczka »

kapsel pisze:
pmiczka pisze:Cześć!
1. Jaka jest najbardziej typowa usterka silniczka wycieraczek z tyłu w 740/940? Ramię zdontowane i nasmarowane, prąd dochodzi.
Typowa usterka to właśnie zastany trzpień na którym osadzone jest ramię wycieraczki. Ewentualnie skoro to czyściłeś i smarowałeś to może silnik padł skoro prąd dochodzi?
Dzięki za odpowiedź. Myślałem, że jest jeszcze szansa, by odratować sam silniczek, ale póki co nie udało mi się dotrzeć otworzyć jego obudowy.
Chyba skończy się na sakiewce monet i zamówieniu nowego zamiennika.
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1236
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Hej! Radio Volvo CR-306X po podłączeniu zasilania czy to na stole, czy w samochodzie z automatu odpala oświetlenie (oprócz pokrętła POWER) oraz cichutko gra mimo bycia w sumie wyłączonym. Po przekręceniu (włączeniu samochodu) zaświeca się także żarówka od POWER. Jakieś sugestie gdzie szukać problemu?
fdcaadea4fb6bb7228e04df8b4e7.jpg
fdcaadea4fb6bb7228e04df8b4e7.jpg (58.55 KiB) Przejrzano 2894 razy
0 x
Awatar użytkownika
monter87
Posty: 138
Rejestracja: 18 marca 2018, 09:44
Lokalizacja: Ryki

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: monter87 »

Czy ktoś eksperymentował ze zmianą rozmiaru koła w celu zmienienia przełożenia napędu?
Chodzi mi o to, żeby obniżyć obroty silnika przy wyższej prędkości.
Bo matematyka to jedno a ciekawi mnie jakie efekty są w realu.

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
0 x
Iwan
Posty: 69
Rejestracja: 16 kwietnia 2021, 10:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Iwan »

monter87 pisze:Czy ktoś eksperymentował ze zmianą rozmiaru koła w celu zmienienia przełożenia napędu?
Chodzi mi o to, żeby obniżyć obroty silnika przy wyższej prędkości.
Bo matematyka to jedno a ciekawi mnie jakie efekty są w realu.
Eksperymentował w GAZ 24 Wołga. Oryginalnie wychodziła na kołach 14 cali. Ja skompletowałem felgi 15 cali od poprzedniego modelu GAZ 21 i na takich jeździłem latem, na zimę miałem koła 14 cali oryginalne. Nie przeliczałem tego, ale koła 15 cali (opona pełny profil) były wyraźnie większe niż 14-stki. Auto miało całkiem fajny moment obrotowy, większe koła nie powodowały wrażenia, żeby się gorzej zbierało - poza tym nie o to w tym wozie chodziło. Choć silnik miałem po kapitalnym remoncie, moment obrotowy był niezły, od 40-45 km/h spokojnie na 4 biegu szło dalej :)
Nie wiem czy teraz "formalnie" SKP nie patrzy na takie sprawy, ale patrząc na to co jeździ po naszych drogach... to zdecydowanie nie ma się czym przejmować.
0 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

pmiczka pisze:
kapsel pisze:
pmiczka pisze:Cześć!
1. Jaka jest najbardziej typowa usterka silniczka wycieraczek z tyłu w 740/940? Ramię zdontowane i nasmarowane, prąd dochodzi.
Typowa usterka to właśnie zastany trzpień na którym osadzone jest ramię wycieraczki. Ewentualnie skoro to czyściłeś i smarowałeś to może silnik padł skoro prąd dochodzi?
Dzięki za odpowiedź. Myślałem, że jest jeszcze szansa, by odratować sam silniczek, ale póki co nie udało mi się dotrzeć otworzyć jego obudowy.
Chyba skończy się na sakiewce monet i zamówieniu nowego zamiennika.
sprawdź czy nie spalił się kondensator na przewodzie, chyba żółtym, pod taką jakby gumą do żucia. Przyczyną jest w 90% zastana tulejka przechodzącą przez szybę, idzie duży opór i bum spala się to... Mocowanie jest aluminiowe a tulejka stalowa. Aluminium się utlenienia, a stal koroduje i wszystko staje... Trzeba dobrze wyczyścić z korozji, bo samo smarowanie nic nie da. Dodatkowo na mechanizmie przenoszącym napęd sprawdź czy tuleje mają jeszcze smar, daj teflonowy). Powodzenia
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

lucash pisze:Z czego może wynikać chłodny nawiew powietrza z środkowych kratek wentylacyjnych? Ustawiona temperatura 24-25 st.C. Przy nawiewie szyba i nogi jest ok, dmucha żarem ale na środkowych nastawach nie bardzo. No może przez chwilę a potem temperatura gdzieś ucieka. Nie jest zimne jak na dworze ale takie letnie. Panel sterowania z klimą automatyczna w 940 B230FK '1995. Błędów nie widzę, kontrolka AC OFF nie miga. Heater control Valve był wymieniany na ten metalowy rok temu.

a czytałeś może instrukcje obsługi? ECC ma specyficzny system ustawienia nawiewu i temperatury, on działa trochę inaczej niż jak masz całkowicie manualną klimatyzację/nawiew.
ECC - electronic climate control - działa na zasadzie pobierania wartości temperatury zewnętrznej/wewnętrznej, nasłonecznienia oraz (nie wiem czy w 900 już było czy dopiero od 800) prędkości pojazdu i ustawień pokręteł na panelu. Dobiera sobie tak prędkość wentylatora dmuchawy, klap kierunkowych i dystrybucji temperatury aby zagrarantowac "idealną" temperaturę w kabinie. Dlatego, na przykład może być sytuacja, że na nogi będzie kierowane 80% ciepłego powietrza w stosunku do 20% zimnego na boczne kartki 70% / 30% na szybę 40% / 60% , środkowe 20% /80% pod tylne nogi znowu 80/20 itp...
Musisz poprzedzać z ustawieniami. Ja mam wszystko na Auto oraz 22stopnie i tylko przymykam środkowe kartki jeśli mi wieje za zimno. :) I jest idealnie czy to lato czy zima. Serio.
1 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
pmiczka
Posty: 75
Rejestracja: 12 marca 2020, 19:39

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pmiczka »

AOW pisze:
pmiczka pisze:
kapsel pisze:
Typowa usterka to właśnie zastany trzpień na którym osadzone jest ramię wycieraczki. Ewentualnie skoro to czyściłeś i smarowałeś to może silnik padł skoro prąd dochodzi?
Dzięki za odpowiedź. Myślałem, że jest jeszcze szansa, by odratować sam silniczek, ale póki co nie udało mi się dotrzeć otworzyć jego obudowy.
Chyba skończy się na sakiewce monet i zamówieniu nowego zamiennika.
sprawdź czy nie spalił się kondensator na przewodzie, chyba żółtym, pod taką jakby gumą do żucia. Przyczyną jest w 90% zastana tulejka przechodzącą przez szybę, idzie duży opór i bum spala się to... Mocowanie jest aluminiowe a tulejka stalowa. Aluminium się utlenienia, a stal koroduje i wszystko staje... Trzeba dobrze wyczyścić z korozji, bo samo smarowanie nic nie da. Dodatkowo na mechanizmie przenoszącym napęd sprawdź czy tuleje mają jeszcze smar, daj teflonowy). Powodzenia
Dokładnie tak się stało - zawsze jest winna tulejka. Ze dwa lata temu przy sprawdzaniu tylnej wycieraczki wyczyściłem porządnie silniczek i rozruszałem wszystko, lecz nie wyciągnąłem tulejki. O dziwo wszystko zaczęło działać, lecz po pewnym czasie ramię się zablokowało, a przez to silniczek się spalił.
Po fakcie tulejkę rozebrałem, nawet gwint ocalał, lecz zostałem ze spalonym silniczkiem. Już jest rozebrany, spróbuję go jutro na krótko podpiąć i zobaczymy, czy ruszy. Jeśli tak, to do wymiany kondensator. Jeśli nie, to cały silniczek. Dzięki za poradę!
1 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Sam silnik wg mnie to nie ma prawa się spalić, po to jest tam ten kondensator, który ma dać opór, wywalić bezpiecznik i dalej sam się ewentualnie spalić a nie sam silnik. Ten akurat jest mega ponad wg mnie jak na taką wycieraczkę. W 850 jest już zdecydowanie mniejszy a system podobny tylko, że nie ma tam tego idiotycznego mechanizmu co idzie przez pół klapy....
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
lucash
Posty: 36
Rejestracja: 07 sierpnia 2017, 23:10
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: lucash »

AOW pisze:
lucash pisze:Z czego może wynikać chłodny nawiew powietrza z środkowych kratek wentylacyjnych? Ustawiona temperatura 24-25 st.C. Przy nawiewie szyba i nogi jest ok, dmucha żarem ale na środkowych nastawach nie bardzo. No może przez chwilę a potem temperatura gdzieś ucieka. Nie jest zimne jak na dworze ale takie letnie. Panel sterowania z klimą automatyczna w 940 B230FK '1995. Błędów nie widzę, kontrolka AC OFF nie miga. Heater control Valve był wymieniany na ten metalowy rok temu.

a czytałeś może instrukcje obsługi? ECC ma specyficzny system ustawienia nawiewu i temperatury, on działa trochę inaczej niż jak masz całkowicie manualną klimatyzację/nawiew.
ECC - electronic climate control - działa na zasadzie pobierania wartości temperatury zewnętrznej/wewnętrznej, nasłonecznienia oraz (nie wiem czy w 900 już było czy dopiero od 800) prędkości pojazdu i ustawień pokręteł na panelu. Dobiera sobie tak prędkość wentylatora dmuchawy, klap kierunkowych i dystrybucji temperatury aby zagrarantowac "idealną" temperaturę w kabinie. Dlatego, na przykład może być sytuacja, że na nogi będzie kierowane 80% ciepłego powietrza w stosunku do 20% zimnego na boczne kartki 70% / 30% na szybę 40% / 60% , środkowe 20% /80% pod tylne nogi znowu 80/20 itp...
Musisz poprzedzać z ustawieniami. Ja mam wszystko na Auto oraz 22stopnie i tylko przymykam środkowe kartki jeśli mi wieje za zimno. :) I jest idealnie czy to lato czy zima. Serio.
Myślałem że tak może być jakbym ustawił na auto. Ale jak ustawiam na nawiew z deski rozdzielczej na kabinę to temperatura jest chłodniejsza niż przy ustawieniu na szybę i nogi. Może i to ma sens bo cieplejsze powietrze ochłodzi się od szyby trochę. No ale w instrukcji tego nie znalazłem na stronie 1-18. W każdym bądź razie dzięki. Nie będę szukać dziury jak jej nie ma ;)
1 x
ODPOWIEDZ